Inlägg från: Strözzel |Visa alla inlägg
  • Strözzel

Jag "slog " min 3 åring!

Jag har inte läst hela tråden och hinner tyvärr inte göra det nu. Men inte går personalen endast på att barnet säger att jag är ledsen, min mamma slår mig och gör en anmälan? Ser de inte till hur barnet verkar må i övrigt och hur familjeförhållandena verkar vara?

Nu kanske jag är naiv men i många fall borde väl personer som har med barn att göra se signaler på om allt inte står rätt till?

• Strözzel
    näradig skrev 2009-04-28 12:31:19 följande:
    jo, självklart gör de så (för BARNETS skull). de anmäler om de misstänker att barnet far illa . och det behöver man inte bli slagen för att göra och det ts berättar om ger inte mig någon orsak att tro att barnet far illa i hemmet (tvärt om)
    Någonting säger mig att det väl snarare är barn som INTE säger något utan sänder ut andra signaler som far illa på något sätt.

I detta fall undrar jag om det inte är TS själv som farit mest illa.
  • Strözzel

Anonym (ElMano) skrev 2009-04-30 09:26:05 följande:

Anonym (Mamma förstår) skrev 2009-04-30 08:06:06 följande: För mig handlar det om en kränkande fysisk bestraffning som jag inte anser hör hemma i barnuppfostran! Så enkelt är det... Vill ni bli slagna, daskade, knäppta, smällda!? Jag vet då att jag skulle aldrig tolerera en sådan behandling! Det finns ju andra sätt som fungerar precis hur bra som helst för att få väluppfostrade barn!
    Nu har inte jag uppfattat det som TS slagit sitt barn på armen i uppfostrande syfte utan att det var en reaktion till följd av det som hänt under morgonen.

Jag har inte heller fått känslan av att det är många här som försvarar detta som ett led i barnuppfostran men däremot uttryckt förståelse för att något sådant som TS beskriver kan hända när man är mitt uppe i sitt föräldraskap. Rätt eller fel kan diskuteras i all evighet.

Jag vet att min mamma, som för övrigt varit och fortfarande är en suverän sådan, vid ett tillfälle i ren frustration hällde en tallrik med fil över min storebror när han bara stökade vid frukostbordet och vi småsyrror tog efter hans beteende. Nu var det en engångshändelse, inget hon gjorde i uppfostringssyfte men kan säkert uppfattas som kränkande. Vad jag vet har han dock inte tagit någon större skada av detta utan det är min mamma som fortfarande kan få dåligt samvete.
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!