Inlägg från: Anonym (s) |Visa alla inlägg
  • Anonym (s)

Jag "slog " min 3 åring!

tycker det är "bra" att mamman mår dåligt hon har ju gjort fel!!!!! aldrig rätt att slå ett barn.
    Om man nu gör det så hoppas jag verkligen sociala blir inkopplad!!! en som slår sitt barn misshandlar sitt barn!

det är itne ok att slå någon och verkligen itne ett barn!

• Anonym (s)
    näradig skrev 2009-04-28 17:03:53 följande:
    Anonym (s) skrev 2009-04-28 16:53:31 följande:
    nej, det är inte ok och det tycker inte ts heller. hur hjälper det barnet att soc kopplas in??hur kommer mamman må (som redan mår så fruktansvärt dåligt) och hur kommer DET påverka barnet positivt.nej, jag tror det är bäst att ts får lägga det här bakom sig (barnet har nog redan gjort det)att få en dask/smäll på armen och sedan förlåt och pussar i ett kärleksfullt hem vid ETT tillfälle skadar inte barnet Men en soc utredning kan göra det. Finns det däremot orsak att tro att detta kan komma att ske upprepade ggr så är det något annat men så är inte fallet.
    vore nog välldigt bra med en soc utredning så får dom bedömma sitt... om barnet ex ska omhändetas eller så?
  • Anonym (s)
    Anonym skrev 2009-04-28 17:41:20 följande:
    Jag tycker inte det va så super farligt, visst det va fel men det va ju inte så att du tröp helle eller nåt allvarligt.Tro att alla gjort nåt liknande.Själv har jag "smällt" båda mina barn på fingrarna nån gång eller tagit tag i armen, efter att ha sagt till dem tundra gånger. Jag har även tagig tag i örat. Jag tycker inte detta är misshandel. Det finns sååå många som gör grymma saker mot sina barn, ruska dem slänger den i golver o.s.vDet bero ju mycket hur hårt man gör det också, när jag smäller på fingrarna eller ta tag i örat så gör jag ju absolut inte detta av full kraft utan mer som en markering att "nu räcker det".Sen tycker jag att du ska berätta som "det är" på dagis, typ att du tog tag i armen på henne.Jag får också dåligt samvete om nån av mina börja gråta, oftast så tar jag inte så hårt så de börjar aldrig gråta
    det skulle jag kalla barn misshandel.... hoppas dom "skvallrar"
  • Anonym (s)

en mamma som slår sitt barn eller pappa borde utredas... därför har vi lag på de!!!
    så jag hoppas för barnet skull at det blir utredning.... sen är det ju upp till dom vad dom tycker lämpar sig för åtgärder om det blir nåra!

• Anonym (s)

personligen tycker jag att detta barn ska få komma till en familj där hon inte ska behöva vara rädd att få " ett slag" bara för att hon e lite trottsig.... menar e man inte kapabel att ta hand om ett trottsigt barn i 3 års åldern är man inte kapabel att ha barn. hoppas soc kommer snart....

• Anonym (s)

till rättavisnig ska inte inehålla ett slag eller knytnävar eller fula ord eler nyg eller liknande!!!

• Anonym (s)

jag hoppas att ts och ALLA som slår sina barn blir utan vårdnad av dom!!!! Man slår aldrig någon och framför allt inte barn!!!

• Anonym (s)

och ja jag skulle kalal ts barn misshandlare! någon som slagit någon är just de "misshandlare"

• Anonym (s)
    vampyria2 skrev 2009-04-29 17:16:26 följande:
    Så du tycker att det är snällare mot barnet att ta den ifrån sin mamma för att hon smälde barnet en gång på armen???  Hur tror du att det känns för ett barn att bli omhändertaget, tror du att det är en lätt sak för ett barn?Det handlar inte om någon som misshandlar sina barn utan en mamma som en gång daskar till sitt barn på armen och då får så dåligt samvete att hon startar denna tråd, tror du på allvar att chansen att hon gör om det eller gör något värre är så stor att man ska rycka upp barnet från det bästa barnet vet???
    Jag tror det är bättre barnet får komma till en familj som itne slår barn! där barnet kan känna sig trygg! utan att bli slagen!!!
  • Anonym (s)

Nej jag tänker itne tänka till jag tänker aldrig aceptera barnmisshandel glöm det!!!!

• Anonym (s)

att slå ett barn är barnmisshandel! och det är inget som ska förmildras i mina ögon är denna mamma en barnmisshandlare!!!!

• Anonym (s)

om socialen anser det så JA och jag hoppas det blir utredning!!!! mamman är ju en barnmisshandlaren (enligt mig)

• Anonym (s)

blir rädd när jag fattaR HUR MÅNGÄ SOM GÖR ILLA SINA BARN!!!! slutas sök hjälp ni skadar dom det är alvarligt..... ni är facktist barn misshandlare å det är inget skämt!!!!

• Anonym (s)
    h8him skrev 2009-05-01 08:03:08 följande:
    Ts tog inte tag i armen utan slog på armen! Man behöver inte vara hårdhänt för att misshandla.
    så sant!
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!