Inlägg från: Anonym (misshandlare?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (misshandlare?)

Jag "slog " min 3 åring!

Jaha, så jag misshandlade min trotsiga två-åring igår när jag tog henne i armen o skickade in henne på sitt rum?
    Eller kanske nyss här i soffan, vi busade och jag "daskade" henne lite på rumpan. Var visserligen inte arg och hon bara skrattade men täänk om hon blev förstörd för livet?!

Då tycker jag att det e 1000 gånger värre alla föräldrar som lämnar bort sina barn stup i kvarten än att ta tag i eller daska lite löst på en arm i syfte att uppfostra.

Jag tycker tom att lärare ska få ta tag i ungar som är för jäkliga i skolan, det finns allt för många sånna.

• Anonym (misshandlare?)
    Anonym (ElMano) skrev 2009-05-07 15:17:14 följande:
    Anonym (misshandlare?) skrev 2009-05-07 13:45:01 följande: Visst förstår du skillnaden i detdu skriver och TS!? Jämföra busa i soffan med att i frustration slå sitt barn!! Ja, jag säger då det...
    Men att jag tar tag i hennes arm och skickar in henne på rummet?
    Man misshandlar inte sitt barn om man tar tag/daskar löst/slår löst på fingrarna.
    Däremot om man börjar slå eller smiska eller tar i så har man gått en bra bit över gränsen.
  • Anonym (misshandlare?)
    h8him skrev 2009-05-07 21:12:56 följande:
    Anonym (misshandlare?) skrev 2009-05-07 21:08:33 följande: Inget är acceptabelt, man passerar gränser genom sitt agerande som vuxen. Det finns bättre sätt att uppfostra barn.
    Vadå? Disskutera med en trotsig och hysterisk tvååring? Eller är det bara jag som har en sån?!
  • Anonym (misshandlare?)

Bebisvagga: Fast det är så jag menar, att man slår bort fingrar som är där dom inte ska mm..Jag skrev faktist om man gör det löst.
    Jag menar inte heller daska på rumpan utan som ts, på armen..
  • Anonym (misshandlare?)
    h8him skrev 2009-05-07 21:31:03 följande:
    Anonym (misshandlare?) skrev 2009-05-07 21:23:10 följande: Man behöver inte diskutera för att nå upproriska barn.
    Vad ska man göra då? Sätta sej på barnets nivå och tala det till rätta? Joo tack jag har sett folk som försökt och deras barn är hemska rent ut sagt!
    -Neej men mamma sa att du inte får göra så... Så ligger ungen på golvet i affären och störttjuter för den inte får nåt som den vill ha.
    Är det inte bara bättre att ta tag i ungen, titta på honom/henne och säga bestämt att slutar du inte nu åker vi hem utan att handla.

Så då är det att misshandla sitt barn när man tar och lyfter in det på hans/hennes rum med eller? Jar tar ju i barnet och det kan man väl se som fysisk misshandel?
    Förklara för mej för jag förstår verkligen inte hur ni moraltanter tänker?

Det är inte konstigt att det är så mycke skit med ungdomar och att det bara blir värre och värre.
    När jag var liten sa man aldrig emot nån som var äldre än en själv, nu springer skolbarnen och "muckar" med de äldre barnen.
  • Anonym (misshandlare?)
    Anonym (ElMano) skrev 2009-05-08 07:10:22 följande:
    Anonym (misshandlare?) skrev 2009-05-08 05:33:16 följande: Att våra ungdomar mer och mer blir en förlorad generation beror absolut inte på att föräldrarna har varit fysisk inaktiv mot sina barn! Jag anser inte att det är att mishandla när man som vuxen sätter gränser mot sina barn! Barn måste få lära sig rätt och fel! Men, barn måste få chans att göra det utan att den vuxne ska förlora tålamodet och daska, smälla osv! Att lyfta upp ett barn som ex lägger sig ned och skriker ser jag som fullt naturligt, om det är så att man ex är i affären. Men att använda sig av barnets utbrott som ursäkt för att vara extra hård, nypa till extra mycket osv där går min gräns! En sak jag finner anmärkningsvärd är att de föräldrar som klarar av att behålla lugnet, inte ser ett utbrott som otroligt provocerande och som faktiskt pratar med sitt barn sällan har de barn som beskrivs här som "vildar". Detta är min uppfattning som bygger på de familjer som finns i min närhet. Kanske är det så att det är "vildarna" som under sina tidiga år blivit kränkt av sina föräldrar genom dask, smäll osv i syfte att ex lära dem låta bli sladden!?
    Men man kan fortfrande inte kalla det för misshandel när man tar tag i sitt barn!
    Man använder inte barnets utbrott som ursäkt för att ta tag i dom, det är när dom får utbrott dom behöver det.
    Jag tror vi pratar om helt olika saker, du tror jag säger att det är okej att misshandla sitt barn. Så är inte fallet.
    Jag avskyr folk som skadar sina barn och skulle aldrig kunna göra det själv.
    Men att dra gränsen för misshandel vid att ta tag i sitt barn är så fel som det bara kan bli!
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!