Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

Vi från Linköping Del:4

SmileyMalin skrev 2009-07-30 17:32:18 följande:
    Ska aldrig mer i hela mitt liv tälta som gravid....Stor mage och foglossningar passar inget bra ihop med trång sovsäck och tunnt liggunderlag..... ajajaj!Men i övrigt har vi haft det supermysigt Hittade en perfekt liten ö med en mysig liten glänta att slå läger i. Flera fina ställen för Nellie att gå i vattnen på, så hon hann bada minst 5-6 gånger under gårdagen Hundarna kunde springa fritt på ön och vi lagade mat över öppen eld!Sedan tog vi några små utflykter med kanoten under dagen.Igentligen hade vi tänkt åka idag till imorgon.... men med tanke på hur vädret ser ut för tillfället är jag väldigt glad att vi flyttade fram en dag
    Tälta som gravid låter lika galet som att springa gbg-varvet. Men du klarade det! =) Trevligt att ni hade det mysigt i övrigt (om man bortser från obehaget).
    Var någonstans var ni?
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-07-30 21:03:15 följande:
    antar att ni saknat mig massor nu men nu är vi på väg hem, ja sitter å skriver me ena handen å håller lilla grodan i handen me den andra i bilen på väg hem, stannar strax i jönköping å kissar å matar internet funkar toppen Ewa, får ta en fika snart igen så du han få igen det me nepp matdax!!
    Välkomna hem igen! =) Hoppas du åt lite Saganaki åt mig. =d
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-07-30 22:25:22 följande:
    I Rängen
    Är det den sjön vid Rimforsa?
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-31 00:01:23 följande:
    Vi har semester o är knappt hemma
    Härligt.
    Snart är det semester i detta hushållet också. =D Ska bli gött, komma ut tillsammans. Känns säkrare att åka någonstans tillsammans i dessa tider.
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-31 00:06:31 följande:
    Är nyligen hemkommna efter en hel dag i stockholm, vi har haft det såå mysigt! Vi hade tänkt att åka till Eskilstuna idag, men när vi vaknade så var det så grått o trist så vi vågade inte chansa så vi skyndade oss att äta frukost o 9.30 var vi på väg till stockholm hux flux (älskar att vara spontan när man har semester ). Först var vi på tekniska museet, sen polismuseet till Leos stoooora glädje o sen åkte vi till junibacken, där hade vi oxå jättekul, sen åkte vi till gamla stan o strosade där för att sen avsluta med middag på en underbar italiensk restaurang som vi varit på förut, sen åt vi glass o sen åkte vi hem. Underbar dag som sagt
    Junibacken är trevligt, hade glömt av att det museet fanns. Tack för tipset.
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-31 19:38:52 följande:
    Ja, det var det Tänk om man kunde ha semester året om Är så mysigt o trevligt att få vara tillsammans hela familjen hela dagarna o rå om varandra o hitta på små utflykter.
    DET hade inte varit dumt. Men idag börjar maken sin semester. Det gillar jag. Han ska vara ledig i sex veckor. =D
    Det enda vi planerat att göra är att ta in på Hotell Förlossning här i stan. Men vi har väl inte riktigt bestämt när och hur länge än. ;)
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-31 19:57:31 följande:
    Ok, då vet jag Då måste vi testa det nån dag Nån som vet föresten när skänninge marknaden är?
    Aaa, just det, den är ju snart.
    Men den orkar man väl inte besöka. :( Eller så befinner man sig på annan plats.

Fasen, det går inte att planera något längre. :(
  • Apipoulai
    Maria84 skrev 2009-08-01 15:40:28 följande:
    Här kom vi hem för några timmar sen. Har legat inlagda på BIVA sen igår. Lucas blev skickad från vc med ambulans in efter blodsockerfall. Låg farligt nära medvetslöshetsgränsen och de var rädda att han skulle hamna i det innan vi kom in så det var att pumpa i socker i väntan på ambulansen och vi fick upp till jättehögt istället. Men bättre det, än medvetslös alt koma! Mkt kontroller under kvällen och natten men imorse fick vi klartecken från läkaren att åka hem, skönt det. Och Lucas var så glad över att få gå ifrån avdelningen, han var inte alls glad i sköterskorna som stuckit honom sååå många ggr. Hans stackars små fingrar är blåa efter alla stick. Nu sover han en sväng så jag ska passa på att plocka undan lite här hemma innan man ska sätta igång med middan.
    Usch. Har han diabetes? Bra att han mår bättre. :)
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-08-01 17:59:22 följande:
    Idag har man varit duktig fotbollsfru (även om vi inte är gifta än) och tittat på när sambon spelat Stjärnorpspokalen. För någon som är så ointresserad av fotboll som jag är det måttligt roande. Men jag har pratat strunt med svärmor mest hela tiden istället. Jag vet ju hur glad sambon blir när jag ser hans matcher, bebis gillade det också, hejade glatt från magen. :) Så fort de är färdiga och tillbaka (jag och svärmor åkte lite tidigare) så ska vi ner på stan och bli bjudna på middag. Mums vad trevligt och gott det ska bli! :D
    =) Jag var i Borensberg på pokaltävling. Det gick dock inte så bra för oss... :(
  • Apipoulai
    Maria84 skrev 2009-08-01 20:28:15 följande:
    Nej han har inte diabetes. Blodsockerfallet beror på att han inte fått i sig tillräckligt med energi under de dagarna som han har varit dålig i hög feber. Han har ju inte ätit osv och vätskan har inte varit tillräcklig tydligen. Enligt läkaren så var vissa barn känsligare så att de tappde i blodsocker fortare när de blir sjuka. Nu är han feberfri sen inatt och vi funderar på om det inte är tredagarsfebern som han har haft för nu har han blivit prickig.  
    Okej, läskigt att det hände. Bra att det finns kunniga som kan återställa ordningen. :)
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4