• Mizzz

Vi från Linköping Del:4

Mizzz skrev 2009-06-08 13:42:24 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-08 13:39:37 följande: Ja, säkert. Mamma fick dock hjälp att bli gravid sista gången (5 barnet, 4 graviditeten), tror inte de så något till henne (var i norrköping)
    Graviditet=snitt såklart ;)
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-09 13:03:17 följande:

Om man har mycket klåda kan det vara ett tecken på HF eller nåt med levern. Jag har en kompis som blev igångsatt för det blev för farligt. Så kolla upp det!
    Kom och tänka på det just nu oxå! Dessutom F.T så har du ju en del yrsel om jag inte minns fel?

Men misstänker att du redan fått prata med nån på kvinnohälsan, lider med dig!
  • Mizzz

Jag är verkligen bara mitt emellan allt bråk. Dels är ju en av mina nära vänner (becka) utsatt för vissa hårda åsikter som en person inte ska behöva höra..

Men däremot känner jag verkligen igen mig i utfrysningen.. När jag gör inlägg här blir det oftast ingen svar, men undantag av några få. Detta även om det är en kommentar på någons inlägg..

Visst, jag säger inte mkt här, men jag pluggar heltid och har inte tid att sitta här, och det är ju i sig inte nån anledning att ignorera mina inlägg. Men nu har jag sommar lov från och med idag, så nu kommer jag nog vara mer aktiv

• Mizzz
    LillaLilli skrev 2009-06-09 20:20:18 följande:
    tror inte vi skrivit något till varandra...? inte varit här så länge och har inte lärt mig vem som är vem än knappt :P vad pluggar du till?
    Tror vi har sagt något nån gång, men som sagt är ju här bara då och då.

Jag pluggar Civ-ing Industriell ekonomi så det är ju tokigt mkt.
  • Mizzz
    Apipoulai skrev 2009-06-09 21:28:39 följande:
    Shit, då har du att göra förstår jag. Det är en 4,5-årig utbildning väl. Vilken termin är du på?
    5 år, och jag har precis gjort färdigt andra året ;)
  • Mizzz
    JePaLuLi skrev 2009-06-11 09:18:23 följande:
    Skulle just skriva detsamma! Själv funderar jag över hur den lilla ipren-mannen tänker. Linus har jätteont nu när hans tänder håller på att spricka igenom. Alvedon har hjälpt superbra. Vi föredrar suppar eftersom våra barn inte tycker om flytande medicin och supparna verkar snabbare. Igår köpte jag ipren istället. Det skulle funka för barn från 6 månader upp till 12 år. Toppen tänkte jag, då behöver jag inte ha olika till barnen. Förrän jag öppnar paketet och ser den största jäkla supp jag sett! Tror de att jag ska trycka in den i min lilla bebis rumpa??
    Det är bara en halv sup för barn under 3-år.. ;)
  • Mizzz
    JePaLuLi skrev 2009-06-11 09:29:29 följande:
    Ok, men hur delar man dem? På längden eller? För på tvären så blir de ju iaf lika tjocka. Om jag delar den på längden så blir det inte särskilt lätt att föra in den. Nä, åter till gamla hederliga alvedon!
    Jag vet faktisk inte. Har avstått från att köpa ipren till Linus eftersom jag tyckte det skulle bli krångligt att hålla på att dela.

Men läste här på fl (vilket ju ska tas som allt annat på fl ;)) att den ska delas på längden.

Vet inte om det går att hitta något här:
    www.ipren.com/Ipren____10950.aspx
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-06-11 11:13:34 följande:
    Siloconläppar släng er i väggen - bli gravid å gå över tiden me 12 dagar istället!
    Tycker så synd om dig!
    Men nu är det max 3 nätter kvar! Och troligast är ju att hon kommer innan dess, du ser ju målsnöret nu!
  • Mizzz
    Firstandhappy skrev 2009-06-11 11:25:26 följande:
    hade en underbar Bm och bvc sköterska som båda sa att Ja amning är att föredra, men fungerar det inte så gör det inte det o man kan inte göra mycket åt det, ge istället då ersättning o MÅ INTE DÅLIGT ÖVER DET.
    Jag minns hur nervös jag var förska gången jag skulle tala om för bvc att jag get ersättning (dvs inte helammat).. Usch, hade ju läst så många skräckhistorer här på fl. Men bvc-sköterskan sa något i stil med "Va bra, det är jätte näringsrikt, fortsätt med det om du känner att det behövs"..
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-06-11 11:26:31 följande:
    Ja vet att det finns där men ja har så svårt att se det ändå
    Ja, kan ju knappt föreställa mig (Linus kom ju 3 dagar efter utsatt tid, samma dag som jag räknat fram från "sista mensdagen")...
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4