Inlägg från: freemind |Visa alla inlägg
  • freemind

Odd Molly tråd för oss inbitna

Juniform släppte lite nu!

• freemind

nick name skrev 2009-07-10 11:00:27 följande:

Var kan jag hitta produktbilder från tidigare kollektioner?Täntke avyttra ett par mollysar och vill komplettera mina egna bilder med de officiella produktbilderna. Nån som vet, eller nån som kan hjälpa mig?
    Marengs.com har från tidigare kollektioner. Annars är det bästa sättet att googla art.nr.
  • freemind

Varför tar Juniform inte in storlek 4?
    Jag skulle vilja ha 44b taradiddle dress fast helst i grått, men i den behöver jag nog storlek 4 :(
    Det kliar i fingrarna att klicka hem 859 full embroidered smock dress i chocolate. Men jag vill se om det släpps något mer på någon annan butik.

• freemind
    Bina skrev 2009-07-10 11:19:36 följande:
    freemind.. jag är en 4:a som mest men har 3 på min full embroidered..
    Jag har också 3:a på min Full emb :) Provade en 2:a igår på Mathilde och den satt också bra. Men jag tror att jag behöver str 4 på den andra. Tror att jag ska satsa på någon ny modell istället föra att köpa samma modell i annan färg.
  • freemind
    Puffig Pingla skrev 2009-07-10 11:28:40 följande:
    Var då? Det är precis den jag vill ha.
    Juniform antagligen :)
  • freemind
    Ugglan71 skrev 2009-07-10 11:42:08 följande:
    Tråkigt! Vart bor du? Jag kan kolla här i sthlm?
    Puffig Pingla skrev 2009-07-10 11:37:23 följande:
    Äääääääääääääääääääh!!! Juniform - de notoriska tjockishatarna. Får vänta tills jag hittar en 4:a.
    Behöver du verkligen en 4 på den?
    Ja, du borde ju veta för visst har du en redan?
    Jag provade en 2:a på Mathilde igår som faktiskt satt jättebra :)
  • freemind
    SooJuicy skrev 2009-07-11 10:35:54 följande:
    Har beställt en taradiddle dress Royal, prupurlila med rosor.
    Ni andra som köpt taradiddle dress av något slag, ni har inte missat att gå upp 1 strl 
    då det rekommenderas för att de är så små, alla modellerna.
    Jag beställde en från Ajabaja... men annulerade ordern då jag inte tror att den kommer att sitta snyggt på mig :(
  • freemind
    Stargirl skrev 2009-07-11 11:03:10 följande:
    Jag tror att priserna beror på hur komplicerad plagget är att sy samt hur många detaljer och i hur stor upplaga de görs i. Därför kan det tyckas konstigt att vissa klänningar är billigare än tröjor.OM butiken är bra på att ha många storlekar och stort sortiment enligt min erfarenhet. Men där går säkert rean snabbare än hos andra butiker. Folk år ju dit för att handla OM och då tar de ju slut snabbt (spekulerar bara)
    Men på Odd Molly butiken hade de inte mycket på rea. Några jackor, några mysplagg och lite underkläder. De plagg som Mathilde hade på 50% rea var det fullpris på i OM butiken.
  • freemind
    karrokj skrev 2009-07-12 10:43:01 följande:
    Hej på er! Jag älskar också Odd Molly och har följt er lite i smyg i tråden och kollat in era fina bloggar med så vackra Mollysar! Håller med er, man blir verkligen lite beroende, haha! Var in på Mathilde igår och fick med mig 2 plagg hem. Vill nu också ha en lila Robe så jag får nog ringa och beställa en... Är det någon som vet var man kan hitta en Everyday Long Cardigan på rea? //Caroline
    Hej :)
    Du får inte bara skriva att du fick med dig två plagg hem :) Då blir vi ju jättenyfikna på VAD du köpte!
  • freemind
    Mabimao skrev 2009-07-12 10:23:49 följande:
    Är den någon som vet hur Everyday long carigan är i stl? Jag tänkte köpa en på rea i färgen emerald??? Militär grön eller vad är det för grön? Någon som vet?
    Den är rymlig i storleken. Den färhen har jag inte sett så det är svårt att uttala sig.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna