• parisförlovad

Husvagnssemester :-) Tips?

Hej!

Vi köpte en husvagn i slutet av förra sommaren å nu i sommar ska vi ut å åka med den. Ingen av oss har någonsin semestrat i husvagn förut så vi e helt nollställda.

Någon som har tips på vad man bör tänka på?

Vi tar gärna emot tips om trevliga campingplatser i södra halvan av landet! Vi har tre små barn (en nyfödd, en 2-åring å en 3,5-åring) så det måste vara barnvänligt

• Svar på tråden Husvagnssemester :-) Tips?
  • jessicolors

Tipsar om Ekerums Camping på Öland. Där fanns en jättefin liten strand med stora gräsytor, hoppkuddar och lekytor, samt två pooler, en lite djupare och en barn/bebispool (båda två gratis). Vi bodde där förra året och det var en lugn och fin familjecamping, inget större liv på kvällarna så det passar ju bra om man har lite mindre barn.
    Förutom det man vill ha med sig i husgeråd odyl. tipsar jag om att ta med klossar till ställen till vagnen. Det kan vara ganska ojämn mark på många campingplatser och för att få vagnen rak så kan det behövas klossar. Kul med husvagn!

• JackAnneli

böda sands camping på öland!!! Den har allt, du behöver inte åka där ifrån. och dem har lite aktiviteter för barn oxå, fina wc och duschar. Kanske är dem lite dyrare än andra? kolla på deras hemsida men det brukar va ont om platser där...

• parisförlovad

Ååå! Vad kul att någon svarade Ska genast kolla in tipsen! Tack!

• Stratus

Förra året åkte vi till Astrid Lindgrens värld och campade med husvagnen precis utanför. Dina barn är kanske lite små, men vår 4-åring älskade det. Vi åker dit igen i sommaren. Campingplatsen ligger väldigt nära, och vi gick dit och lagade lunch och tog en paus mitt på dagen.

För två år sedan åkte vi på husvagnssemester till Norge. Det var visserligen väldigt trevligt och vackert, men det blev mycket bilåkande för Storasystern som då var 3 år. Väldigt fint om man vill göra en längre tur.

• ByggareBob

Måste kasta in ett tips på Skrea Camping i Falkenberg, mina föräldrar har sin husvagn uppställd där varje sommar. Barnvänligt och ligger precis vid havet. Närhetetn till Ullared är ju ett stort plus, tror det är ca 3 mil.

• Trisses2

Det finns jättefina camping längs hela Västkusten. Hämta SCR:s campingkatalog från nån husvagnshandlare eller från turistbyrån så kan ni sitta o välja o vraka .

Om ni föredrar östkusten så är Västerviks camping jättefin o barnvänlig.

• Cath0309

Jag håller med "jessicolors".

Öland över huvudtaget!
    Har också varit på Ekerums camping, samt Kapelluddens camping.
    Det finns alltid olika aktiviteter för alla.
    Oavsett om man har tur med vädret eller ej så är det himla skönt att få komma hemifrån ett tag, det är ju det som är meningen med semester!

• Cath0309

Västervik är också alldeles utmärkt!

• clembke

Prångens camping i Ulricehamn, Gränna camping, Eksjö camping....
    Sen är ju Öland oxå fint...

Campingkort ha ni eller? Annars så ska det ju fixas....

(Vi köpte oxå husvagn förra året... Men jag är uppväxt med husvagnssemester... )

Svar på tråden Husvagnssemester :-) Tips?