Inlägg från: Skåningen med åsikter |Visa alla inlägg
  • Skåningen med åsikter

Får era små döttrar använda stringtrosor?

Jag är själv 12 år och har noggrant läst och funderat om alla olika åsikter. Att stringtrosor ska sexuliseras på detta vis är fel, själv använder jag inte de och har inga men vill faktiskt för att de är bekvämare och skönt att troslinjerna inte syns, tycker att "vanliga barntrosor" är obekväma och sitter inte bra. Det viktigaste med dina underkläder är ju självklart att de sitter bekvämt. De flesta tjejerna i min klass föredrar boxertroser, och alla har de, även jag men jag känner inte mig det minsta bekväm i de och försöker att bara köpa hipster, de är dock bättre än boxer men ändå inte tillräckligt bra. Har ingen aning hur jag ska "fråga" mina förädlar om det, absolut inte pappa han hade uteslutit direkt för att han tror typ att jag är 7år, men mamma hade nog kunnat förstå. Undrar om någon här har frågat och undrar om ni har når tips på hur jag ska fråga om det.. Och måste bara säg till er som sexuliserar string, det finns liksom olika, vi kan gemföra det som en bh, tex. en bygellös liten bh utan någon vaddering med typ stjärnor på hade ingen sexuliserat kanske sagt att den va onödig men inte sexuliserat den, men om vi tar en super push up med typ massa spets och lite mer åt det hållet kan jag förstå att man inte vill att sin lilla dotter går runt i. Och jag tänker likadant med string själv hade jag inte velat ha sån tandtrådstring direkt men sån lite nästan där emellan hipster och string hade varit okej. Förlåt nu för att texten blev lite lång men ville vara säker att jag fick med alla mina tankar och åsikter i ett. ;)

Svar på tråden Får era små döttrar använda stringtrosor?