Inlägg från: Anonym (Till TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Till TS)

Jag "slog " min 3 åring!

men herregud jag tycker ni överdriver o överreagerar, pratar anmälningar o massa skit, det hände en gång, ni vet int ehur hårt det var kan inte tro det var slag med all kraft man har. "slaget" hjälpte nog kanske inte så mycket då jag gissar barnet kan ha blivit ännu mer ledsen, men hon är bara människa. jag jobbar själv på dagis o väntar mitt första barn och jag kan inte försvara handlingen men jag kan förstå.
    TS var stresad o ville hinna med allt, jag skulle säga prata med barnet om det att det inte var meningen att det skulle bli så på morgonen, att du blev stressad och ångrar dig och älskar din tjej. Prata med henne lugnt och ja ang personalen tror jag knappast de tar det så allvarligt om de är första o ända gången hon säger det utan märken. men jag skulle däremot ta upp det själva med dem och antingen berätta som det var att ni bråkat och du kom åt eller slog till henne på armen, gör de inte större än det är det här. Men nästa gång du tappar humöret tänk på hur du mådde denna gång.
    Man får ha tonvis med tålamod med små 3åringar, vissa gånger är det svårt, gå hellre därifrån då ett tag o låt er båda lugna er, gör nåt annat bestyr istället.. 
    Bli inte en sån som låter barnet göra vad det vill bara, för det förstör ännu mer för er och barnet.
    Oroa dig inte, du är ingen dålig mamma!!! 

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!