• Anonym

fler arbetslösa ungdomar?18-25

hur går det för er?

själv har jag vart arbetslös 1 månad,
    sökt nästan 30 jobb
    inte ett enda svar om intresse

har frågat hur många som sökt och det är mella 500 till 1000 per jobb
    inte klokt

inte klokt
    för ett år sen fick jag svar på alla jobb och de va intresserade av intervjuer mm

nån som kommit in i ungdomsgarantin?
    då får man ju praktik o massa hjälp sägs det?
    stämmer det?
    och får man ingen akassa kan man få upp till 3 tusen kr skattefritt

alltid nåt kanske

• Svar på tråden fler arbetslösa ungdomar?18-25
  • Anonym

hoho ha inte förhöga förväntningar om ungdomsgarantin kan jag säga. Fick inte hjälp ett skit, vi satt mest och "lekte". Som om vi var en stor dagisgrupp.

• Takex

Det har med ekonomin att gora. Ingen far jobb just nu.

• Anonym (arbetslös)
    Takex skrev 2009-05-12 03:19:04 följande:
    Det har med ekonomin att gora. Ingen far jobb just nu.
    Säg inte det högt på FL, finns folk som hävdar det finns jobb bara man vill.
  • Anonym (jobb?)

Eller hur att det finns till alla. Rent skitsnack.
    Har vart arbetslös sen jag slutade skolan i oktober, finns inte ett skit för mig. Dessutom är jag ensam med två barn. Roligt roligt.

Söker alla jobb som finns, även dom jag vet jag inte kan få, för va fan, jag får ju inga endå!

Deppigt deppigt...

• DiZZY

Här är en till som är arbetslös...sjukt svårt att få jobb, trots man är utbildad. Men tack och lov har jag fått sommarjobb.

Men visst tar det emot att söka nya jobb hela tiden när man inte får nån respons.

• absolutiisch

en till här...slutade gymnasiet i januari...i februari lyckades jag få två jobb...på en förskola och på hemtjänsten..men jag är bara vikarie på båda så jag får hoppa in när dom behöver mig...förra månaden fick jag jobba en hel del..nu är det nästan ingenting...lite svårt att leva på..speciellt när man har en 4årig dotter att ta hand om....men visst är det svårt att få jobb om man inte är utbildad...nu hjälper det inte att ha gymnasieutbildning..nu ska man ju vara mycket högre utbildad...dom jobb som jag hittat som kan vara MÖJLIGA för mig att få innebär mest kvälls/natt/helgjobb, o det GÅR inte att få ihop när man har ett barn att ta hand om som bara är hos sin pappa varannan helg..det är omöjligt.....jag är riktigt less nu...orkar knappt söka jobb längre eftersom man ändå aldrig får något svar....

• Anonym

ungdomsgarantin är skit
    som nån annan skrev....som ett dagis...

• Anonym (jobb?)

nej, det där med att söka jobb känns som att leta efter ett örhänge i havet. Menlöst. Sen egentligen, hur många får sina jobb via ams?
    Tror inte det är så många faktiskt.

Men men, bara att söka och fortsätta le. . .

• Mizca

Bara jag som är nöjd med ungdomsgarantin?
    Kanske bara bra där jag bor verkar det som .. När jag kom in på ungdomsgarantin träffades vi iofs i grupper och pratade och så men jag tyckte det var bra. Man fick bra hjälp med CV och papperskrivandet och efter ett tag fick jag chansen att komma till AcadeMedia som är ett utbildningscentra typ.

Dom hjälpte oss med det mesta och det är tack vare dom jag nu har fått komma ut på praktik, hade jag inte fått komma in på AcadeMedia hade jag fått vänta 3 månader innan jag fick chans till praktik, nu tog det 3 veckor!
    Jag har bara positivt att säga.

Visst finns det jobb alltid, kollar man på Ams hemsida finns det otroligt många jobb men det flesta kräver utbildning, körkort, bil medmera medmera. Saker som kanske långt ifrån alla har, då är det svårt att få jobben. Man får inte heller vara kräsen som arbetslös och det är jättejobbigt!
    Men man kan inte säga att det inte finns jobb, finns jobb som kräver en massa som man kanske inte kan uppnå och det är tufft.

Vart arbetslös 7 månader snart och fått vara på praktik i fyra veckor och har fyra veckor kvar ;)

www.rodeback.blogg.se

• Anonym

marica;

våra möten (som vi har en gång i månaden....) på jobbgarantin ser ut såhär:

Hej, hur har det gått med erat jobbsökeri?
    Okej, lämna in listorna. Nästa träff är bla bla bla.
    hejdå!

Svar på tråden fler arbetslösa ungdomar?18-25