• Äldre 4 May 07:54
    1424 visningar
    3 svar
    3
    1424

    Snart dax för förlossning tjejer! :-D

    Nu börjar det att närma sig BF för många av oss och många har redan fått förståss.. Hur känner ni er inför detta?? Jag är iaf jättespänd och förväntansfull inför att äntligen få träffa denna lilla parvel, jag hoppas bara på att förlossningen inte tar lika lång tid som med förra barnet (16 timmar) och att jag slipper spricka så mycket/bli klippt. Med andra ord..en lätt förlossning! Någon av er som vill dela med er av era tankar eller farhågor etc??


    ♥v.31 ♥
  • Svar på tråden Snart dax för förlossning tjejer! :-D
  • Stjärn­familj­en
    Äldre 4 May 12:44
    #1

    Vi har lite längre kvar än er... men här känns det oerhört prirrigt för att inte säga skitläskigt! Jag har redan varit på samtal på DS hos Nicole Silverstolpe och imorgon ska vi dit igen för att prata om känslor och rädslor inför förlossningen... jag måste verkligen ge tummen upp för DS och för Nicole som är en helt fantastisk barnmorska. Även om jag fortfarande är skiträdd så känns det tryggare nu när jag varit där och pratat lite med henne. Något jag rekommenderar varmt till alla som lider av någonsorts förlossningsrädsla.

  • Äldre 5 May 15:53
    #2

    Jag har idag 39 dagar kvar till BF... så vet vi ju att det är vanligt att gå över tiden så jag räknar med iaf en vecka till efter BF.

    Man mår ju rätt dåligt till och från nu, jag känner mig som en strandad val Men ändå så njuter jag verkligen över att vara gravid och känner att jag kan vara det hur länge som helst till egentligen...

    Förlossningen längtar jag/vi verkligen till... tänk att äntligen få träffa denna person som vi har kämpat för att skapa så otroligt länge och längtat så mycket efter! Vår underbara son Vincent

    Jag är inte ett dugg förlossningsrädd men jag känner mig nervös när jag tänker på hur nära det egentligen är och på att som kan gå fel.
    Jag har tänkt att pröva lustgas och tens och funkar inget för mig så är jag utan. Vill inte ha nån epediral eller nåt annat.
    Hoppas också att frun kommer kunna hjälpa mig genom massage osv, så hon känner att hon kan hjälpa mig genom smärtan och inte bara känner sig rådlös.

    Snart är det dax tjejer! Det blir ganska många regnbågsbebisar under sommaren

    Kram


    ♥ ♥090613♥ ♥
  • susand­ra
    Äldre 13 May 09:23
    #3

    Japp, snart dax!
    Typ 10 veckor kvar för oss... (Om inte alla mina sammandragningar påskyndar det hela... Frun vill redan packa BB-väskan! *hon e söt*)

    Det är underbart att va gravid tycker jag!
    Jag har smärtsam foglossning och sammandragningar -vilka jag är sjukskriven för 50%- och har en del andra mindre gravid-problem, men det hör liksom till! Jag tar gärna allt och lite till, för möjligheten att få vara gravid, lyckan över att bära vårt barn är SÅ STOR!

    Förlossningen i sig känns självklart nervöst...
    Men det ordnar sig nog! *lite förnekelse är bra*

    Ha det bra!
    S


    16/7-09 blir vi Mammor om allt går bra!
Svar på tråden Snart dax för förlossning tjejer! :-D