Varning för Listerin!
Prinsessan Zelda skrev 2009-05-06 20:36:21 följande:
nej inte herpes. eller jag har herpes som jag får utanpå, på läppar osv. men inne i munnen får jag nåt annat, kommer ej ihåg vad det heter. blir sår som blir större och större med vit hinna, gör skitont och tar typ en vecka att gå bort. Fast herpes får jag också när immunförsvaret överhuvudtaget är nedsatt, och ser jag till att inte få nedsatt immunförsvar så får jag inte herpes heller. Fast det är ju svårt att förebygga förkylningar mm. Men jag förebugga genom att inte bränna mig i solen, inte få inflammationer i munnen osv.Det är afte-blåsor du har gissar jag. Jag lider av samma sak. Gör verkligen AS-ont. Men det finns hjälp... fick ett tips av en tandläkare astt börja använda tandkrämen Zendium. Sedan jag gjorde det för 7 år så är blåsorna som bortblåsta. Innan det fick jag det flera gånger om året.
Har man väl fått dom så finns det åxå hjälp numera... Afte-med tror jag det heter, säljs på Apoteket.
Herpes får jag åxå... men där har jag inga tips. På mig biter inte nån av de där salvorna som finns, för de kommer från ingenstans på mig. Först inget... sedan 2 minuter senare - full svullnad. Får inte ens de där berömda stickningarna... de kommer först när det har brutit ut. Jobbigt!
Lycka till med utrotningen!