Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping Del:4

Firstandhappy skrev 2009-07-11 23:59:05 följande:
    jag vart bara mest ledsen när "alla andra" förväntade sig en flicka o efter att vi vart hos selbing o fick veta att det var en pojke o berättade om det så blev reaktionen OH NEJ va trist!! VA???? va fan, spelar väl verkligen ingen roll vilket kön det är på ungen, jag har 2 underbara pojkar som jag älskar över allt o skulle aldrig byta någon av dem, som om det skulle vara "bättre" att ha en av varje... fattar inte hela tjejhysterin...  (absolut inget illa menat mot er som har flickor)
    just det där med att ha "en av varje" har jag aldrig förstått!
    Det måste ju vara roligare för barnen att ha ett syskon av samma kön. Och mer praktiskt för föräldrarna! Så hade Nellie varit en pojke hade jag nog helst velat ha en liten grabb i magen
  • SmileyMalin

Här var ett tag sen man satt Datorn har flyttat upp till övervåning och lat som man är orkar jag aldrig släpa mig upp för trappan
    Har suttit och kollat upp regler för avgiften till alfakassan och inser att har man arbetat en enda jäkla dag så måste man betala full avgift den månaden...
    Så jag som blev uppsagt den 3 juli måste betala lika mycket för juli månad som dom som arbetat hela tiden... surt!

I onsdags var vi på Kolmården Supermysigt. Dock råkade det bli strålande sol just den dagen så 90% av Sveriges övriga befolkning ville visst också dit
    Nellie red på en kamel helt själv och satt helt orädd med ett stort flin

• SmileyMalin
    JePaLuLi skrev 2009-07-17 10:12:51 följande:
    Det är inte klokt hur stolt jag är över mina två sötnosar!!
    åhhh så stora dom börjat bli Linus var ju en liten bebis när jag såg honom!
    Har dom börjat leka ordentligt med varandra nu?
    Det måste vara så mysigt att ha ett så pass nära syskon att växa upp med
  • SmileyMalin
    JePaLuLi skrev 2009-07-17 10:27:26 följande:
    Ja tiden går så fort! De leker jättefint tillsammans faktiskt, det är så härligt att se.  Men precis som alla andra syskon ska de naturligtvis ha samma leksak samtidigt Även om det finns två likadana! Jag är så sjukt stolt över mina fina gossar! Jag tror också det, de blir ju som tvillingar, men ändå inte. Såg ett program om pseudotvillingar som de kallar det och det var visst att föredra före tvillingar eftersom man slipper den största konkurrensen mellan dem och att de ändå blir två egna individer, vilket tvillingar ofta inte blir.
    det kan jag tänka mig. Är säkert jättemysigt att vara tvilling också men det finns nog en hel del nackdelar. Jag är livrädd för att få tvillingar! Måste vara så tufft att hinna med två jämngamla barn och samtidigt få dom att utvecklas till helt egna individer.
    Fast ärligt talat skulle jag nog inte palla att ha två barn med bara ett år imellan heller En småtting i taget räcker för mitt tålamod
    Men nu när Nellie börjar bli större tänker jag ibland på hur roligt hon skulle haft det med en liten syster eller bror som bara var nåt år yngre.
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-07-17 22:48:13 följande:
    just nu orkar inte jag heller med småbarn... fy fan vilken kväll, de har verkligen gnällt och bråkat tillsammans och löst av varandra... hela huset fullt med halläningar med som tjatar, gå till mamma gå till mamma...
    vad är det för sketna släktingar?! det är ju en sån kväll som du ska kunna ligga på soffan och käka praliner medans alla andra slåss om att få underhålla barnen!
  • SmileyMalin
    JePaLuLi skrev 2009-07-18 09:42:18 följande:
    Men herregud! När vi har besök eller är hos släktingar så vill ju de roa sig med barnen så då får jag en chans att sitta still och andas ut. Man kan ju tycka att de skulle avlasta dig lite istället.
    så är min familj också... ser knappt röken av nellie då!
  • SmileyMalin

åhhh vad jag velar hela tiden...
    kan verkligten inte bestämma mig för om jag ska ha Nellie på dagis i höst eller säga upp platsen och ha satsa på öppna förskolan och liknande....
    Känns som jag skulle vara den enda på hela jorden som frivilligt har en 3-åring hemma!
    På sätt och vis skulle det vara skönt om dom införde 8-11 alla dagar på Nellies dagis, så skulle jag verkligen inte tveka!!
    Känns som att det enda förskolan erbjuder som jag inte kan ge Nellie är att hon får leka i en större barngrupp och lära sig socialty samspel och dolda lekregler mm. Men om det finns flera äldre barn på öppna förskolan så skulle hon ju få det ändå.... fy vilken beslutsångest!

• SmileyMalin
    dinana skrev 2009-07-18 20:20:21 följande:
    Här är det ingen tvekan, Molly skall gå på dagis. Jag orkar inte med henne hela dagar, men hoppas verkligen jag kan få lite avlastning genom dagis. Hon kommer gå 9-14 måndag, torsdag och fredag. Kortare dagar känns ganska meningslöst enligt mig, för då hinner man knappt hem förräns man skall hämta igen.
    jag känner att jag för min egen del gärna skulle kunna ha Nellie hemma och njuta av det här året tillsammans, dessutom skulle vi då kunna lägga pengarna som nu går till dagisavgift på tex busfabriken, simhallen och annat kul. Men är rädd att hon kommer sakna dagis
  • SmileyMalin

Nu är ju jag i total chock! Nellie kom för en liten stund sen och bad om hjälp med rullgardinen för att hon var trött. Kalle följde med henne in och fixade rullgardinen och är sedan på väg mot sängen.
    Då säger Nellie mycket bestämt "Nej pappa. jag ska vara själv härinne".
    Så kalle gick ut i vardagsrummet igen och trodde att hon ville leka en stund till...
    Men när han gick in för att titta till henne nyss så sov hon som en stock nedbäddad i sängen
    VI som har haft världens strul med nattningarna!
    tokiga gullunge!

• SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-18 21:11:33 följande:

Det var duktigt
    eller hur
    vanligtvis brukar nattningen vara en låååååång och jobbig process,
    så det här får hon gärna göra till en vana
    Fast nästa gång får hon allt komma ihåg att ge mig en godnatt puss först
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4