• Hera78

    Hur få bort stearin från tapet?!

    Har för mig att jag ställt frågan i någon tråd tidigare idag men hittar inte den nu... kanske var på ett annat forum {#lang_emotions_dreamer}

    Hur som haver... jag har lyckats med bedriften att få rött stearin på en vit tapet, glömde för en sekund bort det man lärde sig som liten, att alltid hålla handen bakom ljuset när man blåser ut det!! {#lang_emotions_sealed}

    Hur 17 gör jag för att få bort stearinet? Hade det varit på ett klädesplagg hade jag dragit fram strykjärnet men det känns helt fel att ställa sig och stryka väggen?! Hur gör man?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-21 19:22
    Såg nu tråden där jag trodde jag ställt frågan... det hade jag visst inte *senil*

  • Svar på tråden Hur få bort stearin från tapet?!
  • Themis

    Kyl med is (i plastpåse) och pilla bort med naglarna kanske för att inte repa? Och sen avsluta mycket försiktigt med ett rakblad.

    Men jag är ingen expert på området.

  • tidigareplatt

    Jag undrar också! Har fått brunt stearin på vårtumstapeten i badrummet...

  • Myzan

    Min sambo som är färghandlare säger följande: Omöjligt att få bort. Fettfläckarna kommer att vara kvar även om du får bort stearinet. Tyvärr

  • Hera78
    Myzan skrev 2009-05-21 19:33:18 följande:
    Min sambo som är färghandlare säger följande: Omöjligt att få bort. Fettfläckarna kommer att vara kvar även om du får bort stearinet. Tyvärr
    Så det är bara att måla om som gäller alltså? Vi som ska flytta om en månad... hade inte tänkt behöva måla om
  • Myzan

    Ja tyvärr. Men ni bör måla med en primer först annars kan fettet ändå gå igenom.

Svar på tråden Hur få bort stearin från tapet?!