Jag "slog " min 3 åring!
Anonym (***) skrev 2009-04-27 07:43:57 följande:
Om ett barn berättar på förskolan att det blir slaget hemma så är skolan skyldig att anmäla. Jag förutsätter att även personalen på TS förskola är utbildade och medvetna om detta.
Men man kanske borde höra efter med föräldrarna också eller?Tänker på min 3 åring som fått för sig att det är lite kul att säga "mamma/pappa slår mig".( plus hennes jämnåriga vänner)
Så när hon börjar dagis i höst, och om hon säger så där det lika med kört för oss?
Vi har aldrig slagit henne men det kanske inte man ska bry sig om utan bara stirra sig blint på vad barnet säger?
Självklart ska man lyssna på barn i alla åldrar och att slå är aldrig rätt.
Har 3 barn och när nr.2 var några dagar gammal så drog nr.1 hennes hand väldigt hårt 1 gång och skrämde skiten ur mig när jag satt och höll bebisen..
Jag som aldrig slagit tidigare eller efter! Bara såg hur min handflata slog hennes kind...
Detta var när 1:an var 4 år och nu är hon 7 år.
Jag får en klump i magen och mår dåligt så fort jag tänker på det, aldrig glömmer jag heller.
Hon vart ju avundsjuk och jag blev rädd att armen skulle gå ur led på bebisen.
Kan tryggt meddela att i denna fam. älskar vi varann och dettta var en engångsförteelse så lägg eran energi på barn som verkligen far illa istället och låt TS vara.
Alla gör vi misstag!
Och detsutom kan ja meddela att soc har alldeles för mkt över sig och även gör för lite i fall där det skulle behövs mer..