Frågor om mat på långflyg
Marie J skrev 2009-05-24 11:14:55 följande:
Jag, min sambo samt vår 3-årige son ska åka till Las Vegas om 2 veckor. Nu har jag börjat fundera en del på hur man gör med maten på resan. Kan man kolla upp vad det blir för mat någonstans eller blir det en "överraskning" Jag måste hursom helst beställa specialkost då jag är vegetarian. Min sambo är en kräsmage o äter varken fisk eller kyckling, och ofta blir det väl just kyckling så då måste jag veta om jag ska beställa special till honom oxå? Hur mycket/ofta får man mat på en långresa? Får man ha med egna mackor som man kan ta till när hungern kommer? Får man ta med festisar till sonen? (eller är det bara 1 dl som gäller som jag läste någonstans?) Provade o ringa flygbolaget om dessa frågor men dom hade stängt nu.
Om din man varken äter kyckling eller fisk så är det nog bäst att beställa vegetariskt även till honom. Man brukar inte få veta i förväg exakt vad som serveras, men man kan beställa specialkost som t ex vegetariskt. Det brukar serveras mat ganska ofta på långresor så egen mat behöver man inte ha med.