Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-08-03 18:02:40 följande:
    ja det undrar ja me, nu har hon väll inte vart inne på ett par dar?? *speculerar genast*
    precis och hon har väl BF typ igår eller idag?
    Åhhh vad spännande.
  • SmileyMalin
    JePaLuLi skrev 2009-08-03 18:47:30 följande:
    Inte för en timme sen heller såg jag nu
    -09 bebisarna verkar vara lite sega på att komma ut
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-08-03 18:56:09 följande:
    ne vill hon va nära så får hon det...
    bäst att passa på så länge dom vill!
    Sen har dom aldrig tid med lite mammamys
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-08-03 20:56:56 följande:
    Ja, det verkar inte bättre. :/
    fast jag var hos läkaren idag och hon pratade om att det har varit jättemycket och massor med förlossningar här i stan dom sista veckorna så bebisen kanske är snäll nog att vänta ut lugnet
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-08-03 21:14:53 följande:
    Okej, ja en plats vill jag ha när det är dags. Har inte lust att åka till Nrk. Nån som vet hur avnavlingen sker är i lkpg? Direkt eller sen?
    det förstår jag.. men tror att den värsta ruschen är över nu och att det börjar lugna ner sig!
    När Nellie föddes (06) fick jag upp henne på mage direkt, sedan fick vi mysa en stund innan dom erbjöd kalle att klippa navelsträngen. Men det kan ju ha ändrats...
  • SmileyMalin
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 21:37:33 följande:
    Eller så har de precis bytt till att ha det som rutin läste jag nu! Min barnmorska är som vanligt inte särskilt uppdaterad. Corren har iaf skrivit om det. Fast jag kommer dock påpeka det ändå. I Norrköping har de det inte som rutin.
    man ska nog ta det mesta dom säger med en nypa salt..
    jag fick tex höra på visningen uppe på förlossningen att dom aldrig skickar hem pappan om man är förstföderska...
    Men när Nellie väl var ute fick jag dela ett dubbelrum och kalle blev utkörd
    Dagen efter när vi pratade runt med dom andra nyblivna föräldrarna visade det sig att flera av dom var omföderskor och att några pappor åkt hem frivilligt till syskonen därhemma trots att dom fått enkelrum.
    Då tycker man att vi lika gärna kunde fått ett sånt rum...

Så nu är jag skeptisk till det mesta jag hör.
  • SmileyMalin
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 21:41:28 följande:
    Hoppas det lugnat sig liiite tll september iaf.
    verkligen!
  • SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-08-03 21:49:18 följande:
    Precis, är man förstföderska och får delat rum så får ju pappan åka hem. Vi har haft turen att få enkelrum båda gångerna. De kan väl fråga vad man vill ha och om pappan har tänkt att stanna kvar eller inte, är ju mkt bättre.
    ja precis! och framförallt sluta lova sånt dom inte garanterat kan hålla... Det är väl bättre att man även som förstföderska ställer in sig på att pappan kanske inte kan stanna kvar, så slipper man bli så besviken och ledsen. Man är ju inte direkt superstabil efter en förlossning
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-08-03 21:47:50 följande:
    Låte bra tycker jag. Är lite nyfiken på hur deras belastning är just nu, fast det kan ju ändras på några timmar. Så det är bara att hålla tummarna för att det är ledigt när det väl är dags. :)
    det händer väl inte så ofta att det är fullbelagt här i stan, så för att lyckas bli nån av dom som får åka till Nkpg måste man nog ha rätt mycket otur
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-08-03 21:57:42 följande:
    Otur är mitt mellannamn. :/
    oj oj låter inget bra....
    Men bebisen kanske är en riktig liten lyckounge!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4