Inlägg från: Clarissa83 |Visa alla inlägg
  • Clarissa83
    sannispannisen skrev 2009-05-22 20:42:02 följande:
    Seriös?ÄR du seriös?Jag hade blivit så jäkla förbannad om jag hört det där i butiken, fast jag hade såklart trott att du skojjade, det hade vart enda anledningen att jag inte lagt mig i.
    Man lägger sig inte i! Hon behöver väl inte uppmuntra sin dotter till mobbing bara för det?
  • Clarissa83
    Rebster skrev 2009-05-22 20:43:10 följande:
    Det heter hen i Finland och det verkar fungera alldeles utmärkt!
    HÄN!!!! Och det är ju deras språk för fan, inte pga GENUSPEDAGOGIK!!
  • Clarissa83

Morbid Mistress skrev 2009-05-22 20:44:45 följande:

Lika opraktiskt för tjejer Maken har arbetat med flera som trivs ypperligt i sin kilt.
    Absolut lika opraktiskt för tjejer! Ja och killen såg en brud i spn kilt förra veckan. Helt neroljad och jävlig, hur tänker man när man jobbar så? OT men iaf.
  • Clarissa83
    Bonanza skrev 2009-05-22 20:47:08 följande:
    Och det går jättebra att använda ordet hen här i Sverige också. Pga språket, inte pga genus.
    Men inför det då
  • Clarissa83
    Clarissa83 skrev 2009-05-22 20:48:35 följande:
    Men inför det då
    var lite snabb..
    Men jag tror faktiskt det tilkommer flera problem pga detta än vad det är problem att säga HAN eller HON här. Att aldrig veta vad man pratar om i olika sammanhang.
  • Clarissa83
    Emilia82 skrev 2009-05-22 20:52:22 följande:
    hen låter som höna för mej....märkligt ord,tur att jag bor på åland och kan använda hÄn
    Använder du dej seriöst av det ordet Emilia? Aldrig hört någon säga här faktiskt.
  • Clarissa83

Man blir bara mer o mer anti genus efter såna här diskussioner. Allt hårddras så in i norden. Hen. Kyss mej. Låt barnen ha sin personlighet kvar, ni raderar ju ALLT!!

• Clarissa83

Morbid Mistress skrev 2009-05-22 20:57:33 följande:

Hur raderar man barnens personligheter genom att erbjuda dem fler möjligheter? Det är väl snarare de som begränsar på grund av kön som raderar?
    Genom att inte ens kunna använda ordet hon, så skulle jag säga att man tar bort en del avbarnets personlighet. Inte för att könet är personligt så sett, men det är en del av hennes mänsklighet! Den som kallar min dotter HEN får ett kok stryk!
  • Clarissa83
    Queen70 skrev 2009-05-22 20:59:02 följande:
    mmm..Personlighet ja. Om barnets personlighet säger att den hemskt gärna vill ha en spindelmanleksak eller en glittrig tröja och föräldern då avleder detta genom att påpeka att det är en killleksak eller tjejtröja så kan man ju fundera på vilka som raderar personlighet eller inte.
    var det JAG som gjorde detta?? nä
Svar på tråden NI förstör mitt barn!