Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

fler arbetslösa ungdomar?18-25

Är det bara jag som aldrig någonsin har haft problem att få ett jobb??
    inte ens gymnasiet har jag gått, så ingenting har jag att skryta med för arbetsgivarna. men aldrig har jag varit arbetslös. aldrig har jag fått sparken.
    jag tror stenhårt på att det finns jobb, men att folk (ursäkta) är för lata/dåliga på att söka dom.

absolut inget illa menat till någon. har man dessutom barn måste man ju få schemat att gå ihop, men lever man utan barn får man ta det som finns. kvällar och nätter i alla ära. kanske inte är så kul, men det ger ju pengar i alla fall.

sen kan jag förstå de som bor ute på landsbygden har svårtre att hitta jobb än mig som bor vid en civilication.

men min åsikt är att det är sättet att söka jobb på som avgör. att skicka mail och lämna in klychiga cv kommer inte generera något jobb. man måste vara lite mer handlingskraftig och framför allt söka jobb som INTE är på annons!

• Anonym (M)
    Vision400 skrev 2009-05-12 17:08:54 följande:
    Anonym (M) skrev 2009-05-12 16:58:18 följande: okej, ska jag ta det som en personlig förolämpning att jag är både lat och dålig på att söka jobb? det kan inte vara så att jag redan sökt alla de jobb som finns att söka, samt lämnat CV till hela stans butiker? Vilken värld lever du på? Mars?
    Jag har jobbat i butik och folk lämnar in cv där hela tiden. jag anser att det är det mest korkade sättet att söka jobb på! varför ber dom inte om att få PRATA med chefen? boka in ett möte? dom där papprerna hamnar ju i pappersinsamligen - inte konstigt att butikerna inte hör av sig då.

MEN. nej, jag menar inte att du är dum och lat. jag menar att du med största säkerhet har fel taktik när du söker jobb. och det kan du inte argumentera emot, för hade du haft rätt taktik hade du inte varit arbetslös enligt min mening.

fundera på vad du kan förbättra i ditt jobbsökande. vad kan du göra annorlunda? om ingenting du har testat hitils har genererat i ett jobb måste du försöka på annat vis!
  • Anonym (M)
    Vision400 skrev 2009-05-12 17:15:43 följande:
    och dina förslag är...?
    Ett av mina absolut bästa tips är att erbjud sig att arbeta gratis!
    säg att du kan jobba 2-3 dagar gratis, så kan arbetsgivaren bestämma sig efter det ifall hon vill anställa eller inte. Har aldrig blivit nekad ett jobb efter det! och ingen tackar nej till gratis arbetskraft.
    Det gäller bara att tro på sig själv, ta egna intiativ och göra sitt bästa. ibland gör man fel, men bättre att göra fel än att inte göra någonting alls!!
  • Anonym (M)
    Vision400 skrev 2009-05-12 17:27:48 följande:
    Anonym (M) skrev 2009-05-12 17:24:32 följande: att arbeta gratis har jag faktiskt aldrig provat, tja jag är ju ändå "bara hemma"... hade kanske kunnat prova det där... gäller väl bara att hitta en arbetsgivare som inte bara utnyttjar, för sådana har jag varit hos... ^^
    jo, det får man nog passa sig för. men märker man av dåliga vibbar så är det ju bara att sluta efter en dag - och jobba inte mer än de 2 eller 3 dagar som ni har kommit överens om. mer än så ska arbetsgivaren inte behöva för att kunna göra en bedömning av om du är bra för jobbet eller inte!
    Man måste ta för sig för att komma någon vart här i livet. lite skinn på näsan och vassa armbågar är bra att ha!
Svar på tråden fler arbetslösa ungdomar?18-25