• InHeaven

Dålig information om pergotime!!

vilken tur att jag hittade hit. hoppas på att jag kommer få pergo utskrivet den 13 då vi ska på utredning. och den här informationen var jätte bra att veta.

Nova min egna lilla stjärna
  • InHeaven

är det så jävligt med pergo?

• InHeaven
    Mirren skrev 2009-05-06 14:12:26 följande:
    InHeaven: Det behöver det inte vara . För mig blev biverkningarna värre för varje gång - så ett tips är väl att inte slentrianmässigt fortsätta om det inte blir några resultat. I min presentation kan du se att jag använde Pergo ganska länge... Mitt tips är att köra på några månader och därefter utvärdera. Statistiken för Pergo är för övrigt nedslående. Många läkare skriver ut Pergo utan att kunna så mycket om fertilitetsproblematik. Mitt uppfattning är ändå att man ska veta att det är själva ägglossningen som det är fel på för att man ska ta Pergo.  
    okej men om man testar i ca 3 måander och sen gör utredning kanske det inte blir så farligt eller? ska läsa lite på din press.
  • InHeaven

när man får det utskrivet av gun, betalar man pergon själv då?

• InHeaven
    Vårflickan84 skrev 2009-05-06 15:16:08 följande:
    japp, du får ett recept att hämta ut på apoteket
    vad kostar det då?
  • InHeaven
    ellinoir skrev 2009-05-06 15:16:08 följande:
    Här är iaf en som lyckades genom att käka pergo under en menstruationcykel!Märkte direkt att nåt hade hänt när mensen uteblev och mycket riktigt var jag gravid! Är idag en lycklig tvillingmamma till tjejer på 2,5 år. Hoppas det funkar för dig med!
    åååh underbart att höra en som säger att det funkar. :D
    jag skulle själv vilja ha tvillingar :D
  • InHeaven
    smurfen08 skrev 2009-05-06 15:19:54 följande:
    Tror jag betalade runt 300kr första gången tror jag men jag kan ha helt fel och kan hämtat fler än en förpackning. Har du högkostnadskort så betalar du inget.
    okej men runt 300 kronor får man räkna med då :D
  • InHeaven
    smurfen08 skrev 2009-05-06 15:29:41 följande:
    tror det - jag kan kolla ikväll på förpackningen vad priset är.
    det vore ju jätte snällt av dig... tack
  • InHeaven
    Vårflickan84 skrev 2009-05-06 15:34:17 följande:
    ett paket kostade 81 kr.
    okej ett paket räcker i en månad då eller?
  • InHeaven
    Vårflickan84 skrev 2009-05-06 15:43:19 följande:
    ja ett paket innehåller exakt 5 tabletter.jag blev ordinerad att ta de på dag 4-8.
    okej så man äter 1 tablett om dagen.. då har jag nog fått infon jag behöver.. :D tack tjejer.. nu hoppas jag bara på att jag kan få receptet med.
  • InHeaven
    Florence skrev 2009-05-06 15:50:29 följande:
    Oj, oj här händer det grejer i tråden :)Alltså, gyn har konstaterat mitt problem och tagit blovprover (hormonprover) och kollat hur det ser ut (vul). Så jag har inte bara fått preparatet hux flux. Jag tor dock att jag väntar ett par månader och hoppas på att min kropp ägglossar av sig själv den här cykeln. Har varken mens eller graviditet dykt upp i Juni tar jag kontakt med gyn och kräver att jag ska få komma på vul om jag ska börja med Pergon. Det känns som en bra plan :)
    men du hade väl fått ett recept utskrivet redan om jag inte fattade fel? ska du inte testa med det nu?
  • InHeaven
    Vårflickan84 skrev 2009-05-06 15:52:01 följande:
    ja en tablett om dagen i fem dagar. och sen ska man tillbaka till gyn för att se om om något ägg mognat. jag fick gå tillbaka på 11:e dagen. då hade jag ett ägg på 21mm och då skulle jag ta orvitellesprutan dagen efter och ägget skulle släppas 36timmar efter det.så vi får se!! =)lycka till
    har du precis gjort detta eller?
  • InHeaven
    Florence skrev 2009-05-06 15:55:43 följande:
    Njä, del så verkar det konstigt att de inte vill att jag ska komma på kontroll, så jag vill kolla upp det först. Sedan så är jag väldigt känsligt för hormoner så jag vill inte ta dem i onödan. Blir jättedeppig av minipiller till exempel. Jag blev jätteuppskrämd av alla negativa svar i tråden. Men jag har receptet här framför mig. Jag som var så nöjd igår när jag fick det! Och glad över att jag fått hjälp. Men det verkar ju helt värdelöst om dom inte tänker kolla upp med vul....
    har de sagt att de inte tänker göra det och i så fall varför?
  • InHeaven
    Florence skrev 2009-05-06 16:00:57 följande:
    Nä, dom sa ingenting när jag fick receptet, men om dom ville att jag skulle komma på kontroll så borde dom ju ha sagt det. Men jag har mailat så vi får se vad de svarar. Stället jag har varit på har väldigt gott rykte och de har en fertilitetsklinik där så jag tycker att det är konstigt om dom är oseiösa och bara slänger ut recept till höger och vänster...
    ja men det låter ju konstigt, men jag tror absolut att de kommer kolla upp dig.. ring dom och fråga..
  • InHeaven
    Vårflickan84 skrev 2009-05-06 16:08:42 följande:
    jaa, detta är min första månad med pergo. har BIM på måndag
    åååh vad spännande :D håller alla tummar jag har för dig :D
Svar på tråden Dålig information om pergotime!!