Inlägg från: Anonym (Mijo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mijo)

Jag "slog " min 3 åring!

Anonym (ElMano) skrev 2009-04-27 21:02:37 följande:

Anonym (Ge er!) skrev 2009-04-27 19:42:57 följande: Blir spyfärdig över alla styjkekraamaaaaar osv som alla plötsligt ska skicka till dem som är som pass ångerfull och faktiskt skriver här på FL att de minsann ångrar sig osv! Är väl bra att att TS är ångefull, men detta ska inte ske, inte ens en första gång! "En gång är ingen gång..." Vad är det för resonemang!?!? Handlar väl för f*n inte om hysteri! Handlar inte om "praktmorsor"! ( eller farsor för den delen ) Utan det handlar om vanligt folkvett! Man SLÅR inte en 3-åring!! DU är vuxen! DU ska kunna hantera din ilska, frustration! Varför ska det alltid vara så att när en ångerfull mamma skriver in så är det minsann ingen fara, då ska man inte trycka ned...utan lyfta upp!? Den man som slår till sin kvinna!? Skickar ni honom en styjjjkekram!? Lyfter ni honom!? Är de som påtalar felet att slå ngn annan "hönskvinnor"!? Är det ok att slå ngn annan bara för att man känner sig "pressad"!? Alla ni som verkligen förstår, menar ni att ni verkligen FÖRSTÅR ts!? Vad är det ni förstår...att en 3-åring kan vara otroligt jobbig, ellert förstår ni att TS går så långt att hon slår? Slår ni själva era barn!? Är det ok för en vuxen i er närhet att slå till er? Nä, tror inte det, för då är det misshandel...kränkning osv! Men inte när det handlar om en 3-åring, som inte har en chans att hävda sig! Slutligen...sen att det finns vissa människor här inne som faktiskt menar att TS ska ljuga om händelsen!?!? Först slå sitt barn...sen säga att barnet ljugit om det inför sina dagisfröknar!!! Fy f*n!
    TACK! Det bästa någon sagt i det här forumet
  • Anonym (Mijo)
    missnorpan skrev 2009-04-27 23:23:16 följande:
    Jag kan inte låta bli att förundras över att vuxna människor som skriver här inte vågar stå för sina åsikter. Varför skriva anonymt? Då är det väl bättre att låta bli att kommentera om man inte kan/vågar/vill stå för det man skriver?
    TS är ju anonym. Jag är anonym trots att jag står för vad jag tycker för att en del människor vägrar att låta mig ha dem.
  • Anonym (Mijo)

Ingen har sagt att de kommer ta ifrån Ts sitt barn. Bara att det kommer bli en anmälan om personalen gör rätt för de var inte med när de hände.

• Anonym (Mijo)

I lagboken står det att de ska göra det och jag hoppas alla följer det. De vet ju inte om mamman misshandlade eller om det var en dask. De ska anmäla vid all misstanke. Är det bara jag som kan lagen här inne???

• Anonym (Mijo)
    näradig skrev 2009-04-28 12:02:51 följande:
    Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 10:41:41 följande: nej, det kan vi nog alla. men varför skulle de misstänka att barnet far illa?
    För att barnet berättade det för personalen! Har du inte hängt med? Det står liksom i ts.
  • Anonym (Mijo)
    näradig skrev 2009-04-28 12:02:09 följande:
    Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 10:30:37 följande: kan du förklara närmare hur du tänker. jag förstår inte. jag känner mig starkt övertygad om de kommer säga något uppmuntrande till mamman och så är det inte mer med det.
    Personalen vet inte vad som hände och vad mamman gjort, då måste det ju ta barnet på allvar. Eller hur? Man kan inte tänka att alla barn ljuger!
  • Anonym (Mijo)
    näradig skrev 2009-04-28 12:12:27 följande:
    Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 12:08:34 följande: ja, men varför skulle de misstänka att barnet far illa hemma pga att detta skedde en gång på det sätt det gjorde. jag misstänker inte det och jag känner inte ens ts. om de sedan har en relation till familjen och det är en fungerande familj så förstår jag inte varför de skulle misstänka det. hur tänker du?
    Men snälla tror du seriöst att barnet som är tre år säger " mamma slog mig en gång och endast en gång och aldrig aldrig mer och det var för att jag var dum" barnet sa bara att mamman slog. om du hör ett barn säga mamma slår mig, hur tolkar du det då? Snälla... Försök att tänka som personalen!
  • Anonym (Mijo)
    näradig skrev 2009-04-28 12:16:37 följande:
    Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 12:10:29 följande: nej, och barnet ljuger ju inte och ts kommer ju att berätta som det var. jag tänker som "personal" (har arbetat på förskola). De har en relation till familjen och kommer säkert prata med mamman och höra hur det är men varför skulle de misstänka att barnet far illa för att det som hände , hände?
    Bara för man har en relation med någon betyder det inte att man vet allt om dem!!! Snälla! Jag hade en vän som jag aldrig trodde skulle kunna slå en annan människa men när hon fick barn slog hon dem varje gång jag var med. Tänk vad hon gör när jag inte är med. Ska jag tänka att det hände bara då bara för att barnet inte fick blåmärken??? Synd att de finns dem som tänker mer på föräldrarna än barnen i vårt samhälle. Det är tack vare såna personer som blundar för det som gör att barn far så fruktansvärt illa. Inte just i detta fall men man kan inte tänka så.
  • Anonym (Mijo)
    näradig skrev 2009-04-28 12:31:19 följande:
    jo, självklart gör de så (för BARNETS skull). de anmäler om de misstänker att barnet far illa . och det behöver man inte bli slagen för att göra och det ts berättar om ger inte mig någon orsak att tro att barnet far illa i hemmet (tvärt om)
    Förklara gärna hur personalen vet att det är så här. De vet ju ENDAST vad barnet sagt. Och om ett barn säger att mamma slår mig och man inte talat med mamman måste man anmäla.
  • Anonym (Mijo)
    näradig skrev 2009-04-28 12:32:52 följande:
    ja, något sådant tvivlar jag på att de skulle utsätta barnet för (varför i hela fridens namn skulle de??) nej, de ser nog till barnets bästa, tar upp det med föräldrarna och uppmuntrar dem.
    Uppmuntra? Till vad? Att slå mer? Ja för barnmisshandel! Klapp på kinden till alla!
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!