Inlägg från: timalillah |Visa alla inlägg
  • timalillah

En tragisk historia!

Denna hostoria har jag hört innan, fast då var det inget om att klippa ngn snopp. Utan det var ngt annat som hände men det andra barnet blev påkört av pappan ivarjefall. Tror det var ngt om att det första barnet gömde sig men jag kom inte ihåg vad som hände med det. Men det är en skröna.
    Sedan är det ju inte helt omöjligt att en sådan här sak skulle kunna hända så det är ju inte konstigt att folk går på det.

• timalillah
    anmara skrev 2009-05-18 10:15:14 följande:
    Grejen med skrönor är ju att de är skrämmande/äckliga/ hemska eller på annat sätt fruktansvärda utan att vara osannolika. Därför går många på dem. Att de är seglivade beror just på att så många tror på dem stenhårt och vägrar att inse att de är påhitt.
    Ja och det skulle inte förvåna mig om ngt pucko skulle vilja bekräfta ngn av historierna och göra den sann. Så håll i era barn för idioter finns trots vandringssägner.
  • timalillah
    Eurasier skrev 2009-05-18 11:19:05 följande:
    Lite OT kanske, men klarar ett barn klippa av en snopp med en sax? Är det inte lite segt? Och borde inte ungen tjuta högljutt? Kan tänka mig att det skulle göra ganska ont. Jag vet inte jag.Är det ngn som har hört om de fyra damerna som skulle till Ullared, och råkade köra på en katt. De visste inte riktigt vad de skulle göra med katten så de la den i en tom kasse de hade i bilen och så tänkte de ringa ägaren senare. De glömde av katten och gick in för att handla, sen skulle de lasta in sina nyinköpta grejer i bilen, och ställde påsen med katten utanför. När de hade packat in allt gick de och satte sig för att äta. De fick då till sin fasa se att kassen stod kvar utanför bilen, men innan de hann ta bort den kom det en gammal dam, som tittade sig omkring, tog upp kassen och tittade i den. Hon blev så chockad att hon svimmade och slog huvet i marken och fick åka ambulans därifrån. Detta är sant för min mammas arbetskamrat var en av damerna.
    Jag hade trott dig om det var din mamma men nu när det är din mammas arbetskamrat så tvekar jag .
  • timalillah
    Eurasier skrev 2009-05-18 11:40:06 följande:
    Nej, men min mammas arbetskamrat är en av de ärligaste människorna som finns (har aldrig träffat henne men ändå). Tror inte helt på det själv, men har faktiskt inte hört den någon annanstans, så därför ville jag kolla här, om någon har gjort det.
    Ha ha vad vet jag, skulle ju kunna vara sant men varför fan tittar hon i en påse som inte är hennes aja baja tänkte hon sno ngt? Hennes ärlighet är att tvivla på
  • timalillah

Sedan finns det en till historia om hur viktigt det är att tvätta locket på konservburkar innan man öppnar dom. För ngn hade tydligen dött av råttgift som man sprutat i en container med konserver där råttor härjade. Ngn som hört den?
    Jag tvättar alltid konservburken innan oavsett

• timalillah

bananer är gula skrev 2009-05-18 11:55:05 följande:

Hahahahhaha fy fan va kul att folk går på dessa skrönor och till och med startar trådar om det
    Jag tycker det är bra att det statras trådar om dom då får ju även jag höra dom, för dessa historier drabbar aldrig mina kompisars kompisars mammors kompisars...
  • timalillah
    hotmamma skrev 2009-05-19 11:30:39 följande:
    men ge er.... Alla får väl tro på vad de vill och väljer man att tro på detta så er det upp till var och en... Varför ska man alltid få ett nej det är en skröna??? Vad är det som säger att det inte är sant?? Ett skvaller som började för antal herrans år sedan alla vet ju att skvaller ändras frå mun till mun,... Välj att tro på vad ni vill stå upp för det, själv tycker jag bara det låter lite väl ändrat och veirdo för min smak för att vara sann.....        OCH hallå alla vet väl att det fanns på den tiden vad de tyckte var snabba bilar på 50 talet + garage...    
    Men är det inte tråkigt om man ska gå på ngt som inte är sant? Man går och tror ngt, som en person som skrev om bortrövandet på Ikea och var förbannad på rättsväsendet för att dom inte varnat befolkningen för denna liga som härjade. DU kan ju inte kritisera ett rättsväsende för ngt som inte ens stämmer, därför är det viktigt med riktig fakta och inte vandringssägner.
Svar på tråden En tragisk historia!