Inlägg från: Annalivet |Visa alla inlägg
  • Annalivet

Jag "slog " min 3 åring!

När en i övrigt "normal" förälder slår till/griper tag/daskar sitt barn så gör de det pga. de tappar tålamodet så som ts beskriver att hon gjorde. Ett litet barn kan ju vara oerhört krävande, provocerande och har dålig insikt i att även föräldern har egna behov (som att komma i tid till jobbet, vila några minuter på soffan etc.). Ni vet ju; långa, klängande armar, händer som drar i bakfickorna, saker som far i golvet, skrik och gny och gnäll och så KRAVEN NU MÅSTE DU KLARA DETTA VARA EN BRA FÖRÄLDER INTE TAPPA TÅLAMODET MEN JAG GÖR NOG NÅGOT FEL INGET ANNAT BARN GÖR SÅHÄR JAG ÄR SÄMSTA FÖRÄLDERN KAN H*N INTE VA TYST JAG VILL BARA FÅ SOVA och så vidare; mat man inte hinner äta, blodsocker som åker upp och ner, dålig sömn, spring och plock och tjat och städ och fix och don och inte många lugna stunder.

Det går inte riktigt att jämföra med när vuxna människor slår varandra oprovocerat (objektivt sett). Jämförelser med män som slår sina kvinnor haltar tycker jag.

Den person som däremot beskrev hur h*n daskar sitt barn på fingrarna titt som tätt anser jag vara ute på mycket hal is. Du tycks använda det som en helt ok uppfostringsmetod. Det är en sak att tappa besinningen någon gång (det kan jag förstå) men en helt annan att med beräkning slå/daska och kränka sitt barn.

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!