Inlägg från: Anonym (cissi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (cissi)

Jag "slog " min 3 åring!

Jag förstår din frustration som blev i situationen, jag upplever den själv i stort sett varje dag. Däremot har jag aldrig slagit mitt barn, men jag kan ha förståelse för att det kan "rinna över"...

Faran i det här (nu har jag inte läst tråden) är ju att dagispersonalen har skyldighet att anmäla till socialen som då kan komma att göra en utredning.

Jag tror och hoppas inte att du gör om detta igen, att du skriver här på FL är en bra början. Hur mår du och din dotter nu? Jag tror att det bästa för din dotter är att be om ursäkt för det som hände, att lova att det aldrig kommer hända igen, att mamma var väldigt väldigt stressad och att det inte var meningen. Hon behöver höra det ifrån dig för att veta att det inte händer igen.

Kanske kan du också förklara för dagispersonalen vad som hände, att det inte var meningen att hända. Jag vet att min mamma gjorde samma sak när jag var i fyraårsåldern och att hon förklarade för dagispersonalen varför det hände. På den tiden hade dom förståelse, men jag vet inte hur det är idag.

Hoppas att det löser sig för dig och dottern!

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!