Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-05-18 19:51:21 följande:
    kollar sjukhuset.... människan ligger helt lugnt å föder  "ja nu känner ja att det kommer en värk" vänta här nu" jo nu trycker ja"
    Eller hur!? Vadå lugn! Märktes ju inget alls på henne, om man fick såna förlossningar
  • Maria84

Stolt enbarnsmamma - Tack! Förhoppningsvis får jag inte allt för ont efteråt.
    Härligt att ni trivs Får komma och kika hur ni bor nån dag

Familjetrollet - nix, kommer att vara vaken hela tiden. Operationen görs på Käkkliniken och tar lite över en timme, såvida inget krånglar så det hoppas jag verkligen inte att det gör.

• Maria84
    Firstandhappy skrev 2009-05-18 20:01:39 följande:
    is DA shi heter det juh...

har med haft mina ögon på nåt liknande, blir att kolla annan bil sen när jag börjar jobba igen o får igång ekonomin lite bättre..

det är SKOJ, man ska testa massa nya saker...har du sett filmen yes man med jim carrey?? hur asbra som helst, man får sig verkligen en tankeställare ang livet..

nääää, min duktiglista idag innehöll... plocka ur diskmaskinen, hänga tvätt, dammsuga o laga mat... så nu har jag verkligen gjort mitt för idag o jag är såååå nöjd..

mmm jag har fått ett nytt hatobjekt... vill med ha en sån förlossning, ska dock tillägga att hon fick EDA som fungerade på henne vilket den inte gjorde på mig...Lite skillnad mellan att krysta som i hennes fall (var det typ ,max 3 minuter) o en annan som låg i 6 timmar..
    Enorm skillnad! Jisses att ligga så länge och krysta, hoppas det går fortare för dig denna gång!
    På mig hjälpte EDA:n bäst nu med Lucas men inte fasen låg jag sådär som henne Så den måste ha varit jädrigt effektiv på henne.
  • Maria84
    Fru T skrev 2009-05-18 19:59:05 följande:
    haha ja det såg liksom nästan felkat ut nee lite tråkigt faktist lite kan man ju passa på å leva ut
    Ja eller hur, inte trodde man att hon skulle föda barn direkt. OCh inte ett endaste knyst från henne!
  • Maria84
    Firstandhappy skrev 2009-05-18 20:50:11 följande:
    krystvärkarna började vid 12 på natten men fick inte krysta då jag inte va fullt öppen, fick andas bort dom i 2 timmar, sen när jag väl var tillräckligt öppen för att börja krysta så försvann värkarna så de fick koppla värkstimulerande dropp o då började det igen efter en timme så i 3 timmar låg jag effektivt och krystade.. så jaaa hoppas på en aning snabbare förlossning... hade ju 12 timmar med värkar innan med... så 18 timmar på sjukhuset o 24 timmar hemma innan... fan va lång tid det va..
    Aha, ja det förstår jag att du hoppas på!!
    Här tog förlossningarna totalt 12 tim m Liam och 10 tim m Lucas tror jag det blir. Men krystvärkar hade jag bara i ca 20 min båda gångerna.
  • Maria84

Här ligger kusinerna tätt också De har en äldre som är född 01 och så är det Liam och en tjej födda 03, sen en sen -07 och så Lucas och en kille 08 och så kommer en liten till nu i juli. Sen har de en på sambons sida också som är född 01.
    Ni kan ju tänka er att det blir livat värre när vi ses på min sida Och så har syrran två extrabarn nu när hon bytt kille, och de är 4 och 2 år

• Maria84

Jag har 26 kusiner så det finns gott om sysslingar och allt möjligt Kan säga att vi blir mååånga när vi har släktträff

• Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 21:55:35 följande:

Haha, oj! Jag har fyra kusiner, två på mammas sida o två på pappas sida. En av dem har barn, så mina barn har två sysslingar på sambons sida o en syssling på min sida.De kusinerna på mammas sida är väldigt bra tajmade med mig o min bror, så den äldsta kusinen är två månader yngre än mig o minsta kusinen är 4 månader äldre än min bror. Så vi lekte JÄMT ihop när vi var små, vi fyra var som syskon. De bodde i huset mitt emot oss.
    Jag har 24 kusiner på min pappas sida och 2 på min mammas sida Sen är det 4 kusinbarn på min mammas sida medans det på pappas sida är runt ett 20-tal om jag minns rätt
    Vi är väldigt spridda i åldrar men många jämngamla så också.
  • Maria84
    Fru T skrev 2009-05-18 21:57:34 följande:
    jisses då ja tycker våra träffar är alldeless lagom vi är 9 kusiner från tre systrar från mormor å så tillkommer min lilla knodd snart...
    Min pappa har 6 syskon så de har ynglat av sig bra alla 7
  • Maria84
    Fru T skrev 2009-05-18 22:30:09 följande:
    nee ja går fan å sätter mig i duschen igen...sen får det bli vetekudden i sängen............. hoppas på sömn i natt men räknar inte mät
    Håller också tummarna för sömn, eller ska man hålla för ett besök på förlossningen kanske Nja för sömn denna gång
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4