• minhalva

mina lockar håller inte hjälp!

jag har självlockigt hår men brukar plattånga det lite lätt och sedan locka med locktång, 38mm för att få lite glamorösare lockar, men lockarna håller i en timme bara sedan är mitt hår rakt igen typ

jag brukar vänta till lockarna har svalnat och sedan spreja men det funkar icke...använder loreal instructibel spray,.......vad gör jag för fel?hur ska jag göa för att behålla lockarna unde en dag åtminstone?

• Svar på tråden mina lockar håller inte hjälp!
  • SeTa

Har du provat någon lock-kräm?

• mion

Hot&straight byt spray oxå till nån som garanterat inte låter lockarna gå ur....

• minhalva

mion
    har du tips på spray?

• malinka2

Vanlig hårgel använder jag i blött hår o så kramar upp lockarna o det håller bra för mej. Jag köper vanlig wella.

Hur är dina naturliga lockar? Håller dom? Har du mjukt hår?

• Aiwendil

Jag gör precis som du TS...
    Har självlockigt hår men jag fönar ut och gör mer glam-lockar med locktång
    Använder mig av Loreals spray... en rosa liten flaska (finns på Ica).
    Minns inte vad den heter nu på rak arm men det finns bara en sort. Knallrosa är flaskan och heter nåt med "hot & curl" tror jag..

Isak / 07 03 09 - Tim / BF 09 08 21
  • MaryD

Köp en riktigt bra spray.

Jag har, anser jag, världens bästa spray: L´anza Volume, en röd flaska köpt på frisörsalongen. Den är verkligen kanon!

• Pinkstripe

Ett tips, platta inte håret innan! Den kan va det som förstör!
    Sen finns det ju också vissa som har "glashår", dvs inget håller.
    Loreals Hot N Curlspray, som flera tipsat om ovan, är en mjuk spray om man bara använder den som sådan, men i kontakt med värme (locktång) blir den stenhård. Pröva att spraya lite med den innan du lockar. Men överdosera inte, då blir de krispiga och onaturliga.
    Vad har du för locktång?? De gamla varianterna i stål är inget att hänga i julgran. Keramiktänger håller bättre lockar!

• mion

proff super har jag men gå till en frisör en fråga i kassan på den är affär du är på lindex kick o liknande o hör med dom...

jag har långt hår o det är trixigt o det går ju ur efter ett tag.. men du kan ju använda an locltång som är smalare då ska det hålla bättre säger dom =)

Svar på tråden mina lockar håller inte hjälp!