• Fru T

Vi från Linköping Del:4

Jag börja gråta av att se Alex visa denna underbara sida!

Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-05-27 22:18:06 följande:
    Vad är det ni nu har sett? Fattar inte vad ni pratar om.
    Grays Anatomy på 5an
  • Fru T
    Maria84 skrev 2009-05-27 22:36:07 följande:
    Nån här som vet vad som gäller på amf ang utbetalningar? För visst är det så att man måste vara inskriven i 3 mån innan man får nåt utbetalt, eller är jag ute och cyklar?
    Vad menar du? vad för utbetalningar?

Om du menar Alfa eller a kassa så är det inte så, man får ersättning från den dagen man skriver in sig men det tar ju deras handlings tid innan man får pengarna..

eller menar du nå annat?
  • Fru T
    Maria84 skrev 2009-05-27 22:42:30 följande:
    Enligt henne som jag pratade med på ams när jag ringde och vad jag hittade för ett tag sen tar det tre mån innan man får ut nåt alls, men skulle tro att det kanske var aktivitetsstöd.. Inte en aning. Annars blir det ju Alfakassa för min del. Hm får nog ringa tanten igen.
    hmm skumt ja vet faktist inte så det är nog lika bra att du pratar me dom igen

Ja har fått aktivitetsstöd i tre omgongar, om det är det man får när man går ungdomspraktik tex å vad ja minns så har det inta vart några konstiga fördröjningar på utbetalningarna, å dom pengarna har ja för min man fick genom försäkringskassan... men det är ju några år sen så det kan ju ha ändrats..
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-05-27 22:48:02 följande:
    Aaaa, följer inte den serien heller. Ikväll blev det fotboll. Final i Champions League. :)
    Det är typ den ända serien ja inte kan slita mig ifrån den å CSI
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-05-27 22:49:35 följande:
    Minus karensdagar...
    ja det är sant men dom är ju inte såå många..
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-05-27 22:51:13 följande:
    Jag tittar hellre på sport eller dokumentärer.
    Dokumentärer kan ja kolla om det handlar om typ människor å så... inte massa vetenskap som förvirrar bort mig
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-05-27 23:00:07 följande:
    De mest spännande dokumentärerna är ju om människor som lever ett annat liv än normen, pga handikapp, för högt IQ, massor med barn eller bara fantastiska människor som klarat en större kris. Som han utan armar och ben som väl sänds snart. (Har sett den tidigare.)
    Ja sånna gillar ja me
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-05-27 23:24:19 följande:
    Händer ju saker hela tiden. Först höjer de medlemsavgiften till a-kassorna med massor för att sedan sänka den igen när alla går ur. Nu är det väl tal om ytterligare en sänkning i och med lågkonjungturen och alla varsel som sker på företagen.
    Det senaste ja hörde va att dom ska höja avgiften igen
    Men ja lyssnar bara med ett halvt öra ibland så dom kan ha sagt nåt nytt efter det...
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4