• Fru T

Vi från Linköping Del:4

lilla fröken är jättesnorig lyckas sugar ur jättekråkor ibland...

Tedde går runt å har jättedåligt samvete för han tror han smittat henne...

Men vi har sovit toppen ändå, fröken sover ju nästan hela natten ju idag ville hon ha mat vid 6tiden nån gång.. men dääääm va ja svättas på natten, vaknar av att ja är dyngsur å det bara rinner över hela kroppen, i natt va ja tillome tvungen å gå å byta täcke för det va helt blött

Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-06-24 09:43:33 följande:
    ush sådär hade jag med första tösen.antagligen hormonerna som får fnatt när ammningen kommer igång.ibland fick man byta pyjamas mitt inatten när man vaknade genomsur.inget jag saknar*skratt*villke duktig tös ni har som har fått bra sovrutiner så snabbt
    ja asså ja sover ju i bara troser men även dom blir ju helt dyngsura å vi har fönstret öppet.. men men det går väll över nån gång får man hoppas...

Ja det är helt underbar men ja väntar på bakslag
  • Fru T
    dinana skrev 2009-06-24 15:28:05 följande:
    Idag mår man skit. Kan det bero på vädret tro? Så typiskt. Huvudvärk och psykiska besvär. Vet ej vad de beror på... skall försöka skriva ner vad jag känner när jag upplever dem.. för kommer aldrig ihåg . Knas! Känns som hela kroppen låser sig i alla fall. Tror det beror på att jag är överviktig så jag måste verkligen ta tag i det och gå ner i vikt. Vet dock inte om man kan äta nutrilette å amma samtidigt. Någon som vet?
    jag tycker med du ska ta upp det med bvc! Jag har fått MASSOR me info om den så kallade bluesen å hur viktigt det är att man får hjälp om man fortsätter må dåligt osv...
    Att må dåligt är inte bra, varken för dig eller dina barn!

Å precis som lilian säger så ska man INTE banta under amning! Man kan äta nyttigare å röra på sig mer men man behöver all energi man kan få, även dålig kost kan je deppretioner!

Hoppas du mår bättre snart.
  • Fru T

såg att ja stavade som en kratta men du fattar nog ändå, blir lite snabb ibland

• Fru T

Fröken testade precis att kräka ner hela mig när vi låg å mös i sängen, hon låg på min mage så det va bara att hoppa in i duschen för hela håret blev kräkigt

• Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-06-23 21:15:24 följande:
    tror den kostar runt 1000-1500 kr
    får se hur vi gör, ska åka å kika lite i morron. Det är mycket pengar att lägga på nånting vi inte vet om hon gillar..

småläningen i mig kommer fram
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-06-25 08:59:18 följande:
    Vaknade med mjölkstockning idag :-OInte skönt, men man får väl se det positivt och vara glad över att det fortfarande funkar. Han blir ju trots allt 7 månader snart Hoppas alla får en bra dag, några av er träffar jag sen. Det ska bli vaaaarmt och skönt!
    Ja vakna i en stoor pöl ja, hade läckt igenom skyddet så det hette duga å det bara rann om mig. Inte konstigt fröken låg å gruffa sig mot mig helt galen, ja måste ju luktat jättegott
    fick bli mata på ena å pumpa på andra, fortsätter det så här kan ja börja donera mjälk te NEO snart...
    Kommer få bli en kemtvätt på bäddmadrassen snart tror ja
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-06-25 10:06:56 följande:
    utefika idag kanske??
    Var När Hur??

Tedde har två ärenden på sjukan idag å är nog inte hemma fören frammåt halv två, två...
    Sen ska vi till ikea å köpa lite mer handdukar, BP å köpa mjölkuppsamlare å amningskupor å matshopping på Maxi... kanske at vi åker te Norrköping å shoppar kameror me, om vi inte gör det i morron...
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-06-25 11:07:39 följande:
    Ja så hade jag med det ganska länge, men hade nog inte räknat med att det skulle bli mjölkstockning när han snart är 7 månader. Trodde det skulle sina snart Men det är ju bara att se det positivt, mjölk finns och han får det som komplettering till maten. Än så länge är mammas tuttar det allra bästa, ibland funkar inget annat Vi ska ses kl 13 utanför H&M. Vore jättekul om du och sessan ville göra oss sällskap!
    fick mess från Ewa

Ja hoppar idag för det kan bli lite tight. Måste va hemma när Tedde kommer för han tog ingen nyckel me sig men det kommer ju fler dar
  • Fru T

Stälde mig på vågen i morse det va en trevlig uppkevelse!

Vägde 75kg innan fröken kom ut å nu visade den 66kg {#lang_emotions_laughing} bara 10 kg kvar! (vägde mig när ja åkte hem från bb å då vägde ja 70)
    Snart får ja nog tillome på mig mina ringar igen *drömmer* men än så länge kommer dom bara till rakt över knogen... hoppas ja slipper slå ut dom!

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4