Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping Del:4

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-15 19:46:58 följande:

Dagis är bra, men hade helst väntat till han blev två år iaf, men inte mycket att göra åt, är iaf glad över att jag kunde vara hema lite längre denna gång än med Leo, så Vincent är 4 månader äldre än vad Leo var när han började dagis.Usch, här gjorde Vincent värsta vurpan förut, jag höll honom i famnen o skulle precis gå upp med honom o sätta på pyjamas, då kastar han sig ur min famn o jag tappar honom rakt ner i golvet så han landar med näs sidan så att säga först. ILLVRÅL!! Han blödde som bara den ur munnen o från hakan o ett tag trodde vi att han dessutom brytit sig för han bara skrek rakt ut utan att vi fick kontakt med honom, i säkert 30 minuter. Men vi kände o klämde så gott det gick o det verkar som han "bara" fick ont i munnen. Sen var han supertrött oxå så det kan ha varit så att det blev värre då oxå, så vi gav en supp o sen skulle vi ge välling men det vägrade han att äta. Han somnade direkt sittandes mot mig, sååå söt!  Vi tog ner en madrass hit ner så nu ligger han o sover på golvet så vi kan ha lite koll på honom. Stackarn, han verkar vara en liten olycksfågel, men kanske inte så konstigt eftersom han är så vild Han gör så att hans mammas sätter sitt hjärta i halsgropen många ggr! Leo var inte alls så här eller inte nu heller för den delen, han är mycket lugnare o har inte skadat sig så mycket så vi är inte vana.
    stackars liten.
    dinana skrev 2009-06-15 19:47:00 följande:
    Någon som vet när de har högskoleprovet?
    den brukar väll vara runt april?om jag har hört rätt.
    så söt er lille son är.molly lsyte bus som vanligt
  • Familjetrollet
    Maxmamman skrev 2009-06-15 21:12:04 följande:
    Hej igen!Jag har inte hängt med så mycket på vad som sagts, men jag tror att det var någon/några av er som svarade på mitt inlägg för några dagar sen och ev pratade om fika på torsdag?? Det är jag jättegärna på!!
    hej jag har tyvärr ställt in det då ena tösen har en sån otäck hosta sen ett par dagar tillbaka.

fy vad man kommer sakna cityakuten,tur att de gamla avsnitten går fortfarande på tv
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-06-15 21:20:33 följande:
    Tror inte Molly har slagit sig en enda gång ännu... märkligt..
    då är hon som min son.han har aldrig slagit sig, och blödigt.den enda olyckan han har gjort är att bränna sin hand som mycket liten.töserna har däremot varit i full fart och slagit/ramlat sig genom åren

barn är ju olika.
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-16 12:57:06 följande:

Vi ringde tandläkarn idag, för hela munnen är svullen på honom stackaren o det ser ut som framtänderna där uppe har flyttat på sig, men vi fick inte ens komma in fr en koll. Ska ringa försäkringsbolaget sa de bara.
    fy vad dåligt av dem.ring en annan tandläkare.de måste ju kolla upp tänderna

stora tösen fick en tand utdragen vid en olycka när barnen lekte.vi fick tid direkt till tandläkaren.de kollade upp så att det inte vart ska på tanden under osv
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-16 13:24:58 följande:

De säger bara att de inte gör nåt åt det för han är så liten.
    har ni vart på vc med honom?
  • Familjetrollet

här var det lugnt.äntligen är sommaren här igen.idag blev det en sväng till kolonin.
    hoppas ni har haft en bra dag i solen

• Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-16 19:13:28 följande:

Här är sambon ute o äter middag med sin avdelning på jobbet så jag har haft hand om båda barnen själv sen imorse. Nu sover de. Sambon kommer väl hem snart. Imorgon blir jag oxå själv hela dagen för då ska sambon iväg med hela jobbet till Norrköping på grillfest. Då kommer han hem ganska sent. Som tur är så har han tagit ledigt på torsdag så vi får låång ledigt .-)
    då får ni ha en trevlig midsommar tillsammans.här är maken ledig imorgon.på torsdag ska vi storhandla till midsommar.

vet nån om bb kommer den 18 eller 19e?

sen blir det norrköping nån dag nästa vecka medans maken jobbar.nån som vill haka med dit då?
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-16 19:27:44 följande:

BB kommer på torsdag tror jag, eftersom midsommar är röd dag.Vi ska oxå storhandla på torsdag inför midsommar, mina föräldrar kommer hit då.
    tack för svar.då får vi slåss med många andra som ska shoppa då*skratt*
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-06-16 19:54:07 följande:
    BB kommer den 18e... fick papper på det idag... undrar dock när FP kommer.
    jag körde med utbetalning på FP var 14e dag.det berättar inte fk att man kan,men det visste maken.så jag hade utbetalningen var 14e dag.blev inte mycket då jag bara tog ut mellan 25-50%.men så räckte dagarna länge oxå
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4