Inlägg från: freemind |Visa alla inlägg
  • freemind

Odd Molly tråd för oss inbitna

karrokj skrev 2009-07-12 11:09:40 följande:
    Haha! Det bidde 2 st x-stich-blusar (kortare modellen) i blå med ljusrosa och en cerise med blå detaljer, kan inte riktigt alla artikelnummer och namn som ni andra Det är så inspirerande och FARLIGT att se hur ni kombinerar era OM-plagg på era bloggar, nu vill man ju ha allt! Är det någon som vet hur jackorna kommer se ut till hösten/vintern? Jag har endast sett en bild på den röda lite kortare jackan. Undrar om det kommer någon i längre modell som de tidigare (hoppas ni vet vilken jag menar... ) Får i annat fall hoppas att någon lägger ut den tidigare på T när de nya jackorna släpps....
    Dom blusarna är jättesnygga :)
    Har tyvärr inte lyckas hitta någon i min storlek :(
    Jag hoppas också på en längre modell av vinterjacka... det kommer säkert!
  • freemind
    Mamma2001 skrev 2009-07-12 12:22:25 följande:
    Vilka här har "Odd Molly blogar" nu då? Jag måste ju börja samla er alla på en lista....
    Gå in hos Bina, där länkar hon till oss andra (och vi andra länkar också :) )
  • freemind
    Bina skrev 2009-07-12 20:22:06 följande:
    Jag har probleeeeem... hur skall man kunna packa ner hela Mollygarderoben och hävda att det är nödvändigt för sex dagars bortavistelse?
    HUR ska du veta vilket OM plagg du vill ha på dig just den dagen????
    Klart att hela garderoben måste med ;)

Hoppas att ni får en UNDERBAR semester!
  • freemind
    Puffig Pingla skrev 2009-07-12 21:20:54 följande:
    Helloooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!Back från Skåne. Låååååång seg E4:a.Hunnit med att mordhota maken för att han drog förbi Borgeby Kids och de var stängda när vi åkte tillbaka. Spanade även in Spirit på Väla och Fribergs på A6 men de hade inte ett skit.Är helt slut och ser att ni skrivit jättemycket när jag varit på resande fot. Hittade inte dongeln när jag åkte så inget bloggande har det blivit heller.Men jag har iaf varit hel-Molly hela helgen. (eller hel/halv eftersom jag inte har några nederdelar...................än ).
    Välkommen hem!
  • freemind
    villemina skrev 2009-07-13 09:50:43 följande:
    Har inte tänkt på det innan, men när jag var på festival (fest i hela stan med en massa uppträden, trubadurer och öl-tält) i helgen så märkte jag att det endast var damer (över 50) som bar OM-plagg... Jag har aldrig tänkt på det innan. Jag gillar plaggen och tycker inte man kan säga att det är "tantiga" kläder alls. Snackade lite med en kompis om det och hon konstaterade att det kanske mest är "tanterna" som har råd med dessa plagg, eftersom de är ganska dyra. Småbarnsfamiljer lägger hellre pengarna på något annat som de behöver. Kanske är rätt? Tycker du att något OM-plagg känns "tant"? Jag kan inte säga att något speciellt plagg är tantigt, men jag älskar inte ALLA OM-kläder. Svårt att gilla en HEL kollektion, oavsett vilket märke det är, tycker jag. Vad tycker ni?
    Jag har inte heller sett några "tanter" med OM. Klart att man inte kan gilla alla plagg i en kollektion... tur är väl det :)
  • freemind
    Bina skrev 2009-07-13 10:12:59 följande:
    Powerpuffpingla.. eller hur... därför måste vi börja ragga rariteter hellre än nyproducerat. Svårigheten är att vi krigar om samma storlek Kram på er alla, nu är jag reseklädd och klar... lik Pingla i fredags.Herråååå..everydaymolly.blogspot.com/
    Hoppas att ni får en riktigt bra semester!
  • freemind
    LR75 skrev 2009-07-13 10:59:23 följande:
    VArt kan jag hitta en Lovely Knit i storlek 4? Absolut INTE rosa...Någon sa att hon såg ut som Miss piggy i rosa...och jag kan bara säga me too! Miss Piggy x10.Vet någon vilka färger som kommer i höstens kollektion?Bara måste ha en Lovly Knit............
    Mathilde på Biblioteksgatan i Sthlm hade 2 st gröna Lovely Knit i bomull i str 4 i slutet på förra veckan till 50%. Ring dit om du är intresserad, de skickar.
  • freemind
    alias skrev 2009-07-13 12:58:56 följande:
    Min nya craving -Field of Lace i vitt, storlek 3. Någon som vet var den finns? MUST HAVE!
    Den köpte jag ju på Mathilde i torsdags :)
    Har du kollat där?

Den är min nya favorit!
  • freemind
    Puffig Pingla skrev 2009-07-13 13:58:14 följande:
    Prova den under dina Livalot... supersnyggt. Eller under en kofta :) Då försvinner prinskorvspaketet och kvar blir den underbara spetsen upptill och volangerna nertill :)
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna