Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping Del:4

dinana skrev 2009-06-25 20:43:08 följande:
    Aha, löjligt att det skall vara så dyrt nu då. när jag var inskriven på af så betalade jag 150 kr,... nu skall jag betala 300 kr extra helt plötsligt.
    så länge man är inskriven som arbetslös och får ersättning från alfakassan betalar man bara själva grundavgiften. Men så fort man inte har ersättning därifrån betalar man full avgift igen. oavsett om man arbetar, är sjukskriven, föräldraledig osv.
    Lite surt eftersom man har betydligt mindre pengar som föräldraledig....
  • SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-06-25 21:28:56 följande:
    Ja det där är ju väldigt konstigt. Jag ska ju skriva in mig på alfakassan nu, ska till ams och skriva in mig imorron. Jag blir helt snurrig av alla olika besked från dem. Förut kunde man inte skriva in sig på af förrän man hade allt klart med barnomsorg osv men idag när jag pratade med dem så kunde jag skriva in mig på af men ligga som vilande tills Lucas börjar dagis i september. Och då ska alfan komma igång direkt när jag anmäler mig som tillgänglig. Blir tight om jag ska betala full avgift nu med tanke på att vi bara lever på sambons lön nu i stort sett.
    ja den är ju inte liten direkt deras avgift Dessutom är den ju samma för alla oavsett lön... Så jag som har en riktigt skitlön betalar samma avgift som någon med 3-4 gånger bättre lön, trots att dom sedan får ut mycket mer i ersättning!
    Det borde ju vara en viss procent av inkomsten eftersom ersättningen sedan är procentuell.
  • SmileyMalin
    Familjetrollet skrev 2009-06-26 08:15:46 följande:
    ush finner inga ord,en av världens bästa artister har avlidit fick veta av maken nyss att michael Jackson har gått bort hastigt
    sambos korkade bror ringde till sambons mobil halv ett inatt för att fråga om det stämde..... idiot!
    Mitt i natten skiter jag fullkomligt i om nån jäkla artist gått och dött, då vill jag SOVA! Självklart vaknade bebis i magen och levde rövare, så att somna om tog ett bra tag.... Hade dessutom öppningen på jobbet i morse och började 7:15. Har gått runt som en levande död hela dan men mina gulliga arbetskamrater skickade hem mig tidigare.
    Nu sitter nellie framför tv:n och jag ska SOVVVVVVVVVA
  • SmileyMalin

vilken skum dag det här blev...
    Åkte till frissan imorse, och när jag sitter där i frisörstolen och småpratar blir ja plötsligt rejält illamående, i nästa sekund börj det flimmra och mörkna framför ögonen och innan jag hinner förstå vad som händer som svimmar jag av. Mitt i frisörstolen!
    Vaknade dock nästan direkt när det förvånade och rädda frisören började ruska om mig....
    Åkte direkt hem till min kära mamma som bo precis i närheten av frissan och har sedan suttit och slöat i soffan resten av dan.
    Känner mig fortfarande lite skum i kroppen så får nog ringa till mvc på måndag!

• SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-06-27 15:51:13 följande:
    va läskigt, har du känt dig konstig innan å har du fått i dig redigt me vätska?
    nej har inte känt nåt speciellt allt dom sista dagarna.. möjligtvis varit mer trött än förut men trodde det berodde på att jag sovit kasst ett par nätter i rad...
    Tycker att jag har varit duktig på att hålla mig i skuggan och dricka mycket vatten, men kanske inte tillräckligt.
    Funderar annars på om järnvärdet har sjunkit väldigt fort och blivit alldeles för lågt.
  • SmileyMalin

Familjetrollet: vet du vad dom berodde på?

• SmileyMalin
    Familjetrollet skrev 2009-06-27 19:26:27 följande:
    mina järnvärden var lika med noll.på ena besöket trodde bm att apparaten var trasig då värdet var så lågt att personen(jag)skulle vara medvetslös bm tog nytt test och kollade på en annan apparat,samma låga värde.bm blev chockad av att jag kunde stå,gå och att jag var vaken.för enligt henne skulle jag vara medvetslös.men hon sa att kroppen vänjer sig efter ett bra tag att gå på lågt järnvärde så jag fick äta en massa järntabletter,men de hjälpte inte ens så till slut blev det många tabletter per dag.
    så hade jag för 4-5 år sedan (när jag inte var gravid).
    Gick till läkaren för att jag känt mig så konstig under en längre tid och hade då ett järnvärde på 60.
    Läkaren sa att jag igentligen inte borde kunna stå på benen med ett så lågt värde....
    Så funderar på om det är det som bråkar igen. Men var hos BM för typ 1-2 veckor sedan och då hade jag ett järnvärde på 120 så det var ju inte alls särskilt lågt men jag har ändå ätit järntabletter sen dess. Så i så fall måste det ju ha rasat i botten helt sjukt fort!
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-06-27 18:52:33 följande:
    usch o fy, du får se till ta hand om dig....
    helgen är lugnt... ska sitta på verandan med fötterna i Nellies pool och låta sambon fixa all service
    Men att jobba nästa vecka känns lite tuffare... samtidigt är det min sista vecka på jobbet innan jag blir arbetslös så det känns rätt surt att sjukskriva sig. :-/
  • SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-06-27 23:51:11 följande:
    Haha sån har jag aldrig sett förut. Det ser ju dock lite långt ut fram till handtaget för den som ska köra
    tror den hamnar bredvid den som kör vagnen.
    så då slipper man ju hamna sådär långt ifrån vagnen som man gör med en vanlig ståbräda!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4