• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • fam kaos
    Mieria skrev 2009-04-28 21:59:21 följande:
    fam kaos skrev 2009-04-28 21:58:24 följande:
    Absolut inte. Men ts sitter här för att hon mår fruktansvärt dåligt och det lär inte vara ett tecken på att hon tänker slå ungen gul och blå.
    Alltså det jag menar är att små barn måste kunna trotsa utan att bli slagna, ts skriver "slog", som om det inte är att slå egentligen men det är det ju och omgivningen måste stå på barnets sida främst.
  • fam kaos

Anonym (10) skrev 2009-04-28 22:03:34 följande:

Åter igen, hur vet du det? Ts tänkte ju dessutom både ljuga och skylla på barnet.
    Precis. Tyder det på dåligt samvete och ånger? Att slå barnet och sen när barnet berättar SANNINGEN så ljuger mamman och skyller på barnet?
  • Anonym (eeuuhm?)

Anonym (10) skrev 2009-04-28 22:01:48 följande:

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-28 21:12:28 följande:
    Jasså? Menar du det? Intelligent måste jag säga.
    haha, bra svar på tal där. Den måste du jobbat på länge
  • Anonym

ni som anser TS vara barnmisshandlare, vad tycker ni ska hända nu?

dagispersonalen anmäler? sedan utredning hos soc? polisutredning? rättegång? fängelse? omhändertagande?

vad är en rimlig nivå för den här händelsen tycker ni?

• Anonym (eeuuhm?)

fam kaos skrev 2009-04-28 22:01:12 följande:

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-28 21:57:13 följande:
    Nej, det skulle jag inte om jag visste att mitt samvete var rent.Det jag menar är att ts faktiskt HAR slagit sitt barn, oavsett hur man vrider och vänder och hur allvarligt man tycker att det är så har hon det och det är svårt att känna sympati med nån som oroar sig mer om sin stämpel än om sitt korta tålamod när det går ut över barnet.
    ja, du säger det, om man läser mellan raderna. Men hon skriver ju inte det eller hur? Det är ju hur du väljer att tolka det. Det är enda ni moraltanter har rätt i är att hon har slagit. Ni vet inget mer, det kan vara er bästa väninna som skrivit det här inlägget, en människa som gör misstag precis som ALLA andra. Hon skriver "inte nog med det" efter incidenten med "slaget" SEN drar hon upp händelsen på dagis. Vilket jag, om jag oxå ska läsa mellan raderna då, tolkar som det allvarligaste är att hon faktiskt slog till henne och att hon mår skit över det (som en bra mor ska reagera) och som om det inte vore nog så säger barnet dessa ord till fröken. Tycker det säger ganska tydligt vilken av grejerna hon tar mest allvarligt på.
  • Anonym (fundersam)

Anonym (10) skrev 2009-04-28 21:46:47 följande:

Anonym (fundersam) skrev 2009-04-28 21:30:44 följande:
    Menar du att soc tycker att det är okej att barnet åker med en rattfull pappa? Vet de verkligen om det?
    japp, han är polisanmäld och allt men ända rätt att träffa sin son.
  • Anonym (ElMano)
    Anonym skrev 2009-04-28 22:18:05 följande:
    ni som anser TS vara barnmisshandlare, vad tycker ni ska hända nu?dagispersonalen anmäler? sedan utredning hos soc? polisutredning? rättegång? fängelse? omhändertagande?
    vad är en rimlig nivå för den här händelsen tycker ni?
    Vad anser du vara nog? När är en gång för mycket? Nästa slag och lika mycket ånger...är det misshandel?

Ett slag=misshandel! Tyvärr, hur mycket ni än argumenterar mot detta så är det ett faktum!
    Återigen, hur mycket stryk tar ni emot innan ni skriker!? Jag antar att de allra flesta skulle säga att första slaget är ett slag för mycket! Men tydligen inte när det gäller ett litet barn!!!

Barnet kanske inte tar skada av detta slag, mamman ångrar sig alldeles säkert...o ni i tråden här har säkert fått en massa slag, men "ändå blitt goda medborgare".
    Men att det debatteras om detta som att det är en "fis i rymden"...att "alla gör det ju ngn gång" osv är sjukt!
    Alla slår inte sina barn!! Jag upprepar det igen...ALLA slår inte sina barn! Kalla mig gärna moralgubbe, men jag anser att det f*n inte är rätt att slå!! Oavsett anledning!!

Slutligen, ni som diskuterar med att "det barnet sa så..., ooo så tokigt det blev osv"...Släpp sargen och kom in i matchen! Denna mamman ( TS ) HAR slagit sitt barn! Barnet har INTE "ljugit" till sina dagisfröknar!
  • Anonym (10)

Anonym (fundersam) skrev 2009-04-28 22:36:18 följande:

Anonym (10) skrev 2009-04-28 21:46:47 följande: japp, han är polisanmäld och allt men ända rätt att träffa sin son.
    Okej att han är polisanmäld, en anmälan kan vem som helst göra och är inget soc kan ta hänsyn till. Är han dömd för det? Har han blivit tagen på bar gärning? Det är det som räknas!
  • Anonym (10)
    Anonym skrev 2009-04-28 22:18:05 följande:
    ni som anser TS vara barnmisshandlare, vad tycker ni ska hända nu? dagispersonalen anmäler? sedan utredning hos soc? polisutredning? rättegång? fängelse? omhändertagande? vad är en rimlig nivå för den här händelsen tycker ni?
    Läs tråden så hittar du svar på dina frågor.
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!