• Hemligalåda

Inget mer Bodils minicirkus

Fick se detta av en slump nu. Känns verkligen jättetråkig.

En av de trevligaste och mest intressanta människor som har funnits i Sverige har gått ur tiden.

www.expressen.se/Nyheter/1.1565466/minicirkus-bodil-hittad-dod

Känns riktigt vemodigt att tänka på att inga barn längre kommer få se Bodils minicirkus =(

• Svar på tråden Inget mer Bodils minicirkus
  • Siabellon

Usch, tog mig tid först nu att läsa artikeln och det ser ju verkligen ut som det var självmord. Det där med att hon lämnat efter sig instruktioner hur djuren skulle skötas om o så.
    Vi har sett Bodils Cirkus många många ggr och det har alltid varit så himla kul, både för oss vuxna och barnen.

Ja, hon kommer verkligen att vara saknad.

• Donno

Blir irriterad när jag läser artikeln.
    Tänk jag trode familjen bröt med bodil... men det är klart kan ju ha ändrats under de sista åren.

*en sidfot i raden*
  • Siabellon
    Donno skrev 2009-05-17 08:46:21 följande:
    Blir irriterad när jag läser artikeln. Tänk jag trode familjen bröt med bodil... men det är klart kan ju ha ändrats under de sista åren.
    Vaddå, att det inte hade kontakt med henne och nu uttalar hennes syster sig, är det det som irriterar? Jag har ingen som heslt aning om Bodils liv, förutom cikrusen. därför frågar jag.
  • Donno

Nä blir irriterad på artikeln var en egen mening.
    Känns som reporten antyder självmord men ändå inte...

*en sidfot i raden*
  • Lady Marmalade
    Siabellon skrev 2009-05-16 22:39:05 följande:
    Usch, tog mig tid först nu att läsa artikeln och det ser ju verkligen ut som det var självmord. Det där med att hon lämnat efter sig instruktioner hur djuren skulle skötas om o så. Vi har sett Bodils Cirkus många många ggr och det har alltid varit så himla kul, både för oss vuxna och barnen. Ja, hon kommer verkligen att vara saknad.
    Bodil hade såna instruktioner redan på 80 talet

Självmord tror jag inte på förrän det bekräftas offentligt för Bodil var en sån som dels aldrig skulle lämna djuren utan att först ha placerat ut dem ordentligt, (hon litade ju inte på någon annan än sig själv när det gällde dem) dels inte skulle göra det eftersom det är att erkänna sig besegrad av dem hon föraktade så.

Undrar vad som händer med alla djuren?
    ~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • Siabellon
    Donno skrev 2009-05-17 09:33:29 följande:
    Nä blir irriterad på artikeln var en egen mening. Känns som reporten antyder självmord men ändå inte...
    aha, då förstår jag. ja, artikeln var lite tvetydig. håller med.
  • Em00

Lady Marmalade skrev 2009-05-17 09:51:25 följande:

Bodil hade såna instruktioner redan på 80 taletSjälvmord tror jag inte på förrän det bekräftas offentligt för Bodil var en sån som dels aldrig skulle lämna djuren utan att först ha placerat ut dem ordentligt, (hon litade ju inte på någon annan än sig själv när det gällde dem) dels inte skulle göra det eftersom det är att erkänna sig besegrad av dem hon föraktade så.Undrar vad som händer med alla djuren?
    tror dom skulle placeras ut, några djur skulle till zoo har
    jag för mig att jag läste...

rogerskarberg.blogg.se/
    där står det
  • Mayen

Tråkigt.

Jag som hade hoppats på att ta med dottern på en föreställning i sommar.

Jättesynd.

• kimsi

Fast stämmer det att hon hade 150 hundar?

Hade hon väldigt många utplacerade då eller hur mycket personal hade hon anställd? För en person kan OMÖJLIGTVIS sköta 150 hundar!

Själv såg jag aldrig hennes cirkus så jag kan inte uttala mig om den, men imponerande att någon kan dressera katter.

• Siabellon
    kimsi skrev 2009-05-19 16:34:48 följande:
    Fast stämmer det att hon hade 150 hundar? Hade hon väldigt många utplacerade då eller hur mycket personal hade hon anställd? För en person kan OMÖJLIGTVIS sköta 150 hundar! Själv såg jag aldrig hennes cirkus så jag kan inte uttala mig om den, men imponerande att någon kan dressera katter.
    Såg också att det stod 150 hundar i rubriken men sen står det i själva brödtexten att det är 150 djur. Säkert felskrivet, det är ju Expressen.
  • Donno
    Siabellon skrev 2009-05-19 18:07:35 följande:
    Såg också att det stod 150 hundar i rubriken men sen står det i själva brödtexten att det är 150 djur. Säkert felskrivet, det är ju Expressen.
    som fd granne så kan jag nog bara säga att nej är nog inte en felskrivning, isf med minimal marginal
    Bodil var one of a kind.....
    *en sidfot i raden*
  • kimsi
    Siabellon skrev 2009-05-19 18:07:35 följande:
    Andra tidningar jag läst så står det 150 hundar och 200 djur
Svar på tråden Inget mer Bodils minicirkus