• Fru T

Vi från Linköping Del:4

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-30 21:03:08 följande:
    Vad bra Då äter hon bra! Nu är hon precis lika lång o stor som Vincent var när han föddes
    hehe jaa DET tvekar ja inte på
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-07-01 22:16:47 följande:
    Varmt ja, men inte mer bevärande varmt än det skulle vara för mig ogravid, tycker jag. Magen min är inte heller tung, bara lite ivägen när man ska ta upp saker man tappat."Hej Bullen! Är det bara jag som inte verkar ha massa gravidbesvär? Är jag normal?"
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-07-01 21:22:24 följande:
    ja det går åt rätt håll nu iallafall.. slemmisen har gått...hade nyss världens jobbigaste samtal, en "kompis" som ringde o frågade om jag inte fått bebis än..satt o förklarade för mig i över en timme hur allt jag kännde och inte kände va tecken på att det va på G.... "om du är kissnödig är det ett tecken att det är på G för så var det för mig" JA ELLER ATT JAG DRUCKIT 3 STORA KOPPAR KAFFE....
    "bankar lite på alla korkade människor"

å försöker locka molgan me en välldigt söt liten Mathilda som ligger på sin pappas bröst å krälar å kämpar me att lyfta huvet så hon bara glider runt å nästan ramlar ner...

stark som fan e hon å envis som en jädra myra!
  • Fru T
    dinana skrev 2009-07-01 22:47:51 följande:
    HUmm okej... usch, svårt att bestämma sig. Man kanske skall kolla med BM igen. Gratis är ju bra... men jag vet inte om jag vågar mig på spiral. Känns som den skall trilla ut liksom... P-staven sitter ju lixom fast på ett annat sätt.
    använder inte du DIVA kopp, då vågar du nog ha spiral den lär ju sitta bättre en koppen lksom..
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-07-02 10:41:07 följande:
    Det lär den göra!
    ja ellerhur jag däremot skulle aldrig våga ha en sån där kopp för det låter såå jobbigt å bökigt att hålla på att ta ut å tömma å greja...

ne här blire kopparspiral..
  • Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-07-02 11:15:31 följande:
    jag gillar inte kopparspiralen.får svamp nästan varje gång innan mensen numera,mensen kan vara normal ena gången och nästa gång kommer det massor med blod så man knappt kan gå ut
    det är värt et försök! Vad som hällst bara inte hormoner å kondom tål ja inte
  • Fru T
    dinana skrev 2009-07-02 11:40:22 följande:
    Jo, jag har DIVA kopp, fast den använder jag ju bara när jag har mens. Och det var ju ett år sedan nu liksom. Men vil ju helst slippa mensen över huvud taget. Fick lite broschyrer från min läkare och det var på en hormonspiral. Det står att man skall använda den med kondom.. så då fattar jag inte riktigt vad det är för mening att ha den. Jaja, nej det blir nog en stav här i alla fall. Skulle det inte funka så får man väl helt enkelt byta.
    många går upp i vikt av stav...

å tänk på att det finns inga som hällst garantier för att slippa mensen med något pre.medel då det är helt induviduellt!

men som sagt sätt ner med bm å prata så får du den hjälpen du behöver, å se till att ta upp alla frågor du har!
  • Fru T
    Maria84 skrev 2009-07-02 13:54:56 följande:
    Det kan man nog säga att vi är.
    håller både tummar å tår den här gången!
  • Fru T
    dinana skrev 2009-07-02 15:43:07 följande:
    Jag gick upp massor av p-piller så det rekommenderar jag inte. Sen fick jag skyhögt blodtryck dessutom. Hade 170/110 när jag var 16 år. Jag har fortfarande högt blodtryck nu och tyvärr hjälper inte min blodtrycksmedicin något, så nu har jag fått den utökad... låter inte så bra i mina öron dock. Men men.. kommer bara bli mer deppad antagligen. Fick dock inget recept av läkaren sist så det kanske inte var så brått med det. Jag älskar förresten Diva-koppen. Den är liten och smidig att ta med sig. Man slipper använda bindor och man kan bada utan att behöva oroa sig för att bloda ner. Det är perfekt nu sommartid. Känns inte överhuvudtaget och är enkel att sätta in och plocka ut. Det gäller bara att man lär sig det.. sen går det av själva farten. Det är ju knappast så att man blöder flera dl, utan det brukar kanske vara en halv kopp som mest och då kanske bara en eller två gånger. 
    Då har sy inga sånna syndafloder som ja hör ja
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-07-02 21:37:34 följande:
    nu har man kommit hem efter poolbad o pizza, shoppat gångjärn till grind o målat, fy attsingens va bra det blev... nä nu ska jag lägga in nya bilder på min underbart charmiga söta vackraste son....
    men va fan gör du här?! du ska ligga å ha ont nu, hör du det!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4