Inlägg från: Anonym (överdrift) |Visa alla inlägg
  • Anonym (överdrift)

Jag "slog " min 3 åring!

Anonym skrev 2009-04-28 11:58:39 följande:
    Det var jag som skrev att jag "daskar" min son på fingrarna, jag vet inte hur du tror jag menar när jag skriver daska, men du verkar överdriva en hel del.. Att snäppa till nån på fingrarna känns knappast och det gör absolut inte ont, det bara visar att man inte få göra så., vet massa som gör så och det har fungerat.
    På bvc har de sagt att det är okej att "daska på fingrarna". Men man ska först varna barnet "nästa gång du gör så smäller jag dig på fingrarna och det gör ont!"
    Då har barnet ett val och det klassas INTE som misshandel.
  • Anonym (överdrift)

Anonym (10) skrev 2009-04-28 21:46:47 följande:

Anonym (fundersam) skrev 2009-04-28 21:30:44 följande:
    Menar du att soc tycker att det är okej att barnet åker med en rattfull pappa? Vet de verkligen om det?
    De tycker nog det faktiskt.

Min kompis är separerad. Dagis anmälde pappan för att hämta sin dotter och köra henne hem full.
    Min kompis (mamman) vart givetvis livrädd och försökte få ensam vårdnad. Rätten tyckte att mamman då med sin anmälan försökte förstöra mellan barnet o pappan, och tilldömde istället pappan ensam vårdnad -ENBART på den grunden. Domen gick inte att överklaga.
  • Anonym (överdrift)

Anonym (s) skrev 2009-04-29 17:42:22 följande:

Nej jag tänker itne tänka till jag tänker aldrig aceptera barnmisshandel glöm det!!!!
    Men grejen är nog att den här händelsen inte klassas som barnmisshandel
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!