• Anonym (F)

    Kondylom i halsen

    Har läst att de är möjligt, men är de någon som har erfarenhet av de?

    Jag tror jag har de i halsen.
    Är svullen jätte svullen på höger och har varit i över 1 år,
    har inte ont förutom då jag vid förkylningar får ont där direkt.
    Hr även en typ kondylomvårta precis där, har inte kollat upp de..
    Hur ringer man och säger "hej, jag tror jag har kondylom i halsen."
    utan att dö?

  • Svar på tråden Kondylom i halsen
  • logg81

    Ring och säg att du dragits med halsont länge och du vill ta prover för att se vad det är. Och att du vill ha medicin för att bli av med det...


    Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Anonym (F)
    logg81 skrev 2009-05-01 10:03:29 följande:
    Ring och säg att du dragits med halsont länge och du vill ta prover för att se vad det är. Och att du vill ha medicin för att bli av med det...
    Jag har faktiskt sökt för halsfluss flera gånger eftersom jag får så ont vid förkylning och de är flera läkare som sagt "oj va du är svullen" men sen har de ju alltid visat att de inte är halsfluss och sen har de lixom inte blivit något mer
  • logg81

    Men tog de inte andra prover?

    Ring och säg att du har ont och att de testat för halsfluss men att det inte visat något så du vill komma o ta andra prover för att se vad detkan vara... Du kan ju inte gå omkring o ha ont. Och jag förstår att det är skämmigt att säga vad du tror att det är... Jag skulle självdö om jag trodde att det var kondylom i halsen...


    Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Anonym

    Man kan få det i halsen... Eller va det Gonoreé? Jag minns inte men just me dom symptomen iallafall. Då får man en spruta i rumpan me dunderantibiotika och de brukar va över på några dar.
    Min kompis gick också runt me ont i halsen länge sen fick han veta att de va en könssjukdom som satt sig i halsen... Så går det när man gillar att suga!!

  • Anonym (hmm)

    kondylom går ju inte att bota ändå så det är nog bara att gilla läget om man nu kan ha det där.

  • Anonym (F)

    De finns ju behandlingar, men ofta gör man inget för de går över av sig självt. antibiotika funkar ju inte iaf.
    Har även haft kondylom i underlivet som gick bort av sig själv.

  • Anonym

    Anonym (F) skrev 2009-05-01 19:03:45 följande:


    De finns ju behandlingar, men ofta gör man inget för de går över av sig självt. antibiotika funkar ju inte iaf. Har även haft kondylom i underlivet som gick bort av sig själv.
    E du säker att de inte Gonoreé då? De går ju att bota....
  • Anonym (F)
    Anonym skrev 2009-05-01 19:08:36 följande:
    Anonym (F) skrev 2009-05-01 19:03:45 följande: E du säker att de inte Gonoreé då? De går ju att bota....
    Nja, va är de för symptom då?
    Just varför jag tror de är kondylom är för att både jag och min sambo har haft de i underlivet, och de va under tiden han hade framträdande vårtor mitt i halsen började. Eller under min graviditet, då de tydligen är jätte vanligt att de kommer fram då om man har viruset i kroppen eftersom immunförsvaret är lite nedsatt.
    Gonoree har varken jag el min samob haft så de vore jäkligt skumt om de va de.
  • Anonym

    Anonym (F) skrev 2009-05-01 19:12:13 följande:


    Nja, va är de för symptom då? Just varför jag tror de är kondylom är för att både jag och min sambo har haft de i underlivet, och de va under tiden han hade framträdande vårtor mitt i halsen började. Eller under min graviditet, då de tydligen är jätte vanligt att de kommer fram då om man har viruset i kroppen eftersom immunförsvaret är lite nedsatt. Gonoree har varken jag el min samob haft så de vore jäkligt skumt om de va de.
    Ja jag vet inte vad du har i halsen...
    Men då e det säkert kondylom. Så trevligt! Men spring till el doktoro så fort du bara kan så du inte sprider det till din killes hals också!
    Lycka till!
  • Anonym

    Iom att det behandlas med antingen lösning eller salva så är det ju frågan om det går att göra ngt åt det om det skulle vara kondylom. Men naturligtvis ska du ringa en öron-näsa-halsläkare och höra efter vad de tror, kanske finns det nån metod trots allt. Har du googlat och kollat om man ens kan få det i halsen?

Svar på tråden Kondylom i halsen