• Svar på tråden Bebis nr1: BF Maj09 som vill följas åt? DEL 3
  • majbebbe

    Så hade man bf imorgon... fast här är lungt som bara den, inga förvärkar eller liknande. Har åkt på värsta förkylningen med halsont, feber och total nästäppa... så typiskt jag som tyckte att jag sovit bra ett tag och var utvilad (så gott det nu går att vara utvilad som höggravid), men nu tar ju förkylningen all kraft, usch...

  • Lill Liin
    majbebbe skrev 2009-04-27 11:14:34 följande:
    Så hade man bf imorgon... fast här är lungt som bara den, inga förvärkar eller liknande. Har åkt på värsta förkylningen med halsont, feber och total nästäppa... så typiskt jag som tyckte att jag sovit bra ett tag och var utvilad (så gott det nu går att vara utvilad som höggravid), men nu tar ju förkylningen all kraft, usch...
    Hoppas du mår bättre snart, så du har några krafter kvar om förlossningen sätter igång!
  • NamnlösTillsvidare

    Kikar in...=)
    Har bf 31 maj. Längtar!

  • majbebbe

    Ja jag hoppas också att förkylningen ska ge sig, febern har släppt och halsen är bättre men näsan är helkörd och det gör att andningen blir så tung (som det inte räckte med hur tungt det var att andas innan), ja ja, ska iväg till bm snart i alla fall

  • majbebbe

    Nu blir det en majbebbe i alla fall för den har fortfarande inte velat komma ut . Slemproppen gick igår och jag var halvmogen i tappen när jag var inne och kollade tillväxtul i torsdags, så kommer det inte idag eller inatt så blir det förhoppningsvis igångsättning imorgon.
    Hur är det med er andra?

  • Lill Liin
    majbebbe skrev 2009-05-02 10:39:29 följande:
    Nu blir det en majbebbe i alla fall för den har fortfarande inte velat komma ut . Slemproppen gick igår och jag var halvmogen i tappen när jag var inne och kollade tillväxtul i torsdags, så kommer det inte idag eller inatt så blir det förhoppningsvis igångsättning imorgon. Hur är det med er andra?
    Åååå vad spännande! Nu har du snart din lille bebis hos dig
    Jag har BF om tre veckor ungefär (22:a maj), men den får gärna komma lite tidigare
  • majbebbe

    tyvärr så var tappen inte tillräckligt mogen, så det är bara att fortsätta vänta, väldigt jobbigt, men jag förstår ju att det inte är bra att dra igång något som kroppen inte är redo för. Men det är i alla fall skönt med alla extra kontroller. Hoppas på att det går bättre när jag ska in på tisdag, eller att det kommer innan dess så klart

  • Lill Liin
    majbebbe skrev 2009-05-03 16:38:32 följande:
    tyvärr så var tappen inte tillräckligt mogen, så det är bara att fortsätta vänta, väldigt jobbigt, men jag förstår ju att det inte är bra att dra igång något som kroppen inte är redo för. Men det är i alla fall skönt med alla extra kontroller. Hoppas på att det går bättre när jag ska in på tisdag, eller att det kommer innan dess så klart
    Attans då! Förstår att det måste vara jobbigt att vänta. Men det måste ju vara på G iaf, så snart så
  • Lill Liin
    ÄrtaMärta skrev 2009-05-04 11:19:56 följande:
    Hur mår ni alla idag? Ngn som har domningar runt naveln/magen? Märkte igår att vissa delar av magen är bortdomnat, bebisen trycker säkert på nån nerv eller liknande. Inte länge kvar nu tack och lov ... vill att bebben ska titta ut nuuuuu!
    Hm..nej inga domningar här. Däremot så kan jag få som att det svider/bränner vid nedre revbenet på höger sida ibland....antar att det beror på att det är så trångt och bebisen/livmodern trycker emot där.

    Jag vill också gärna att den lille ska komma ut nu! Börjar bli lite småjobbigt. Sen så är jag så nyfiken på vem det är som ligger där inne

    Hur har ni andra det med förvärkar och sammandragningar? Jag känner av det ganska mycket, och det är verkligen pest och pina att åka bil nu tycker jag.

    Nej nu får vi hoppas att tiden går fort tills våra små älsklingar tittar ut
  • Lill Liin
    ÄrtaMärta skrev 2009-05-04 12:21:33 följande:
    hehe det där med sammandragningar/förvärkar tycker jag är svårt .. man läser ju att det inte ska göra ont utan att livmodern blir stenhård som en boll. Jag har haft känningar som känns som en mensvärk som sakta trappas upp och gör ondare och ondare tills man når nån slags topp där det sedan vänder och försvinner sakta, så kan det hålla på under en halvtimmes tid och sedan avta helt ... vet inte vad det är för ngt.
    Det är förvärkar du känner när det är som mensvärk. Det är sådana (mensvärk-ont) jag med känner av och sen att det har blivit mer sammandragningar där man känner att livmodern drar ihop sig och blir hård.

    Oj vad spännande att du redan är öppen 1,5 cm....känns som att det verkligen börjar närma sig för dig nu då!
Svar på tråden Bebis nr1: BF Maj09 som vill följas åt? DEL 3