Inlägg från: Anonym (fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fundersam)

Jag "slog " min 3 åring!

Jag kan bara säga att det är bra du mår dåligt eftersom de var fel.
    Men samtidigt är de inte olagligt att knäppa barn på fingrarna när dom gör fel.
    Det är inte att aga eftersom det inte är meningen de ska göra ont (det gör ju lika ont som ett nej i barn ögon iaf) Om ni förstår mig. Menar itne att det var okej slå på handen.

Men det finns helt klart andra metoder för att få sina barn lyssna som kan ta tid men som funkar och är värda mödan då man vet man itne gjort fel.

Själv måste jag sätta mig och hålla fast min äldsta dotter i min famn när hon får sina utbrott (hon är 7 år) dels för hon inte ska skada sig själv och för hon inte ska skada någon annan.
    Det krävs man håller fast henne men givetvis itne så hon tar skada..
    när hon lugnat ner sig kan man prata med henne om varför man höll fast henne och förklara läget.
    som sagt kan ta tid (15-20 minuter ibland)
    men det är de värt då man slipper ta till metoder som man absolut inte vill.

våld löser inget och det trot jag alla mammor/pappor här inne håller med om,

Jag vill inte klanka ner på dig då du mår dåligt av de och de är ju staff nog, och eftersom du mår dåligt tror ja inte du gör de igen.
    De som agar sina barn skriver nog inte heller att de råkat slå dem på handen..

Men testa metoder som alla andra gett dig. Gillar den med pjyamas till dagis. så gjorde min syster på hennes bråkiga 2åring.

• Anonym (fundersam)

Anonym (10) skrev 2009-04-28 00:10:33 följande:

Konstig, och hemsk, uppfostringsmetod. Mina barn fick känna på gardinerna (med rena händer), filmerna, testa dvd:n, känna på blommorna osv under min uppsikt. Har inte haft några problemungar! Barn ska upptäcka världen genom att känna, smaka, lukta, höra och se, inte genom slag eller dask!
    Och vad gjorde du då om dom tog i gardinerna med lortiga händer?

sa du "

nej men oj lille söte rara vän, mamma vill inte ha lortiga gardiner för då måste jag tvätta och då har jag mindre tid att kolla dig så du inte råkar ha ner min vas när jag inte ser lille vänn... kan du nu vara så söt och rar att gå in och tvätta händerna och aldrig mer röra nått med lortiga händer"

med världens lugnaste och raraste röst?
  • Anonym (fundersam)

Anonym (10) skrev 2009-04-28 06:55:28 följande:

Anonym (fundersam) skrev 2009-04-28 00:13:54 följande:
    Ungefär så ja... Hur så? Inte tror jag att ett barn lär sig något av att bli smälld på fingrarna eller skriken åt! Eftersom barnen har fått känna, klämma, smaka osv så har de inte heller haft behov av att hålla på med gardinerna, stereon osv. De har redan upptäckt de sakerna och inte behövt försöka passa på om jag vände ryggen till.
  • Anonym (fundersam)

Anonym (s) skrev 2009-04-28 20:27:38 följande:

vore nog välldigt bra med en soc utredning så får dom bedömma sitt... om barnet ex ska omhändetas eller så?
    Soc hit och soc dit.. vet ni verkligen inte att många barn må sämre av att tas IFRÅN sina föräldrar för dom gjort 1 misstag än att stanna kvar hos någon som älskar dem och ångrar sig?

Soc hit och Soc dit.. då ska vi anmäla ALLA som har barn med blåmärken.. för dem KAN ju ha blivit SLAGNA vem vet?

nej seriöst. Tror inte man skriver på ett forum att man ångrar sig om man inte mår dåligt av de!!

(min åsikt)
  • Anonym (fundersam)

Precis.

jag har fått dask på rumpan när jag var liten. inte fan anser eller ansåg jag att min pappa misshandlat mig för de.

Men visst ska man inte slå barn helt klart. emn tycker att dra in soc och sånt bara för ett mistag är väldigt drastiskt.

Som tidigare säger..
    Min syster son har en pappa som kör rattfull med barnet i bilen utan körkort LERA gånger och anser att barnet ska hålla käften på morgonen och inte störa han för han ska sova minsann-! Soc anser fortfarande att han är en lämplig pappa.. så varför skulle inte en mamma som gjort 1 fel och ångrar sig vara de?

• Anonym (fundersam)

Anonym (10) skrev 2009-04-28 21:46:47 följande:

Anonym (fundersam) skrev 2009-04-28 21:30:44 följande:
    Menar du att soc tycker att det är okej att barnet åker med en rattfull pappa? Vet de verkligen om det?
    japp, han är polisanmäld och allt men ända rätt att träffa sin son.
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!