• TinkyWinky

Maten smakar konstigt?!

Har de senaste veckorna bara blivit värre med att äta, all mat eller en hel del mat tycker jag smakar mkt annorlunda, inte alltid illa men inte som det brukar smaka...

Ngn mer som har samma??

Går in i vecka 34 på tisdag..

☆° ★ Bf 13/7-09★ °☆ v.33 ★ °☆
  • Svar på tråden Maten smakar konstigt?!
  • Blomman80

Vad lustigt! Jag tänkte precis starta en tråd och fråga detsamma. Är i vecka 34 och för en vecka sen vart allt helt smaklöst. Inte ens de suraste godisarna är sura. Först tänkte jag om jag höll på att bli förkyld, men det borde verkligen ha brytit ut nu. Hur kan detta komma sig?

• Fru Fasth

Så har jag haft hela graviditeten. Det som fortfarande smakar gott är så kallade "rena" smaker typ frukt, bär, grönsaker. Så jag frossar i sånt. Filmjölk funkar oxå för mig.

♥ (¯`°?.¸ ♥ www.metrobloggen.se/frufasth ♥¸.?°´¯) ♥
  • TinkyWinky

skönt att man ej e ensam om detta.. känns lixom konstigt.. det som verkligen smakar gott o som ja skulle kunna äta nästan varje dag e mcfeast på mcdonalds Hehehe.. men allt annat usch, o juice får ja oxå ner.. men nu funkar inte ens köttfärssås som ja älskade innan.. hmm lustigt..

man får bara hoppas det försvinner sen när bebis kommit för man vill ju börja äta mat igen (mer än det lilla man äter)

O bara för att det mesta inte smakar ok så blir dte ju att man bara äter ngt litet som en macka o det klarar man ju sig egentligen inte på en hel dag..

hoppas fler känner igen sig, kanske har tips på ngt man kan testa :)

• sugarsnap

Vad skönt att det finns fler som har samma problem!
    Mitt har kommit den senaste veckan, mat och dryck smakar underligt, har liksom nån slags konstig bismak känns det som.
    Går lite upp och ner och viss mat/dryck smakar konstigare än andra, t.ex iste med persikosmak smakar knepigt, jag som annars älskar det.

• SVE

Jag kommer ihåg i början av graviditeten när jag skulle äta kebab, då smakade den starka såsen ungefär som att det var kolsyra i den :D Jätte skummt haha

• TinkyWinky
    SVE skrev 2009-05-24 10:25:35 följande:
    Jag kommer ihåg i början av graviditeten när jag skulle äta kebab, då smakade den starka såsen ungefär som att det var kolsyra i den :D Jätte skummt haha
    ja i början av graviditeten 3e det ju vanligt men har aldrig hört talas om att det ska va så vid slutet /senare av graviditeten.  så lite konstigt.. men skönt att man iaf inte e ensam :p
  • SVE

Okey, ja det är nog inge konstigt att de smakar konstigt senare i graviditeten heller, tror inte jag iaf :)

Svar på tråden Maten smakar konstigt?!