Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

Vi från Linköping Del:4

Här har vi varit rätt effektiva idag. Varit i stan och shoppat lite, varit i småbåtshamnen i Tornby och fotat katter och pratat med folk ang katterna, varit och hämtat en fyrhjuling, tvättat och städat ur bilen och så fixat en massa i trädgården. Nu ska vi se på lite film och äta räkmackor.

• Maria84

Härligt väder och tur det För i em ska vi till Trädgårdsföreningen och ha picknick med en massa kompisar. Blir tre st Lucas

Nu ska vi ta och få lite i oss och sen blir det trädgårdsarbete innan det bär iväg.

• Maria84
    Cia80 skrev 2009-05-25 09:55:30 följande:
    Härligt det låter! Idag önskar jag att jag vore mammaledig igen istället för att gå till jobbet.
    Det ska bli jättehärligt för vi har inte setts på länge då två av dem jobbar och en pluggar. Men i em ska vi äntligen träffas, 4 mammor och 8 barn
  • Maria84
    SmileyMalin skrev 2009-05-25 21:31:45 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-25 21:17:23 följande:
    åhh vad skönt! det är så vi skulle vilja ha det också!Framförallt sen när man har två... annars lär ju en av oss ligga inne hos Nellie hela kvällen och den andra ta hand om bebisen. Då lär man ju aldrig se varandra
    Vi har det rätt smidigt vi. Lucas läggs bara i sängen, vi säger gonatt och han somnar efter en liten stund, gjort sen han var liten. Liam är ju en aningen större men han går in och lägger sig medans Lucas läggs och sen går vi in och säger gonatt till honom.
  • Maria84

En trött familj här hemma Barnen sover visserligen. Men det har varit fullt ös hela dan! På fm höll vi på i trädgården och sen på em åkte vi ju på lekträff i stan, blev några timmars lek där. Sen hem och slänga ihop middag och sen ut i trädgården och fixa igen
    Så nu ska jag lata mig lite innan det är sängdags

• Maria84

Här har jag bakat nu på morronen och nu ska jag ut och trimma i trädgården, passar på medans lilleman sover. Sen blir det lite annat fix här hemma. I em så är det sommarfest på Liams dagis så då ska vi dit.

Borde egentligen bara sitta still idag men det har jag ingen som helst lust med. Armen är inte det minsta glad på mig idag efter gårdagen, så det har förflyttat sig till nacken också.

• Maria84

Och som vanligt sitter man och bölar till Greys..

Har haft fullt upp idag, varit med Liam för att kolla in hans skola och han har fått träffa sina blivande klasskamrater. Varit och storhandlat och uträttat en massa ärenden och så har vi pysslat i trädgården en massa i blåsten.

Hoppas alla har det bra!

• Maria84

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-05-27 21:59:46 följande:

Samma här, vem får inte tårar i ögonen när man ser på Izzie?! Känner igen mig så mycket i henne! Påminner så mycket om det jag själv fick gå igenom
    Förstår att det gör det! Nej tårarna går inte att hålla tillbaka. Och Alex visade en helt annan sida och jag grät ännu mera!
  • Maria84

Nån här som vet vad som gäller på amf ang utbetalningar? För visst är det så att man måste vara inskriven i 3 mån innan man får nåt utbetalt, eller är jag ute och cyklar?

• Maria84
    Fru T skrev 2009-05-27 22:40:10 följande:
    Vad menar du? vad för utbetalningar?Om du menar Alfa eller a kassa så är det inte så, man får ersättning från den dagen man skriver in sig men det tar ju deras handlings tid innan man får pengarna..eller menar du nå annat?
    Enligt henne som jag pratade med på ams när jag ringde och vad jag hittade för ett tag sen tar det tre mån innan man får ut nåt alls, men skulle tro att det kanske var aktivitetsstöd.. Inte en aning.
    Annars blir det ju Alfakassa för min del. Hm får nog ringa tanten igen.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4