• Majagr­äddnos
    Äldre 24 May 10:09
    3721 visningar
    105 svar
    105
    3721

    Vintermammor i Uppsala, del 9

    Jag har hittat hit. Bra att ni har koll!

    Idag har varit en fin dag, men vi har varit på vift från 7:30 på morgonen till 20 på kvällen. Alicia var det vanliga lilla charmtrollet och gjorde sitt bästa för att alla skulle vilja ha egna barn på 33 års festen vi var på. (Vi var de enda som har barn). Fast A var inte med han har precis landat hemma i Sverige för en anställningsintervju så jag och Alicia fick partaja själva.

    Imorgon är det fullt program igen. Picknick lunch, syjunta och middag på restaurang.

  • Majagr­äddnos
    Äldre 29 May 05:42
    #9

    Vi är hemma! Resan gick jättebra. Alicia är verkligen världens snällaste unge. Hon sov mest hela tiden och dessutom en timme i min famn på flygplatsen i New Jersey när jag också ville sova lite.

    Vi landande halv åtta i torsdags morse, kom hem, pysslade runt i lägenheten, men Alicia var trött och ville sova mer. Dock vaknade hon väldigt snabbt igen och var ledsen så jag tänkte att jag kanske ska lägga mig bredvid henne om det är läskigt att sova själv på ett nytt ställe. Sedan vaknade vi kl 23 och nu har vi varit uppe hela natten. GAAaaaa! Vi har packat upp, ätit äggsmörgås och lagat fiskpinnar med ris och nu sover Alicia "lunch" sedan en dryg timme. Vi är verkligen på Hawaii tid.

    Vet inte hur detta ska gå och komma in i rätt tid. Det kommer att bli en tuff fredag...

  • Majagr­äddnos
    Äldre 1 Jun 10:59
    #13

    Alicia verkar vara inne i köttätar perioden då. Helst korv, fiskpinnar eller älgkött och köttbullar. Och ägg förstås.

    Xyra> Skönt att flytten snart är över, sedan behöver ni bara packa upp...

  • Majagr­äddnos
    Äldre 3 Jun 08:34
    #16

    Är redan norrut Mormor och morfar är ju ivriga att få se sitt barnbarn. Och det är ju lika bra då A inte kommit hem ännu. Jetlaggen börjar ge med sig. Idag vaknade Alicia 6:45 istället för 4:15.

    Jag vill såklart också träffa alla. Och nya lilla Rasmus förstås. Men om vi planerar långt i förväg kanske alla hinner boka in datum? Jag föreslår måndag den 15:e. Hopas alla inte hunnit ta semester redan. Fast om ni träffas redan nästa vecka så får vi väl hänga på nästa träff istället.

    Jag kan Måndag 8:e:

    Jag kan Måndag 15:e:
    Majagräddnos

  • Majagr­äddnos
    Äldre 4 Jun 13:19
    #23

    Cinsaga> Jag påpekade nöjd för A att han snart kommer att få jaga Alicia när jag börjar jobba och han som tränar så mycket berättade att han planerade att hitta en inhängnad park. Er trädgård låter super

  • Majagr­äddnos
    Äldre 7 Jun 13:42
    #27

    Ja varför inte ta det någon vecka i rad? De små behöver ju sysselsättas med lek och andra barn ändå och då kan ju vi mammor passa på att ha trevligt och träffas. Jag kan ju tyvärr inte nu på måndag men den 15:e lär vi hitta på något.

  • Majagr­äddnos
    Äldre 13 Jun 21:52
    #36

    Jag försöker beställa SOL till på måndag. Detta regnande är inte roligt, behöver jag påpeka att såhär var det inte på Hawaii?

    Ska vi ta det efter lunch igen eller kanske inna lunch och äta tillsammans. Vi kan ta med hämtmat och äta tillsammans ute i trädgården? Sushi?

    Vi ses hos C på måndag:
    Tullemo
    Marsupilami
    Majagräddnos

  • Majagr­äddnos
    Äldre 13 Jun 21:52
    #37

    Krya på dig Olle

  • Majagr­äddnos
    Äldre 14 Jun 21:19
    #40

    OK jag och Alicia kommer vid 11-11:30 tiden och tar med oss lunch och galonisar.

  • Majagr­äddnos
    Äldre 15 Jun 18:25
    #46

    Tack för en fin dag. Alicia somnade som en sten när vi kom hem. Jag försökte mig på att läsa lite kemi men blev också mycket sömning.

  • Majagr­äddnos
    Äldre 17 Jun 23:41
    #50

    Cinsaga> Om det var en orange-grå haklapp med mumintryck så var det Alicia som glömde den. (Inte hennes mamma såklart )

    Mojnse> Alicia är rätt lugn ändå tycker jag. Det kunde ha varit värre med klättrandet och springandet. I förra lägenheten var hon på köksbordet men inte här i Uppsala än så länge. Fast frestande smörgåsar får man nog inte lämna framme.

    Cinsaga> Jag tror det kommer att gå fint att sova på alla olika ställen, den enda skillnaden på Alicia är ju att hon blev mer amningtokig av allt flyttande, men hon sover lika bra överallt. Och ikväll somnade hon faktiskt själv efter en del protester förstås.

    Förresten var vi på dagis och hälsade på idag. Det verkar trevligt och personalen verkar jättegulliga. Alicia gick ut till de andra barnen i solskenet och låtsades som om hon redan var inskolad. Hon struntade blankt i att jag och A stannade inne och tittade runt på lokalerna och vad de har för program under veckan.

    18 månaders kontrollen är också avklarad: 9,7 kg och 81,5 cm

    Glad midsommar på er!

  • Majagr­äddnos
    Äldre 23 Jun 11:06
    #66

    Hej fran Österrike! Vi är och hälsar pa farmor och resten av min mans släkt. Sa midsommarafton tillbringade vi pa flyget. Later galet med pool, här är det svinkallt och regnigt. Inte en enda soltimme sedan vi kom. Mycket trist med andra ord. Fast vi kanske har förtjänat detta? Med all sol vi fatt pa Hawaii kanske vi har konsumerat upp solen pa semstern för de kommande tio aren?

    Solhatt> Härligt att illamaendet gett med sig sa mycket. Hoppas det fortsätter sa ocksa. Kräkfritt fram till babyn kommer.

    Xyra> Skönt att dagis är bra! Hoppas ni kommer att trivas. Och bra dagis är ju en förutsättning antar jag. Tänk vad ens krav kan ändras under livet.

  • Majagr­äddnos
    Äldre 3 Jul 21:31
    #69

    Hej Pussgrukan. Kul att höra från dig. Roligt för C att ha jobb, Åland är ju jättefint, trist bara att det är så långt bort.

    Jag har jobbat i tre dagar nu. Känns riktigt bra faktiskt. Är motiverad och det känns riktigt roligt att gå dit på mrogonen. Hoppas det håller i sig. Det finns dock en hel massa tråkigt som måste ordnas när man varit borta så länge. Uppdateringar på datorn, behörighet överallt etc.

  • Majagr­äddnos
    Äldre 9 Jul 23:08
    #78

    Cinsaga> Ha så roligt på kryssningen och njut av vuxenlivet utan barn. Har du kvar Alicias haklapp som jag glömde sist hemma hos dig?

    Mojnse> Alicia blev också febrig i två dagar efter 18 månaders vaccinet, sedan kom tillhörande röda prickar i tre dagar.

    Tullemo> Imponerande att du kunde klippa Wille. Fin fin i kort hår men det långa rufset är också fint bara lite mera svår skött.

  • Majagr­äddnos
    Äldre 9 Jul 23:14
    #79

    Jobbet är fortfarande roligt efter en och en halv vecka. Men man hinner ju knappt någonting annat. Gud hur ska detta gå när A inte är hemma längre och fixar mat och annat? Saknar att vara med Alicia på dagarna också förstås, kvällen är ju så kort. Dock har vi gjort stora framsteg. Alicia somnar numera i sin egen säng utan att amma, efter lite protester men det får man väl ta.

  • Majagr­äddnos
    Äldre 25 Jul 21:59
    #86

    Ja träff vore roligt. Jag jobbar ju men jag kan nog flexa lite. A är nog glad att få lite Alicia fritt i några timmar också.

    Cinsaga> Föreslå datum!

    Trodde det bara var vi som hade otur med vädret, fast vi har nog förbrukat alla soltimmar på framtida semestrar för ett bra tag framöver. Idag har jag målat två av köksstolarna vita, bara en stol och bordet kvar, men shit vad tid sådana här projekt tar nu när man jobbar och måste göra allt på helgen.

  • Majagr­äddnos
    Äldre 30 Jul 23:02
    #90

    Jag kan nog alla dagar, som sagt jag får flexa från jobbet någon timme.

  • Majagr­äddnos
    Äldre 30 Jul 23:04
    #91

    Nej just attan. Alicia börjar ju på dagis, men måndag eller tisdag efter lunch kan ju fungera för de är ju inte så länge på dagis första dagarna.

  • Majagr­äddnos
    Äldre 16 Aug 21:23
    #96

    Alicia är inskolad det gick jättebra. Fast livet som jobbande mamma är ganska hektiskt. Var tog all min fritid vägen? Den är nu reducerad till någon timme på kvällen efter jobbet.

    Vi har skaffat vår femte barnvagn! En fyrhjulig begagnad som Alicia kan har att sova i på dagis eftersom de sover utomhus. Fast alla fem behövs...

    Jag kommer också att hämta vid 15 varannan dag och kan lätt byta dag med A också så jag tror vilken dag som helst i veckan fungerar för oss. Om det är någon fler som vill träffas och hänga i parken och kanske ta en fika på fågelsången i eftermiddags solen?

  • Majagr­äddnos
    Äldre 21 Aug 08:21

    Fågelsång & Parkhäng to 27:e kl 16:
    Mojnse
    Tullemo ev
    Marsupilami
    Solhatt
    Majagräddnos

Svar på tråden Vintermammor i Uppsala, del 9