• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Anonym (s)

och ja jag skulle kalal ts barn misshandlare! någon som slagit någon är just de "misshandlare"

• vampyria2
    Anonym (s) skrev 2009-04-29 17:08:42 följande:
    jag hoppas att ts och ALLA som slår sina barn blir utan vårdnad av dom!!!! Man slår aldrig någon och framför allt inte barn!!!
    Så du tycker att det är snällare mot barnet att ta den ifrån sin mamma för att hon smälde barnet en gång på armen???  Hur tror du att det känns för ett barn att bli omhändertaget, tror du att det är en lätt sak för ett barn?
    Det handlar inte om någon som misshandlar sina barn utan en mamma som en gång daskar till sitt barn på armen och då får så dåligt samvete att hon startar denna tråd, tror du på allvar att chansen att hon gör om det eller gör något värre är så stor att man ska rycka upp barnet från det bästa barnet vet???
  • Anonym (s)
    vampyria2 skrev 2009-04-29 17:16:26 följande:
    Så du tycker att det är snällare mot barnet att ta den ifrån sin mamma för att hon smälde barnet en gång på armen???  Hur tror du att det känns för ett barn att bli omhändertaget, tror du att det är en lätt sak för ett barn?Det handlar inte om någon som misshandlar sina barn utan en mamma som en gång daskar till sitt barn på armen och då får så dåligt samvete att hon startar denna tråd, tror du på allvar att chansen att hon gör om det eller gör något värre är så stor att man ska rycka upp barnet från det bästa barnet vet???
    Jag tror det är bättre barnet får komma till en familj som itne slår barn! där barnet kan känna sig trygg! utan att bli slagen!!!
  • Anonym (eeuuhm?)

Anonym (s) skrev 2009-04-29 17:29:22 följande:

Jag tror det är bättre barnet får komma till en familj som itne slår barn! där barnet kan känna sig trygg! utan att bli slagen!!!
    herregud, det här börjar ju bli skrattretande.. Då kan jag säga att det inte kommer finnas många kärnfamiljer kvar om man ska börja omplacera barn för en BAGATELL (ja, jag skrev det, how bad am I) för det är just en bagatell som hänt, som händer de flesta föräldrar!! Därmed inte sagt att fortsatta slag skulle vara ok, men det handlar inte ens tråden om. Leta upp rätt inlägg, att skriva eran dynga på!
  • Anonym

Jag tror att barnet kommer lida mer av att inte få träffa sin mamma än att ha fått en liten dask på armen!

Jag har fått en dask i baken o en gång på armen men inte tog jag skada av det, inte hatar jag min mamma för det.

• vampyria2
    Anonym (s) skrev 2009-04-29 17:29:22 följande:
    Inte för att låte spydig men då har du inte så mycket kunskap om barn.  Det värsta du kan göra ett barn är att flytta det från sina biologiska föräldrar och det ska endas ske som absoluta sista utväg...en smäll på armen från en förälder som sen har stor ångest över det är inte tillräkligt för att man ska utsätta barnet för det.

Jag säger inte att det är rätt att slå ett barn men om det händer en gång och man som förälder säger förlåt och lovar att det inte ska hända igen och håller det så är det inget som barnet kommer att lida över fram över.

Jag tycker att det är oförskämt mot de barnen som misshandlas och far illa att jämföra deras plågor med en som har fått en smäll på armen en gång.

Jag har fyra barn mellan 1½-17 år jag har smält ena av de äldre tjejerna i rumpan en gång då hon var sex timmar för sent hem och var jätte stöddig när hon kom hem.  Jag ångrade mig i samma stund som jag gjorde det och gick där i från, bad henne sen om ursäkt och förklarade att jag hade varit så rädd och att jag aldrig mer skulle göra något sådant.

Jag är en mamma som är nära mina barn och gör en massa roligt med dem, jag verkligen lever för mina barn och för att de ska ha det bra. jag sätter alltid deras bästa först...jag tycker tusan inte att jag ska bli av med vårdnaden för att jag en gång har smält ena barnet i rumpan och jag vet att hon inte har fått några men av händelsen, även om den inte var kul för någon av oss.

Tycker du ska tänka till en gång till över vad som har hänt och om på följden verkligen ska vara att man tar en tre åring från sin mamma.
  • Anonym
    vampyria2 skrev 2009-04-29 17:40:24 följande:
    Inte för att låte spydig men då har du inte så mycket kunskap om barn.  Det värsta du kan göra ett barn är att flytta det från sina biologiska föräldrar och det ska endas ske som absoluta sista utväg...en smäll på armen från en förälder som sen har stor ångest över det är inte tillräkligt för att man ska utsätta barnet för det.Jag säger inte att det är rätt att slå ett barn men om det händer en gång och man som förälder säger förlåt och lovar att det inte ska hända igen och håller det så är det inget som barnet kommer att lida över fram över.Jag tycker att det är oförskämt mot de barnen som misshandlas och far illa att jämföra deras plågor med en som har fått en smäll på armen en gång.Jag har fyra barn mellan 1½-17 år jag har smält ena av de äldre tjejerna i rumpan en gång då hon var sex timmar för sent hem och var jätte stöddig när hon kom hem.  Jag ångrade mig i samma stund som jag gjorde det och gick där i från, bad henne sen om ursäkt och förklarade att jag hade varit så rädd och att jag aldrig mer skulle göra något sådant.Jag är en mamma som är nära mina barn och gör en massa roligt med dem, jag verkligen lever för mina barn och för att de ska ha det bra. jag sätter alltid deras bästa först...jag tycker tusan inte att jag ska bli av med vårdnaden för att jag en gång har smält ena barnet i rumpan och jag vet att hon inte har fått några men av händelsen, även om den inte var kul för någon av oss.Tycker du ska tänka till en gång till över vad som har hänt och om på följden verkligen ska vara att man tar en tre åring från sin mamma.
    Håller med dig.
  • Anonym (s)

Nej jag tänker itne tänka till jag tänker aldrig aceptera barnmisshandel glöm det!!!!

• Anonym (eeuuhm?)

En vacker dag kommer en figur kallad "ödets ironi" hoppa upp o bita en antal människor här inne i ändalyktan rejält.

Det kan vara ni nästa gång som behöver stöd och hjälp på grund av era misstag.
    Då kan ni stå där, perfekta och ofelbara!

• vampyria2
    Anonym (s) skrev 2009-04-29 17:42:22 följande:
    Nej jag tänker itne tänka till jag tänker aldrig aceptera barnmisshandel glöm det!!!!
    Men att kalla en dask på armen för barn misshandel är löjligt och otroligt elakt mot de barn som far illa ut {#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!