Inlägg från: thelifesaviour |Visa alla inlägg
  • thelifesaviour

Vi från Linköping Del:4

Ewa, som sagt, är det något jag/vi kan göra så säg bara till.

all i can do is be me. who ever that is. /bob dylan
  • thelifesaviour
    Apipoulai skrev 2009-07-21 21:57:37 följande:
    Exakt, 11 dagar idag. Max 25 dgr med max överburenhet. =) Men jag hoppas det blir ett augustibarn. I´ll be good...ska inte klaga på foglossningen tills dess. *lovar* (nästan) ;)
    Augustibarn är fina barn, jag hoppas också på ett. ;D Ett sent dock.
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-07-21 22:33:31 följande:
    Ja det är bra. Då hinner skolan starta så h*n får firas i skolan också. Det brukar alltid vara lite speciellt Nu har visst maken tappat upp ett skumbad
    Jag var alltid glad att inte firas i skolan, hatade när de sjöng för en, hoppades alltid att de inte skulle göra det i "efterhand", men det gjorde de ju alltid. Fast kan förstå att en del inte vill missa det. :)

Men en sen augustiunge skulle vara fint. Men det tror jag inte. Blir väl snarare en sen septemberunge.
  • thelifesaviour
    Firstandhappy skrev 2009-07-22 11:13:59 följande:
    fick sova bra, mr vaknade inte förrän kl 6 o ville snutta lite, somnade om o vaknade halv nio med lite skrik men det gick över o nu är han ganska glad, ligger o sover på stora trygga pappa... idag blir det vadstena till gammelmormor o gå skogspromenad med barnen, skönt att komma ut lite o sen få gnälla av sig rejält o bara få en massa medhåll *ler* att det är mest synd om mig i heeeela världen just nu... hahhahaha.. tack alla gulliga snälla som finns..
    Det är faktiskt mest synd om dig i hela världen. På ett ungefär iaf! Låter skönt att få komma ut i skogen och gnälla lite.
  • thelifesaviour
    dinana skrev 2009-07-22 11:51:32 följande:
    Här vaknade inte barnen förrän vid halv elva =) Eller Molly rättare sagt, hon var så full i liv så hon väckte nog hela huset då. Annars har man sovit hela natten (kom inte i säng förräns vid halv fem för vi satt uppe å kolla på film). Har underbara barn som somnar så fort de kommer i säng =) Glad jag slipper kolik och massa annat krux med barnen. Barnen skall ju inte bli för beroende av en, gör man saker till en vana är det svårt att få dem att sluta med det i längden.
    Ibland tänker du inte innan du skriver va? Vad har kolik och "annat krux" att göra med vanor? Tror du att man vill ge barnen kolik? 

Barn har olika behov och olika lust framför allt. En vana kan vara värd att vara lite svår att bli av med, om den gjort gott först. Man får liksom se lite bredare än att bara slippa kruxet.
  • thelifesaviour
    Firstandhappy skrev 2009-07-22 17:21:45 följande:
    wille har alltid fått styra sina behov hand i hand med våra och jag kallar inte att kl 21 göra en flaska, byta blöjja säga god natt puss o kram jag älskar dig, lägga honom i säng och han sover hela natten själv utan problem något krux... Jag kommer aldrig i hela mitt liv göra saker mot mitt barn som jag märker att de inte mår bra av bara för att dom inte ska bli beroende av mig... Barn ÄR beroende av sina föräldrar på alla sätt man kan ha dom, mat, kläder, närhet, kärlek, ömhet, tröst.. och innebär detta att mitt barn är beroende av mig så tacka fan för det.
    Och det är därför, för dessa ord, jag alltid sagt att du är min mamma-idol.
  • thelifesaviour
    Firstandhappy skrev 2009-07-22 17:28:45 följande:
    tack... *ler* ja för jag märker att wille är en fruktansvärt glad och lycklig liten egen individ som även är väldigt trygg i sig själv och älskar andra människor så jag tror jag gjort nåt rätt i att ge honom all den kärlek och uppmärksamhet som jag tycker han behöver och förtjänar i samspel med att styra honom undan farliga saker och hålla mig till vissa regler.. Mår inte han bra får han sova i vår säng eftersom jag då alltid finns nära till hand och kan trösta när han vaknar. Vill han inte äta viss sorts mat så tvingar jag honom inte osv.. det finns alltid för och nackdelar med allt man gör och man måste bara väga dom mot varandra.. eller nåt.. Sunt förnuft kallar jag det annars..
    Absolut! Sunt förnuft är en fantastisk manick. :) Kärlek och uppmärksamhet och lyhördhet, så tror jag att man skapar trygga människor.
  • thelifesaviour
    Firstandhappy skrev 2009-07-22 17:29:43 följande:
    eller på rjen öschötska.. rjent jädrans bonnaförnuft.
    Bonnförnuftet är något som tamigtusan har tappat all sitt sting! Folk vet nog inte vad det är längre, utan man är rädd för allt och allt ska hindras och gör man inte det så dör man. Antagligen var det cancer.
  • thelifesaviour
    dinana skrev 2009-07-22 17:51:26 följande:
    Som vanligt tolkas man fel.... ...jag skrev väl inget om kolik heller. Verkligen trist att folk uppfattar en fel jämt när man skall skriver något. Tror jag gör som så många andra i tråden och hoppar av. Känns ju inte så kul att hänga här när man ändå blir feltolkad jämt.
    Men det låter så när du skriver, förklara vad du menar istället för att "hoppa av". Då blir det ju mycket roligare.
  • thelifesaviour
    Apipoulai skrev 2009-07-22 18:12:24 följande:
    Eller kanske svininfluensa, fågelinfluensa eller nåt annat hippt. ;)
    Japp. Man är livrädd för allt, ungarna får inte göra någonting. Helst skulle vi nog spendera dagarna i plastbubblor. Jag blir tokig! Lite skit rensar magen och skulle din unge skrapa upp knäna och spendera en kvart i solen så har inte världen gått under..
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4