Inlägg från: Anonym (Mijo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mijo)

Jag "slog " min 3 åring!

Mieria skrev 2009-04-28 12:36:44 följande:
    Jag hoppas det! Men läser man supermorsorna på fl:s inlägg verkar det som om omplacering av barnet borde ske omgående. Jag är seriöst mer bekymrad över deras barn än över ts. En människa som spyr galla över någon så som folk gör tidigare i tråden känns potentiellt mer farlig än en mamma som gjorde bort sig en gång och mår dåligt av det.
    Vem har sagt att de ska placeras? har läst hela tråden och inte läst det någon stans
  • Anonym (Mijo)
    Mieria skrev 2009-04-28 12:56:31 följande:
    Anonym (10) skrev 2009-04-28 12:54:36 följande: Du kanske ska tagga ner lite. Jag skrev "vända upp och ner på himmel och helvete". Att dagispersonalen får upp ögonen för det som har hänt och kan vara extra observanta på tösen är bra. Men att ringa socialen och anmäla föräldrarna enbart baserat på vad flickan sa vid ett tillfälle framför mamman är verkligen att ta i i överkant!
    Vet du hur många föräldrar som misshandlar som tystar ner barnen? Den enda gång de säger något kanske är sista? Men visst. Är barn tysta så behöver man ju inte anta att de ljuger om allt!!
  • Anonym (Mijo)
    LadyWillow skrev 2009-04-28 15:21:34 följande:
    Jag tror ingen härinne vill att TS barn ska omplaceras. Men: All personal på dagis har ett ansvar att följa upp om de skulle höra att ett barn sa som TS barn. De kan ju inte veta vilka barn som "bara" har råkat ut för det en gång, och vilka som faktiskt blir slagna hemma. Bara för att man anmäler till Soc, betyder det inte att barnet blir omhändertaget utan utredning. soc utreder alltid först och försöker sen sätta in stödåtgärder så att barnet kan bo kvar. I absolut sista hand sker en omplacering.
    Tack! Precis vad jag försökt säga
  • Anonym (Mijo)
    näradig skrev 2009-04-28 16:11:31 följande:
    Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 16:10:50 följande: nej, de måste
    Ursäkta?
  • Anonym (Mijo)
    näradig skrev 2009-04-28 16:13:20 följande:
    nej, de måste anmäla om de misstänker att barnet far illa. sådant som hände händer ofta i fsk. och oftast finns det ingen orsak till oro. men vid minsta oro så ska de anmäla oavsätt vad barnet sagt eller inte sagt.
    Så om ett barn säger mamma slår mig så är det inte minsta oro? Hoppas att du inte jobbar på fsk i så fall
  • Anonym (Mijo)
    näradig skrev 2009-04-28 16:13:54 följande:
    Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 16:11:40 följande: är det värt att diskutera med dig. vilken nivå ska du hålla dig på?
    Det är ju ni som tycker att man ska uppmuntra och ge kramar om man slår barn. Inte jag. Jag är gärna barnslig i så fall om det handlar om att inte slå barn
  • Anonym (Mijo)
    mammajennifer skrev 2009-04-29 10:34:45 följande:
    har bara läst ts. Jag tycker inte detta är nånting att oroa sig för, barn måste väl få bli tillrättavisade när de gör fel. Jag vet själv att när jag var liten och gjort någe som jag inte fick så kunde man åka på en smäll i baken eller ett nyp i örat men aldrig har jag tyckt att min mamma misshandlat mig. Nää man måste markera vad som är okej och inte!
    Du förstår att du precis säger att det är okej att slå för att tillrättavisa? Inte bara en gång utan för att markera? Om barnet måste bli markerat varje dag då? Fortfarande okej eller???
  • Anonym (Mijo)

Anonym (också mamma):De flesta som inte gillar barnmisshandel här inne har redan berättat att de har barn. Läs hela tråden om du ska komma med argument!

• Anonym (Mijo)

Förstår inte varför en del antar att man inte har barn bara för man inte är förstående med en mamma som slår sitt barn. Jag blir riktigt rädd när en del tycker att det är okej och förespråkar att man kan göra det ofta!

• Anonym (Mijo)

Anonym (Mamma förstår) skrev 2009-04-29 13:33:34 följande:

tack! Hoppas fler håller med! Det finns större problem i världen, barn som utsätts för riktigt hemska saker, människor som få sina liv förstörda dagligen! Så varför lägga så mycket energi på att kritisera och skuldbelägga en mamma som gjort ett litet litet övertramp. Hon har ju redan ångest! Och hon älskar sitt barn över allt annat! Kärleken är viktigast och jag tror absolut inte TS dotter har fått några skador, men eller ärr i själen p.g.a detta. Dewt finns som sagt värre och viktigare saker att engagera sig i! Hon är en bra mamma ändå! Det vore skillnad om hon skrev: -Jag brukar slå mitt barn! -Jag skadade mitt barn med flit! - Jag har sex med mitt barn! -Jag skiter i mitt barn! Men hon bekännde bara att hon gett sin dotter en dask på armen. Men så skönt att höra att några fler tycker som jag i alla fall!
    Fast du känner ju henne inte. Hon kanske struntar totalt i sitt barn. Det vet du inte. Eller så är hon världens bästa mamma. Ingen av oss vet det så varför beter sig alla som om de känner henne efter ett inlägg? Varför tolkar ni inte det som personalen skulle gjort?
  • Anonym (Mijo)
    Anonym skrev 2009-04-29 14:31:12 följande:
    Du och några andra beter er ju också som om ni kände mamman...skillanden är bara att ni kallar henne barnmisshandlare, att hon behöver hjälp osv...
    Har jag aldrig sagt. Jag har bara sagt att man måste tolka det barnet säger på dagis. Tycker inte man ska slå barn men i detta fallet var det bara en gång.
  • Anonym (Mijo)

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-29 22:17:41 följande:

Anonym (ElMano) skrev 2009-04-29 18:57:43 följande: Återigen, så läser du fel.. skriver jag så otydligt?? Jag sa misstag. Du är inte perfekt tro mig. Som sagt, en vacker dag. Synd att man inte kan vara närvarande och applådera.
    Menar du att alla slår sina barn någon gång?
  • Anonym (Mijo)

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-29 22:17:41 följande:

Anonym (ElMano) skrev 2009-04-29 18:57:43 följande: Återigen, så läser du fel.. skriver jag så otydligt?? Jag sa misstag. Du är inte perfekt tro mig. Som sagt, en vacker dag. Synd att man inte kan vara närvarande och applådera.
    Läs vad du själv skriver! Låååååångsamt, du klarar det nog ska du se. Duktig! Klapp på huvudet. Du skriver att hon kommer göra bort sig
  • Anonym (Mijo)

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-30 12:04:51 följande:

Anonym (ElMano) skrev 2009-04-30 09:01:48 följande: Varför förvränger du och "Miffo", förlåt "Mijo" (lässvårigheter du vet) allt man skriver?
    Man har inte mycket att komma med när man använder sig av personangrepp
  • Anonym (Mijo)

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-30 14:58:07 följande:

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-30 12:57:20 följande: Men ärligt, man blir ju mörkrädd :/ Nu lämnar jag denna tråd, "de perfekta" är inte värda energin. TS har iaf stort stöd och jag tror att hon har lyckats ignorera smutskastarna som säger att barnet borde tas ifrån sin familj (jo, det har sagts i tråden) Händelsen är säkert glömd för längesen, och de firar nog en härlig Valborg ihop i det fina vädret med massa kärlek och skratt. Merparten har förståelse och förlåtelse, har man inte de egenskaperna kommer man inte komma långt här i livet. Trevlig Valborg allihop!
    Skönt. Ingen är helt perfekt men man slår inte ett barn. Jag har i alla fall inte skrivit någonstans att soc tar barnen eftersom jag vet att de inte kommer göra det. Sa bara att personalen bör kontakta dem eftersom de inte visste vad som hänt. Men fortsätt gärna missförstå. Kul att nån njuter av det
  • Anonym (Mijo)
    Anonym skrev 2009-05-04 15:05:42 följande:
    Fy fan vad familjeliv blivit ett dåligt forum. Alla som säger att hon ska anmäla sig till soc. Jag tror att nio är väre själva eller så har ni blivit utsata för våld eller så har ni inga barn med egna viljor. Som föräldern är det ibland svårt att inte ta tag i armen eller skälla om de får världens raseri utbrott om man har brottom eller att de gör saker de absolut inte får. Men en enstaka gång är inte så farligt även om det inte är bra. men om man vissar tusen gånger mer kärlek och omsorg och jag kriver inte mer för de som fattar vad jag menar vet det ni andra kommer ända bara säga emott
    att säga att hennes dotter gjorde det man absolut inte får är väl ändå att ta i. Hon är 3år och ville ha pyjamas! suck
  • Anonym (Mijo)
    lindaiv skrev 2009-05-05 21:17:46 följande:
    Åh.... TS det är OK !! Alla vi som har barn har varit där nån gång. Det enda man kan göra är ju att ta sig en funderare, analysera varför å sen bara försöka ändra på det. Stress är ju en hemsk sak.... bättre att ringa jobbet å säga, jag är ledsen jag kommer bli lite sen. Å då kanske man kan ta det lite lugnare...... sen får man ju bara ta tag i situationen med barnet, vänligt men bestämt. Det får bli "tvångs" påklädning utan "våld". Jag tror TS du redan vet vart dina gränser går..... / Kram
    Alla som har barn gör inte så. Jag gör inte så och skulle aldrig göra! Någonsin!
  • Anonym (Mijo)
    Anonym skrev 2009-05-06 10:04:02 följande:
    Jag kan säga till de som vill veta så har det gått bra. Personalen på dagiset har varken sagt nåt eller ändrat nån syn på mig som det verkar. Och min dottter är faktiskt lycklig och glad. Jag har tagit mig en funderare efter den dagen och försöker stressa midre och ta det lugnt. Älskar mitt barn över allt annat och skulle aldrig ens ha en tanke på att skada eller slå det med avsikt. Kram till alla som har stöttat mig och förstått.
    Skönt att det löste sig! Har aldrig sagt att du gjort fel eller att de ska anmäla, bara att det kan hända och att man inte ska slå sina barn som en del här inne tycker. Du är säkert en bra mamma
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!