Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-05-18 22:39:03 följande:
    först sööömn å sen förlossning
    Låter bra Får hoppas att du har sån tur
    På mig har det inte slagit fel utan förlossningen har startat efter ett par sömnlösa nätter så man har varit helt slut
  • Maria84

Vadå seg morron och jag mår pyton. Magkatarren bråkar och så börjar jag tro att jag har fått nån infektion. Har börjat blöda igen och har konstig värk så jag väntar samtal från KK. Ska ju in och operera ut tandaset idag med och det känns mindre lockande när man mår så här.
    Det skulle inte förvåna mig det minsta om jag fått en infektion, har verkligen inget på min sida just nu så.

• Maria84
    thelifesaviour skrev 2009-05-19 18:59:56 följande:
    Ja, en liten pojke har det blivit. :)
    Åh vad skoj!
  • Maria84

Jag älskar att föda barn! Den underbara känsla när man får upp bebisen på magen är helt oslagbar!

Ja då var tänderna väck ialla fall. Blev två som försvann, snabbt gick det att ta ut dem men sen krånglade det då det blödde som sjutton så det tog ett tag innan de fick stopp på det så de kunde börja sy igen.
    Än så länge är värken hanterbar med värktabletterna så jag hoppas att det håller sig så.

Sambon tillbringde den tiden det tog för mig på Käkkliniken, i Trädgårdsföreningen så de har lekt för fullt där.

• Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 19:27:53 följande:

Ja, den känslan när man får upp bebisen på magen (i mitt fall bröstet) är verkligen oslagbar! Det skulle jag vilja uppleva om o om igen!
    Ja eller hur! Jag skulle kunna föda barn varenda dag tror jag bara för den känslan
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-05-20 08:56:08 följande:
    åh villken liten bebbe.då var hennes gosse lika kort som min son när han föddes 2 dagar före bf. vet nån vad det kan kosta att klippa klorna på en kanin?.våran kanin är jättego,men tyvärr får man inte hålla i hans tassar vid kloklippningen.och nu behöver klorna klippas.vi vet inte hur kaninen blev behandlad i sitt förra hem.vet dock att förra ägaren inte har "alla hästar hemma" när vi hämtade kaninen så satt han i en bur med bara sågspån och var undernärd.
    Olika priser överallt, men 50-150kr kan jag tänka mig. Om du hade tänkt dig att han skulle sövas inför klippningen så kostar det nog mera. Testat att lägga honom på rygg vid klippning? Eller att en håller och den andra klipper? Bångstyriga kaniner har man varit med om
  • Maria84
    thelifesaviour skrev 2009-05-20 08:50:21 följande:
    Jag tror hon sa att han vägde 1900 (ungefär, minns inte exakta siffran) och var 45 lång. Ett litet knyte som var lik storasyster, föddes vid 13 igår.
    En liten skrutt
  • Maria84

Idag ser man inte riktigt klok ut! Är mer svullen idag men värken håller sig någorlunda i schack med värktabletterna ialla fall.
    Det värsta är att man inte kan äta som man vill ju!

Hade tänkt åka och handla lite idag men får nog se om svullnaden lägger sig lite först

• Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-20 09:27:38 följande:

Att det kan vara så skoj med skor! Vincent kan sitta hur länge som helst ute i hallen vid skohyllan o plocka med alla skor. Sen bär han dem genom hela huset, inte så där jättekul då det kommer grus överallt. Sen tar han på sig både sina skor o våra skor o går omkring med
    Haha har du det så också Lucas är likadan och han tar gärna på sig dem oavsett storlek och knallar runt här inne, ibland med skorna bakåfram också om de är stora nog
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4