Vi från Linköping Del:4
SmileyMalin skrev 2009-06-02 21:30:08 följande:
sitter här och har ångest över hur jag ska göra med Nellies dagis i höst...En arbetskamrat har hört att kommunen till hösten ska införa 8-11 fem dagar i veckan för 15-timmars barnen... hmmm.Jag lär inte hinna/orka stressa iväg till dagis till 8 på morgonen, och framför allt inte fem dagar i veckan... Skulle nog inte ha Nellie på dagis mer än typ 9-11 och max 3-4 dagar i veckan. Och helt ärligt känns det surt att punga ut med 1260:- för typ 8 timmar i veckan och ingen lunch eller nåt!Samtidigt vet jag inte om jag kan ge nellie tillräckligt med stimulans hemma när vi knappt känner några andra barn.Riksdagen har ju klubbat igenom allmän förskola redan från 3 års ålder, men självklart ska det inte börja gälla fören hösten 2010...Ush vad sur jag blir! Också tänker jag på alla karriärmänniskor som har barnen på dagis typ 50 timmar i veckan för att kunna jobba ihop sina superlöner och ändå inte betalar mer för det än vad jag och kalle gör som ligger precis på gränsen för maxtaxan....Dom kunde gott få betala mer i avgift så kunde kommunen ha råd att ha kvar 9-14 för 15 timmars barnen!