Bara jag som är nöjd med ungdomsgarantin?
Kanske bara bra där jag bor verkar det som .. När jag kom in på ungdomsgarantin träffades vi iofs i grupper och pratade och så men jag tyckte det var bra. Man fick bra hjälp med CV och papperskrivandet och efter ett tag fick jag chansen att komma till AcadeMedia som är ett utbildningscentra typ.
Dom hjälpte oss med det mesta och det är tack vare dom jag nu har fått komma ut på praktik, hade jag inte fått komma in på AcadeMedia hade jag fått vänta 3 månader innan jag fick chans till praktik, nu tog det 3 veckor!
Jag har bara positivt att säga.
Visst finns det jobb alltid, kollar man på Ams hemsida finns det otroligt många jobb men det flesta kräver utbildning, körkort, bil medmera medmera. Saker som kanske långt ifrån alla har, då är det svårt att få jobben. Man får inte heller vara kräsen som arbetslös och det är jättejobbigt!
Men man kan inte säga att det inte finns jobb, finns jobb som kräver en massa som man kanske inte kan uppnå och det är tufft.
Vart arbetslös 7 månader snart och fått vara på praktik i fyra veckor och har fyra veckor kvar ;)
www.rodeback.blogg.se