• pojkens

byta BVC sköterska, hur?

hej,
    nu har jag ledsnat på vår BVC sköterska för gott. Jag har aldrig gillat henne då hon är ointresserad och kommit med för mycket påhopp om hur jag tar hand om min son. Hon sa bla att hon inte kunde tillåta mig att ha honom sovandes på mage. Med en massa andra kommentarer som fick mig tro att hon ville anmäla mig till socialen. Vid alla tillfällen får jag sitta och vänta upp till 30 minuter på att få komma in för att hon aldrig får schemat att passa och vid två tillfällen har hon helt glömt bort min tid, vilket resulterat i att jag suttit i en timme!! Det sitsa tillfället var igår. Nu har jag ingen lust att träffa henne mer och hon vet nog att jag känner så för jag orkar inte fjäska för henne något mer.

Men hur i h**ete gör man för att byta? Det finns ingen ansvarig för BVC enligt deras hemsida. Så ska jag ringa till en annan sköterska och be att få komma till henne istället? Hur gjorde ni andra som bytt, om det nu finns någon därute? tacksam för råd.

• Svar på tråden byta BVC sköterska, hur?
  • Scruffy

Ring bara till en annan och säg att du vill byta.
    Säg att det inte funkar er emellan.

Det gjorde jag och jag fick komma till en jättegullig BVC sköterska.
    Tyvärr så har vi flyttat och bytt BVC, och den nya är inte alls lika trevlig att ha att göra med. Som tur är så går vi bara dit 1 gång/år så det kan vi stå ut med.

• Siriva

Du tar kontakt med den BVC / sköterska du vill byta till så sköter de bytet/ föra över journaler etc.
    (så är det iallafall där jag bor)

• pojkens

ok, tack. Då får jag försöka ringa nästa vecka. Jag har dragit mig för att göra detta och tänkt att det kanske blir bättre. Jag är en sådan person som inte vill stöta mig med folk , eller göra dem ledsna. Men någon måtta får det avra på hur man behandlar folk i vården tycker jag. Om ingen vågar byta så kommer hon ju fortsätta likadant. En annan mamma i min föräldragrupp har nämligen samma och vill byta men har inte heller vågat. Kanske kommer alla byta såsmåningom.

• aprikos73

Jag bytte BVC sköterska. Tog kontakt med den nya och hon skötte allt. Bokade t.o.m. av tiden som jag hade med den gamla.

Lycka till

• Fina Fröken Lycklig

Jag vill också byta till en annan bvc sköterska. Jag har visserligen bara träffat den jag har nu 2 ggr, men gillar henne inte alls, känns som hon missförstår vartenda ord jag säger, det är jättejobbigt.

Men det är ju inte lätt att veta vad man byter till sig heller så att säga, om det inte är så att man av nån orsak vet att den man kontaktar är bra. Kan ju bli lika illa igen menar jag om man har otur. Svårt.

Men där jag bor så har just bara den bvc tanten jag går till just mitt bostadsområde, de andra sköterskorna har ju andra områden i stan, kan väl bli bekymmer då, svårt å byta?? Menar de har ju kanske inte tid för fler än de i sitt område.. får väl kolla upp!
    Nån som har erfarenhet och vet lite om det?

• Siriva

Redan på BB valde vi BVC som inte låg i vårt område. Dels har man rätt till det där vi bor. Dels hittade inte BB vilken BVC vi tillhörde så då fick vi välja.
    Tyvärr slutade den sköterskan sedan och jag har inte träffat efterträdaren utan bara vikarier.

Svar på tråden byta BVC sköterska, hur?