Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-06-20 12:45:57 följande:
    ja har knåpat ihop en "liten" förlossningsberättelse nu...nogg.se/lillfruganvi hade en helt underbar dag ute i Tallboda igår, bröllop å dop.. Min vän som ja kännt i snart 20 år gifte sig å får äntligen kala sig fru Ja grät hela vigseln igenom! Dopet såg jag dock inte för då låg ja å Mathilda å mös i sängen för hon tyckte det va matdax...Tedde har jobbat i natt men fröken har skött sig riktigt bra å jag har sovit riktigt gott känner mig nästan utvilad!Amningen funkar bra men jag har så mycket mjölk att det bara bubblar över så pumpen kommer väl till pass, ger henne ett nattmål i flaska (mam) å det funkar toppen å hon har ett enormt sugbehov så napp har vi redan fått ta till (mam där me)DSeremot gör det grymt ont att amma på högersidan å ja har redan fått ett sår å är jätte ömm trots att hon har rätt sugteknik osv...nepp nu är det dax för blöjbyte å lite tutt-tömning, det spänner som fan det possetiva med massor me mjölk är att ja börjat kunna frysa in så jag har reserver Om en timma ska vi upp på återbesök på BB..
    länken funkar inte
  • Familjetrollet

nu funkade länken.villken fin blogg du har skrivit om förlossningen.

• Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-06-21 17:28:06 följande:
    Jag ska ner på stan imorgon och lämna tillbaka en tröja som var för stor på Polarn O. Pyret. Nån som vill ta en fika/lunch?
    vi ska ev in till stan imorgon beroende på vädret.
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-06-22 21:12:23 följande:
    va gör alla??? dött e det.. nä nu blir det godis o film halvnaken i soffan eftersom VI ÄR SJÄLVA...
    här ska jag och töserna lägga oss strax.är helt slut efter en heldag i norrköping med lilla tösen.
  • Familjetrollet

halloj
    hoppas alla mår bra i värmen

här velar jag fram och tillbaka om jag ska gå på gomers auktion idag.har aldrig vart där,annars blir det en sväng till stan

• Familjetrollet

jahapp då var denna dagen åt fanders,är så jädrans trött på FK!
    vi lämnade in alla papper på nya lyan,nu har idioterna på FK slarvat bort alla pappren!

så nu får vi vänta ännu fler veckor på pengarna,kan ju säga att jag läste lusen av tanten i telefon.jag sa att vi är förbannat trötta på deras skitservice och att de har fått alla pappren för 2 vekor sedan och att de får lära sig hålla ordning!.

så idag får vi springa runt till alla ställen igen och hämta pappren och gå ännu en gång till FK med samma papper igen.de ska få sig en skopa utskällning där oxå

• Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-06-23 21:13:37 följande:
    Mannen funderar på att införskaffa en sån där babysitter som gungar själv.nån som har koll på vad dom kostar? har ju ingen lust att lägga massor me pengar på nåt sånt känner ja...men fröken vill ju har rörelse
    tror den kostar runt 1000-1500 kr
  • Familjetrollet

har knappt vart inne i tråden de sneaste dagarn.här är det fullt upp.
    lillan ska ta det lugnt ett par dagar då hon har fått en brännskada på sitt ben.

vill någon ta en fika imorrn på ikano eller på stan?

• Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-06-23 22:40:20 följande:
    Nån som vill klippa min gräsmatta imorgon?Jag kan bjuda på fika efteråt... *muta muta* ;)
    haha mig kan du inte muta*skratt*
    SmileyMalin skrev 2009-06-23 22:01:24 följande:
    oj! vad har den stackarn råkat ut för?
    lilla fröken provsatt på makens moped,jag berättade att mopeden är varmt på avgasröret och motor n och att man ska vara aktsam.men olyckan var snabbt framme ändå.så nu har hon en brännskada stor som en 5 krona.hon är glad trots allt som tur är

ser ut att bli strålande väder idag oxå*glad*
    dinana skrev 2009-06-23 22:36:39 följande:
    ja gärna! var å när?
    stan?måste upp till G först och sen Fk med alla pappren igen.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-06-24 09:26:00 följande:
    lilla fröken är jättesnorig lyckas sugar ur jättekråkor ibland...Tedde går runt å har jättedåligt samvete för han tror han smittat henne...Men vi har sovit toppen ändå, fröken sover ju nästan hela natten ju idag ville hon ha mat vid 6tiden nån gång.. men dääääm va ja svättas på natten, vaknar av att ja är dyngsur å det bara rinner över hela kroppen, i natt va ja tillome tvungen å gå å byta täcke för det va helt blött
    ush sådär hade jag med första tösen.antagligen hormonerna som får fnatt när ammningen kommer igång.
    ibland fick man byta pyjamas mitt inatten när man vaknade genomsur.inget jag saknar*skratt*

villke duktig tös ni har som har fått bra sovrutiner så snabbt
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4