• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Anonym (Mijo)
    Anonym skrev 2009-05-06 10:04:02 följande:
    Jag kan säga till de som vill veta så har det gått bra. Personalen på dagiset har varken sagt nåt eller ändrat nån syn på mig som det verkar. Och min dottter är faktiskt lycklig och glad. Jag har tagit mig en funderare efter den dagen och försöker stressa midre och ta det lugnt. Älskar mitt barn över allt annat och skulle aldrig ens ha en tanke på att skada eller slå det med avsikt. Kram till alla som har stöttat mig och förstått.
    Skönt att det löste sig! Har aldrig sagt att du gjort fel eller att de ska anmäla, bara att det kan hända och att man inte ska slå sina barn som en del här inne tycker. Du är säkert en bra mamma
  • Anonym (håhåjaja)

Folk är hysteriska i detta land. EN dask på arm el rumpa klassas som misshandel!!!

MIn bästa väninna, ensam med tre vilda barn, har oxå vid nåt enstaka tillfälle i en stressad situation slagit till nåt av barnen. Detta handlar om typ fem sekunder av hennes tid med barnen. Hon är själv med dem. Skolan anmälde till soc. Soc skickade papper vidare till polisen! Hon blev förhörd i två timmar av polisen. De kom till dagis och skola och filmade barnen mitt under påskfesten på dagis. Barnen förhördes av polis, advokat, soc mm mm. En anmälan måste ju utredas och både soc och polis skötte sitt jobb. Men fyyy, min väninna blev nästan inlagd på psyk av denna påfrestning. Hon är en sån som alltid prioriterar sina barn och är en fantastisk mamma, vem som hesl tkan vid nåt enstaka tillfälle brista i sin föräldraroll, så är det bara. Tycker det är så fruktansvärt hysteriskt! Misshandel av barn är FRUKTANSVÄRT, fysiska bestraffningar likaså. MEN att man vid NÅGOT ENSTAKA tillfälle handlar "eflexmässigt" i en stressad situation, det är mänsklight tycker jag!

• lindaiv
    Anonym mijo.... Nä jag skulle / borde kanske lagt till i meningen

" Alla vi som har barn har varit där nån gång"

Att vi Känt så ( inte gjort...)!!!

Men långt ifrån alla lägger sin hand på barnet. Det jag ville förmedla var känslan, å det tror jag många förstod¨
  • Anonym (ElMano)

Anonym (håhåjaja) skrev 2009-05-06 10:44:51 följande:

Folk är hysteriska i detta land. EN dask på arm el rumpa klassas som misshandel!!!MIn bästa väninna, ensam med tre vilda barn, har oxå vid nåt enstaka tillfälle i en stressad situation slagit till nåt av barnen. Detta handlar om typ fem sekunder av hennes tid med barnen. Hon är själv med dem. Skolan anmälde till soc. Soc skickade papper vidare till polisen! Hon blev förhörd i två timmar av polisen. De kom till dagis och skola och filmade barnen mitt under påskfesten på dagis. Barnen förhördes av polis, advokat, soc mm mm. En anmälan måste ju utredas och både soc och polis skötte sitt jobb. Men fyyy, min väninna blev nästan inlagd på psyk av denna påfrestning. Hon är en sån som alltid prioriterar sina barn och är en fantastisk mamma, vem som hesl tkan vid nåt enstaka tillfälle brista i sin föräldraroll, så är det bara. Tycker det är så fruktansvärt hysteriskt! Misshandel av barn är FRUKTANSVÄRT, fysiska bestraffningar likaså. MEN att man vid NÅGOT ENSTAKA tillfälle handlar "eflexmässigt" i en stressad situation, det är mänsklight tycker jag!
    "Reflexmässigt"...
    Man slår inte sitt barn reflexmässigt, det handlar om bristande självkontroll!!
    Vidare, du har ju en lysande historia på vad som kan hända OM man slår sitt barn!
  • Anonym (ElMano)
    Anonym skrev 2009-05-06 10:00:06 följande:
    Mijo, o du kan skatta dig lycklig som är så perfekt..........................men vi vissa individer har faktiskt känslor som ibland kan brista.
    Vad har perfekt med saken att göra!?
    Menar du verkligen att måttstocken på vad en perfekt förälder är om man slår eller inte?
    Jag tror att de flesta kan känna det du gjorde! Jag tror att alla kan vara arga, frustrerade osv....men, alla slår för den delen inte sitt barn!!
  • Anonym (misshandlare?)

Jaha, så jag misshandlade min trotsiga två-åring igår när jag tog henne i armen o skickade in henne på sitt rum?
    Eller kanske nyss här i soffan, vi busade och jag "daskade" henne lite på rumpan. Var visserligen inte arg och hon bara skrattade men täänk om hon blev förstörd för livet?!

Då tycker jag att det e 1000 gånger värre alla föräldrar som lämnar bort sina barn stup i kvarten än att ta tag i eller daska lite löst på en arm i syfte att uppfostra.

Jag tycker tom att lärare ska få ta tag i ungar som är för jäkliga i skolan, det finns allt för många sånna.

• abarn

När jag var i USA som barnflicka och en av killarna vägrade sätta på sig kläder, tog jag honom till dagis med pyjamas. När han väl var där ville han ha vanliga kläder och klädde snällt på sig...

Man får välja sina fajter... fler lär det bli..

• Anonym (ElMano)

Anonym (misshandlare?) skrev 2009-05-07 13:45:01 följande:

Jaha, så jag misshandlade min trotsiga två-åring igår när jag tog henne i armen o skickade in henne på sitt rum?Eller kanske nyss här i soffan, vi busade och jag "daskade" henne lite på rumpan. Var visserligen inte arg och hon bara skrattade men täänk om hon blev förstörd för livet?!Då tycker jag att det e 1000 gånger värre alla föräldrar som lämnar bort sina barn stup i kvarten än att ta tag i eller daska lite löst på en arm i syfte att uppfostra.Jag tycker tom att lärare ska få ta tag i ungar som är för jäkliga i skolan, det finns allt för många sånna.
    Visst förstår du skillnaden i detdu skriver och TS!?

Jämföra busa i soffan med att i frustration slå sitt barn!! Ja, jag säger då det...
  • BebisVagga

Jag piskat till min son på fingrarna ibland när han biter på sladdar.. e jag med misshandlare då?!

• Anonym (misshandlare?)
    Anonym (ElMano) skrev 2009-05-07 15:17:14 följande:
    Anonym (misshandlare?) skrev 2009-05-07 13:45:01 följande: Visst förstår du skillnaden i detdu skriver och TS!? Jämföra busa i soffan med att i frustration slå sitt barn!! Ja, jag säger då det...
    Men att jag tar tag i hennes arm och skickar in henne på rummet?
    Man misshandlar inte sitt barn om man tar tag/daskar löst/slår löst på fingrarna.
    Däremot om man börjar slå eller smiska eller tar i så har man gått en bra bit över gränsen.
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!