Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping Del:4

Maria84 skrev 2009-05-22 11:10:41 följande:
    Hm svärfar ringde nyss och bjöd oss på middag ikväll. Gratis middag är ju aldrig fel men sällskapet hade ju kunnat vara lite bättre kanske. Svärmor har spätt på mitt ogillande av henne så att säga sen hennes reaktion när hon fick veta att vi skulle ha barn igen, ignorerade både oss och barnen och hon sa inte grattis. Och nu har hon inte sagt nåt heller om att vi förlorat Liten. Hon jublar förmodligen! Så vi har inte riktigt bestämt oss ännu om vi ska dit eller inte. Hade sett fram emot en mysfredag med familjen bara.
    ush villken elak svärmor.
    Skorpan08 skrev 2009-05-22 10:09:32 följande:
    Det förstår jag att ni måste göra, det är ju inte billigt direkt att flytta. 
    ja flytta är inte billigt,som tur är fick vi tag i billig flytthjälp.ni får ha en bra dag på busfabriken

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-22 10:21:21 följande:
    Hade varit jätteskoj att följa med men sambon är hemma idag så det blir mys o städning här hemma, sen ska vi nog till busfabriken på söndag.Trist väder det är nu då, det var ju så fint igår kväll. Vi hade tänkt åka till stångebro o åka karusell, men får hoppas att det blir finare i helgen.
    vi ska ev dit på söndag då de har barndagen där då
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-05-22 12:45:25 följande:
    Herregud.. Vi var nyss ute på Coop Forum för att göra lite inför-helgen-shopping, där var det rätt lugnt som vanligt, men jag har ALDRIG sett så mycket bilar på Ikano/IKEA förut, har folk inget vettigare för sig en ledig fredag?!
    lönedag då är det fullsmockt med shopping galna på ikano*skratt*
    Firstandhappy skrev 2009-05-22 16:20:38 följande:
    mmm Johan Palm va ju på ikano... hysteriskt mycket folk...
    urk,förstår inte hysterin om honom,för han sjunger som en kråka
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-24 08:54:43 följande:
    läskigt värre! går in i vecka 40 idag å börjar vänja mig vid att det blir ett Juni barn, men ja hoppas fortfarande på ett majbarn
    ååh vad kul.då kan du föda villken dag som helst.är tösen lika busig ännu i magen?

har nån hört nått från dinana?

här är det fullt upp,hinner knappt vara vid datorn nu.fy vad trött man bli på folk som inte tar bort sina annonser när sakerna är sålda!vi håller utkik efter en soffgrupp.vi fann några som vi var mycket intresserade utav.vi ringde på dem,alla var sålda,fast annonserna är kvar.

så här får vi leta vidare efter möbler.

vad ska ni hitta på idag?
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-05-24 09:30:41 följande:
    och ja det är skitirriterande när dom inte kan ta bort annonsen eller iallafall lägga till en text om att vissa möbler  dvs XXX är sålda.
    jag är innerligt trött på det.vet inte hur många onödiga smatal jag har ringt senaset dagarna pga lata säljare*suck*
    Fru T skrev 2009-05-24 09:36:44 följande:
    Jodå nu är det livat igen efter några lugna dagar å man kan nästan gräppa fötterna när dom far omkring. Ser inte klokt ut!Ja har en jobbog jädra förkylning, den är inte så stor men desto envisare... halsen är tjock å klias å nu har ja börja hosta me å det gör såå ont nertill i magen när man hostar
    haha det känner jag igen.
    JePaLuLi skrev 2009-05-24 09:35:35 följande:
    Så tänkte vi med och ville gärna att L skulle komma i november, men icke! Går det nån buss ut till stångebro? Vilken i så fall?
    det går bussar dit,men villket nr vet jag inte.en buss stannar dock vid ljunkan,ett stenkasst från stångebro.

vi funderar på att åka dit med barnen.men blir det dåligt väder så avstår vi
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-24 10:49:06 följande:
    Den rondellen har funnits så länge ja bott i stan å ja har ju bott här lite mer än 4 år nu Ja det är en bit att gå från stationen, men om man går över gumpekullabron å kommer ut bakom cloetta center så är det faktist inte så fasligt långt, en ganska skön promenad
    ligger inte så långt bort från busshållsplatsen vid ljunkan.grusparkeringen ligger efter saabs bilaffär.vet nån om bakluckeloppisen är på samma ställe?
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-24 11:31:00 följande:
    Ja vet vart det ligger skrev ju om dom bussarna längre upp
    inlägget blev knasigt skulle vara svar till jenny
    Mandarin skrev 2009-05-24 11:39:54 följande:
    Vi har en till salu 3-sittsig KRAMFORS från IKEA plus en divan.
    synd,vi söker en 2a och en 3a alt hörnsoffa.hoppas vädret håller i sig när vi ska till tivolit om en stund
  • Familjetrollet

halloj,här var det lugnt.har nyss kommit hem från en heldag utomhus.vi tog en sväng till tivolit så barnen kunde åka karusell.sen bar det iväg till kolonin.vi passade på att grilla och äta fruktsallad i värmen.

inatt kommer töserna och även jag sova dåligt.vår gosiga stampe flyttade idag till en ny barnfamilj.pga att jag och maken inte kunde hantera höet och tösens celaki blev värre av kaninens kost så fick vi ta en svårt och jobbigt beslut att låta vår goa kanin komma till ett hem som kommer att vara måna om kaninen precis som vi.

imorrn kommer kaninen hundkompis hit och han lär bli deppig när hans kaninkompis är borta.de var "bästa vänner"trots att de var en hund och kanin.vår kanin var väldigt speciell.men det bästa är att vi kommer få åka och hälsa på kaninen framöver

• Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-05-25 06:39:13 följande:
    wow! vaknade före väckarklockan idag Så underbart med strålade sol och fågelsång. Snart ska jag och Nellie till BM och lyssna på bebisens hjärtljud Har inte varit där sen i v13 så det ska bli intressant att se vad alla värden ligger på.Ha en bra dag i solen alla!
    spännande.villken vecka är du i nu?här vaknade man innan kl 5 som tur var lyckades jag somna om.idag kommer det bli fullt upp.ska hinna skrubba golv och storstäda 2 rum,åka till lillans skola och möta fröken och packa det sista

ni får ha en bra dag
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-25 08:34:33 följande:
    vecka 40 (39+1) har bristningarna börjat smyga sig på mig även på magen, dock sitter dom framtill men JÄDRAR va dom kliar! Rumpan ser ut som ett spindelnät dock...
    villken stor mage du har fått.jättesöt mage
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-05-25 14:41:59 följande:
    Ni som har barn sedan tidigare:Är det vanligt förekommande att manär känsligare för skador etc när man är gravid? Jag menar.. Igår osthyvlade jag mig i fingret och det tog rätt kraftigt och blödde mycket. Normalt sett hade jag tryckt tills blodet stillade sig samt plåstrat om utan mycket gnäll. (Skadan är juredan skedd) Men igår blev jag helt kallsvettig och började må illa efter tag. Var tvungen att sätta mig, för att sedan när min snälla make tillika "tillfällig akutsjukvårdare" plåstrat om mig, lägga mig med fötterna högt.Typiska tecken på chock, vilket jag ALDRIG drabbats av tidigare.
    jag har inte råkat ut för några olyckor som gravid.har bara haft rejäla komplikationer istället,svimattacker,svimmat osv
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4